Jesteśmy na ciekawym rozdrożu na rynku samochodów dla entuzjastów wyczynowych samochodów. Ze wschodu na zachód podąża proces wdrażania pojazdów elektrycznych i powolne zmniejszanie produkcji samochodów z silnikami spalinowymi. Na przestrzeni lat przyrost mocy ICE z fabryki przebiegał z północy na południe i nie jest jasne, jak daleko stąd dalej pójdzie. Minusem jest to, że zapotrzebowanie na ręczne skrzynie biegów słabnie – niestety na tym kończą.
Pośrodku tego crossovera znajduje się sześciobiegowa manualna skrzynia biegów BMW M2 2024, której ogon zwisa na krawędziach w potężnym, kontrolowanym poślizgu, co sprawia, że spalinowy samochód BMW M po raz ostatni staje się ostatecznym obiektem uczuć.
Niedawno miałem okazję prowadzić najnowszy, kompaktowy samochód BMW M po najfajniejszych górskich drogach południowej Kalifornii oraz torze Streets of Willow na torze Willow Springs International Raceway. Jeśli chodzi o szybkie określenie układu napędowego i podwozia tego typu samochodu, nie mogę wymyślić lepszej kombinacji nawierzchni. Oto, co sprawia, że najnowsza i ostatnia generacja M2 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest ogólnie najlepszym coupe dla entuzjastów.
Skoncentrowany od wewnątrz
Wygląd jest kwestią subiektywną, szczególnie wygląd BMW, ale myślę, że BMW wykonało dobrą robotę, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny M2. Atrakcyjne są atrapy chłodnicy, reflektory, poszerzenia błotników, końcówki wydechu i szerokie błotniki – zwłaszcza na tylnych panelach. To małe, muskularne coupe, które z pewnością komunikuje Ci swoje zamiary dzięki masywnym wlotom powietrza wyciętym w przodzie. Za nimi znajduje się wymiennik ciepła służący do chłodzenia powietrzem silnika (więcej o tym później) oraz różne formy chłodzenia wodą i olejem, które zapewniają długoterminowe maksymalne osiągi przy pełnym momencie obrotowym na drogach i torach. – Sesja jest długa. Trudno pomylić serię Basic 2.
Wnętrze jest dość przestronne jak na coupe i zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Mój samochód testowy miał pakiet Carbon za 9900 dolarów, który zapewnia komfort, wyścigowe kubełkowe fotele z włókna węglowego i cienki dach z włókna węglowego. Mam 180 cm wzrostu, więc brak przesuwanego lusterka górnego był darem niebios i pozwolił mi nosić kask na torze bez konieczności pochylania się, co jest rzadkością w nowoczesnych samochodach. Wsuwanie i wysuwanie siedzeń jest nieco bolesne, a podpórka lewej nogi jest nieco za bardzo wciśnięta do wewnątrz, moja szczupła sylwetka utrudnia sprawne i wygodne działanie sprzęgła. Podejrzewam jednak, że wiele osób nie będzie miało tego samego problemu.
Technicznie rzecz biorąc, elegancki cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala i 14,9-calowy ekran dotykowy zajmują dużo miejsca. Oprogramowanie BMW iDrive 8 jest łatwe do zrozumienia, działa bardzo płynnie i zapewnia dobre wrażenia dotykowe. Jakość produktów jest ogólnie dobra; Wszystkie przyciski i pokrętła wydawały się solidne, a pakiet Carbon zawierał eleganckie warstwy wykończenia z włókna węglowego zamiast nudnego, starego plastiku w kolorze fortepianowej czerni, tak powszechnego w nowoczesnych samochodach wyczynowych.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji