22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Patagonia twierdzi, że w dziale obsługi klienta brakuje personelu o 300% i prosi pracowników, aby przenieśli się lub odeszli

Patagonia twierdzi, że w dziale obsługi klienta brakuje personelu o 300% i prosi pracowników, aby przenieśli się lub odeszli

Przez ponad pięćdziesiąt lat Patagonia zyskała reputację jednej z najbardziej szanowanych marek na świecie. Oprócz produkcji kurtek polarowych, które są szeroko rozpowszechnione w biurach i schroniskach górskich, ta firma zajmująca się odzieżą outdoorową znana jest z tego, że głośno wypowiada się na temat zmian klimatycznych i przekazuje część swojej sprzedaży organizacjom ekologicznym.

Co więcej, świadome podejście Patagonii do biznesu już dawno rozprzestrzeniło się na jej pracowników. Od samego początku Yvon Chouinard, enigmatyczny wspinacz, który stał się przedsiębiorcą, który założył firmę, ustalił elastyczne godziny pracy, które dawały pracownikom swobodę ścigania się z falami, gdy surfowanie jest w porządku, lub odbierania dzieci ze szkoły – a wszystko to w ramach alternatywy podejście do pokonywania fal. Prace nakreślone przez Chouinarda w jego autobiografii, Pozwól moim ludziom surfować.

Nic więc dziwnego, że o tej decyzji trafiły na pierwsze strony gazet, gdy na początku tego tygodnia Patagonia ogłosiła, że ​​prosi jedną trzecią pracowników obsługi klienta o przeprowadzkę do jednego z siedmiu miast w USA lub rozstanie się z firmą.

powiedział Curly Kenna, szef komunikacji Patagonii szczęście Że przez większą część ubiegłego roku nasz zespół obsługi klienta, który od czasu pandemii był całkowicie zdalny, odnotował wzrost zatrudnienia o 200–300% przez większą część ubiegłego roku.

„W wielu przypadkach pracownicy pracowali tylko dwie godziny dziennie” – powiedziała Kenna. „To nie jest dobre dla twojej kariery. To nie jest dobre dla biznesu”.

Według Kenny firma rozpoczęła eksperymenty z modelem „pivot” w zeszłym roku szczęście, Wynika to głównie z negatywnych opinii, jakie otrzymała na temat całkowitego odosobnienia.

„bardzo [employees] Ominęło Cię wiele ważnych aspektów kulturowych związanych z Patagonią i wynikających z bycia blisko ludzi. Martwili się także sukcesem zawodowym i rozwojem kariery i czuli się z tego powodu nieco odizolowani.

READ  Liczba ofert pracy spadła w lutym, wynika z raportu JOLTS

Zgodnie z nowym modelem 90 z 255 pracowników firmy będzie musiało przenieść się w promieniu 60 mil od nowego „centrum” miasta – Atlanty, Salt Lake City, Reno, Dallas, Austin, Chicago lub Pittsburgha. Pracownicy zostali poproszeni o podjęcie decyzji do piątku, a jeśli zdecydują się na przeprowadzkę, muszą zostać przeniesieni do 30 września. Firma oświadczyła, że ​​pomoże pokryć koszty transportu.

Niektórzy pracownicy twierdzą, że termin, jaki wyznaczono im na podjęcie decyzji, był pośpieszny i nieuzasadniony.

„To poważna decyzja, jeśli zamierzasz wykorzenić swoje życie i przenieść się do innego miasta, i masz o tym zdecydować w ciągu dwóch lub trzech dni?” Powiedział jeden z pracowników Gwiazda hrabstwa Ventura, Który jako pierwszy poinformował o decyzji.

Kenna stwierdziła, że ​​rozumie, dlaczego niektórzy pracownicy byli zdenerwowani, ale że przejście na model centralny było czymś, o czym Patagonia informowała swoich pracowników w sposób przejrzysty i że biorąc pod uwagę problem nadmiernej liczby pracowników w firmie, mogło to nastąpić wcześniej.

„Chcieliśmy zachować się naprawdę celowo i chcieliśmy mieć pewność, że to właściwy model” – powiedziała szczęście„Wiedzieliśmy, że będzie to miało wpływ na wiele osób, więc potraktowaliśmy to bardzo poważnie i pomyśleliśmy o różnych sposobach, w jakie moglibyśmy zadbać o naszych ludzi. Uważam więc, że to uczciwa decyzja, ale myślę, że to jest nasza prawdziwa odpowiedź.”

Kenna powiedziała również, że istnieje pewna elastyczność w odniesieniu do piątkowego terminu.

Według corocznego badania Harris Poll on Corporate Reputation, w 2023 roku Patagonia została uznana za najbardziej renomowaną markę na świecie, awansując z trzeciego miejsca w roku poprzednim. W 2023 roku spadnie na ósme miejsce. 2024.

W 2022 roku Chouinard i jego rodzina przekazali swoje zyski firmy o wartości 3 miliardów dolarów, dzieląc akcje firmy na dwa nowe fundusze mające na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Według danych od chwili wejścia w życie restrukturyzacji firma przekazała organizacjom zajmującym się ochroną przyrody i innym organizacjom non-profit ponad 70 milionów dolarów. New York Timesa.

„Zamiast eksploatować zasoby naturalne w celu generowania zysków dla akcjonariuszy, wywracamy kapitalizm akcjonariuszy do góry nogami, czyniąc ziemię naszym jedynym udziałowcem” – napisał prezes Charles Cone w liście do akcjonariuszy. szczęście Redakcyjny.

READ  Torby na ramię Trader Joe za 2,99 USD są sprzedawane za maksymalnie 500 USD w serwisie eBay

Jednak w następstwie decyzji firmy podjętej w tym tygodniu niektórzy pracownicy, których to dotyczy, twierdzą, że podejście firmy do pracowników uległo zmianie.

„Myślę, że firma bardzo się zmieniła, odkąd została sprzedana Matce Ziemi” – powiedział jeden z pracowników. Interesuje się handlem. „Odkąd Yvonne odeszła, odchodzenie od dbania o pracowników przebiega powoli”.

W ramach procesu restrukturyzacji rodzina Chouinardów nadal sprawuje silną kontrolę nad spółką.

„Twierdzenie, że Yvonne ustąpiła ze stanowiska, jest niezgodne z faktami” – stwierdziła Kenna. szczęście„Powie ci, że pracuje teraz ciężej niż kiedykolwiek wcześniej”.

„W ciągu ostatnich trzech lat naprawdę pracowaliśmy nad wzmocnieniem sposobu, w jaki komunikujemy się z naszymi pracownikami i dbamy o nich” – powiedziała. „Przykro mi słyszeć, że ludzie myślą, że robimy mniej, ponieważ ciężko pracujemy, aby zrobić więcej”.