22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Federalny śledczy nie ustalił, czy śruby pochodziły z części, która wysadziła 737 MAX na Alasce

Federalny śledczy nie ustalił, czy śruby pochodziły z części, która wysadziła 737 MAX na Alasce

Shelby Tauber/Bloomberg/Getty Images

Biura Spirit AeroSystems w Farmers Branch w Teksasie.


Waszyngton
CNN

Śledczy badają, dlaczego znaleziono część Boeinga 737 MAX 9 Eksplodował w trakcie lotu Na początku tego miesiąca nie ustalono, czy w tym fragmencie samolotu zamontowano śruby.

Dochodzenie jest w toku, powiedziała dziennikarzom przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu Jennifer Homendy po zamkniętej odprawie dla prawodawców w środę. Śledczy ustalają, dlaczego uszczelka drzwi, która ma zakrywać przestrzeń pozostawioną po usuniętych drzwiach wyjścia awaryjnego z boku samolotu, wyleciała 5 stycznia w samolocie Alaska Airlines Flight 1282 i Pozostawiło dużą lukę Z boku samolotu.

Powiedziała, że ​​dochodzenie nie koncentruje się tylko na śrubach, a jej zespoły gromadzą obecnie obszerne dane dotyczące montażu odbojnika i jego podróży z Malezji, gdzie został wyprodukowany po raz pierwszy, do fabryk w Wichita w Kansas i Renton w stanie Waszyngton. Powiedziała, że ​​nie jest jasne, czy pracownicy Boeinga usunęli wtyczkę z kadłuba, kiedy przybył on do Renton od podwykonawcy, Spirit Aerosystems.

Naukowcy z laboratorium NTSB badają obecnie wtyczkę, ale nie rozpoczęli jeszcze jej demontażu – dodała.

„Mają bardzo jasne oświetlenie. Robią zdjęcia celownicze” – powiedział Homendy. „Mogą wziąć trochę metalowych wiórów i umieścić je pod mikroskopem elektronowym”.

W przyszłym tygodniu urzędnicy NTSB rozpoczną odłączanie drzwi od prądu, aby dokładniej zbadać ich konstrukcję.

Homendy powiedziała, że ​​ona i szef FAA, który wirtualnie uczestniczył w odprawie Senackiej Komisji Handlu, przez większość dni rozmawiali raz lub dwa razy.

Rozszerzone śledztwo

Federalna Administracja Lotnicza ogłosiła w środę, że tak Rozbudowa swojej sondy Podczas kontroli jakości Boeinga 737 Max 9 po eksplozji samolotu w tym miesiącu.

W nowym oświadczeniu FAA podała, że ​​prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie firmy Spirit AeroSystems, która buduje kadłub Boeinga 737 Max 9. Otworzyłem śledztwo W kontroli jakości w Boeingu po incydencie Alaska Airlines.

FAA twierdzi, że dochodzenie skoncentruje się na tym, czy Boeing „nie zapewnił, że ukończone produkty są zgodne z zatwierdzonym projektem i znajdują się w bezpiecznym stanie użytkowym zgodnie z przepisami FAA”. Boeing oświadczył w oświadczeniu w zeszły czwartek, że „będzie w pełni i przejrzyście współpracować z FAA i Krajową Radą Bezpieczeństwa Transportu w prowadzonych przez nich dochodzeniach”.

Firma Spirit Aerosystems nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.

Federalna Administracja Lotnicza twierdzi, że wszystkie 171 samolotów Boeing 737 Max 9 w Stanach Zjednoczonych pozostaje uziemionych, a agencja otrzymała nowe dane ze wstępnych inspekcji 40 z tych samolotów.

„Pierwszych 40 inspekcji będących częścią tego procesu zostało już zakończonych, a FAA dokładnie przeanalizuje uzyskane z nich dane” – stwierdziła FAA w oświadczeniu. „Gdy FAA zatwierdzi proces kontroli i konserwacji, proces ten będzie wymagany w przypadku każdego uziemionego samolotu 737-9 MAX przed przyszłą eksploatacją”.

Aby pomóc w przywróceniu zaufania do sektora produkcyjnego, Boeing zapowiedział w poniedziałek, że to zrobi Zezwolenie liniom lotniczym na wejście do fabryk Boeinga oraz Spirit AeroSystems.

Akcjonariusze Spirit AeroSystems w ubiegłym roku Złóż pozew federalny przeciwko spółce, zarzucając jej powodowanie „powszechnych i trwałych wad jakościowych” swoich produktów.

Jak wynika z pozwu, awarie jakościowe, które rzekomo obejmowały resztki produktów, brakujące elementy złączne i łuszczącą się farbę, skłoniły Boeinga do umieszczenia Spirit w okresie próbnym od około 2018 r. do co najmniej 2021 r. Nie wspomina konkretnie o ogranicznikach do drzwi.

W pozwie zarzuca się, że „ciągłe problemy z jakością wynikały po części z kultury firmy Spirit, która przedkładała liczbę produkcji i krótkoterminowe wyniki finansowe nad jakość produktu, a także z powiązanego z tym niepowodzenia Spirit w zatrudnianiu wystarczającej liczby pracowników, którzy mogliby dostarczać produkty wysokiej jakości po stawkach wymaganych przez firmę Spirit i jej klientów, w tym Boeinga.”

W pozwie wskazano również, że były pracownik Spirit AeroSystems, który pracował jako kierownik ds. jakości i inspektor, a który nie został wymieniony w pozwie, w 2022 r. napisał do firmy skargę dotyczącą etyki, opisując „nadmierną liczbę wad” w produktach. Z pozwu wynika, że ​​były pracownik uważał, że „Spirit traktował transport produktów jako ważniejszy niż jakość”.

„Spirit zdecydowanie nie zgadza się z twierdzeniami powodów zawartymi w zmienionej skardze i zamierza energicznie bronić się przed tymi roszczeniami” – oznajmił w zeszłym tygodniu rzecznik Spirit AeroSystems Joe Buccino. Spirit nie będzie dalej komentował toczącego się postępowania sądowego.

W kwietniu Spirit AeroSystems Zostało zidentyfikowane Problem produkcyjny w tylnej części kadłuba niektórych modeli 737. „Nie jest to bezpośredni problem związany z bezpieczeństwem lotu. Mamy wdrożone procesy pozwalające rozwiązać tego typu problemy produkcyjne po identyfikacji i zgodnie z nimi przestrzegamy” – stwierdziła później firma w oświadczeniu .

W sierpniu firma oświadczenie W niektórych modelach kadłuba Boeinga 737 wywiercono niewłaściwe otwory w „grodzi przeciwciśnieniowej”. Zarówno Spirit, jak i Boeing stwierdziły w Formuły Ustalono, że problem nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa lotniczego.

Ta historia została zaktualizowana o dodatkowe wydarzenia i kontekst

READ  Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zatwierdziła zasadę odzyskiwania wynagrodzeń kadry kierowniczej po „istotnym błędzie” w sprawozdaniach finansowych