(Bloomberg) – Pomocni mogą okazać się sprzedawcy detaliczni przybywający do AMC Entertainment Holdings Inc. Mając nadzieję na spalenie krótkich sprzedawców, firma pracuje również nad wzmocnieniem swoich finansów.
Najczęściej czytane w Bloombergu
Dzieje się tak dlatego, że znajdująca się w trudnej sytuacji sieć kin, która w poniedziałek wzrosła o 78% w wyniku szaleństwa na rynku memów, zawarła umowę zbierania funduszy zwaną ofertą rynkową, która pozwala jej oportunistycznie tworzyć nowe akcje w celu sprzedaży kupującym na otwartym rynku. Transakcja stanowi część długoterminowych wysiłków AMC mających na celu zabezpieczenie kapitału potrzebnego do przeprowadzenia restrukturyzacji, nawet jeśli oznacza to rozwodnienie inwestorów pragnących czerpać korzyści z krótkoterminowych wzrostów.
„Byłbyś szalony, gdybyś nie sprzedawał akcji w ten sposób, gdybyś kierował firmą” – powiedział Matthew Tuttle, dyrektor generalny Tuttle Capital Management.
Od 8 maja firma może pozyskać w ramach programu około 125 milionów dolarów dodatkowej gotówki, co oznacza, że może sprzedać około 24 milionów akcji w oparciu o poniedziałkowe zamknięcie na poziomie 5,19 dolarów.
Transakcja finansowa przyniosła już 124 miliony dolarów przed prowizjami i opłatami dzięki sprzedaży 38,5 miliona akcji zwykłych po jej ujawnieniu w marcu. Oznaczałoby to średnią cenę na poziomie 3,22 dolara, co stanowi spadek o ponad 90% w porównaniu z notowaniami akcji zaledwie rok temu.
Chociaż rozwodnienie miałoby wpływ na inwestorów, którzy podnieśliby kurs akcji, nie jest to nic nowego dla AMC ani społeczności memów. W ciągu ostatnich czterech lat spółka ogłosiła co najmniej pięć ofert akcji, a dane zebrane przez Bloomberg pokazują, że sprzedały przy tym miliony akcji.
Pokonanie ogromnego zadłużenia wynoszącego 4,5 miliarda dolarów było najwyższym priorytetem zarządu AMC i temu ma służyć sprzedaż akcji. Z zeszłotygodniowego zgłoszenia wynika, że na koniec marca spółka miała 624 mln dolarów w gotówce i ich ekwiwalentach, po stracie prawie 165 mln dolarów w kwartale.
Analitycy Bloomberg Intelligence, Geetha Ranganathan i Kevin Nair, napisali w poniedziałek, że zyski „mogą w niewielkim stopniu rozwiać obawy związane z problemami strukturalnymi sieci kin”.
Nawet po poniedziałkowym wzroście, kurs akcji nadal spadł o 99% w stosunku do najwyższego poziomu z czerwca 2021 r.
Najczęściej czytane w Bloomberg Businessweek
©2024 Bloomberg L.P
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych