22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Władze twierdzą, że przyczyną katastrofy i wykolejenia metra był prawdopodobnie błąd ludzki

Władze twierdzą, że przyczyną katastrofy i wykolejenia metra był prawdopodobnie błąd ludzki

W czwartek na Manhattanie doszło do zderzenia dwóch pociągów metra, kiedy pociąg przewożący około 300 pasażerów wepchnął się na tory wycofanego z eksploatacji pociągu w wyniku zamieszania co do tego, który wagon ma pierwszeństwo – twierdzą trzej urzędnicy ds. transportu zaznajomieni ze stanem pociągu. materiał. Z badania wypadku.

W wyniku zderzenia, w wyniku którego zginęło 26 osób, wykolejono oba pociągi, a następnego dnia w dalszym ciągu zakłócano ruch na niektórych z najbardziej ruchliwych linii tranzytowych w mieście.

Urzędnicy, którzy poprosili o anonimowość, ponieważ omawiają trwające dochodzenie, stwierdzili, że przyczyną kolizji prawdopodobnie był błąd ludzki.

Nie od razu było wiadomo, kto zawinił. Władze poinformowały, że w nieczynnym pociągu załoga popełniła błąd. Lider związku zawodowego pracowników transportu wskazał, że do wypadku doszło z winy jednego z przełożonych.

Wypadek badają Metropolitan Transportation Authority, który zarządza metrem, oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu. Nie było żadnych poważnych obrażeń.

Dochodzenie w sprawie wypadku prowadzi trzynastu specjalistów, powiedziała Jennifer Homendy, szefowa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, powiedziała podczas konferencji prasowej w piątkowe popołudnie. Sprawdzą pracę pracowników, którzy pracowali w pociągach, a także w centrum kontroli metra.

„Łatwo zrzucić winę na ludzi” – stwierdziła pani Homendy zapytana, czy wypadek nastąpił w wyniku czyjegoś błędu. „Błąd ludzki jest zawsze objawem konieczności przeprojektowania systemu”.

W czwartek, tuż przed popołudniowymi godzinami szczytu, pociąg nr 1, kursujący po zachodniej stronie Manhattanu, zatrzymał się na 79th Street po tym, jak wandale wyłączyli hamulce awaryjne w pociągu, poinformowali na konferencji prasowej urzędnicy MTA. Według urzędników transportu zaznajomionych ze śledztwem pasażerowie wysiedli z zablokowanego pociągu, który był wyłączony z eksploatacji i powoli zmierzał w stronę składowiska w centrum miasta.

Na pokładzie utkniętego pociągu znajdowała się czteroosobowa załoga pracowników transportu publicznego, co doprowadziło do zmiany trasy innych pociągów nr 1. Według urzędników MTA zaznajomionych ze śledztwem, w pobliżu stacji 96th Street system sygnalizacji metra nakazał zatrzymanemu pociągowi się zatrzymać na światłach Czerwone światło dało zielone światło dla przekierowanego pociągu, aby objechać je równolegle. torów, a następnie z powrotem do przodu. Służby poinformowały, że wycofany z eksploatacji pociąg nadal jechał do przodu, powodując powolne zderzenie.

READ  Elon Musk nie może odejść od wartej miliard dolarów umowy na Twitterze

Jeden z urzędników powiedział, że dochodzenie władz skupiało się na tym, czy ktoś nie przestrzegał protokołów. Urzędnicy twierdzą, że doszło do nieporozumienia w komunikacji, ale śledczy nie ustalili jeszcze, kto zawinił.

W piątek rozmawiając z reporterami Richard Davis, prezes komórki nr 100 Związku Pracowników Transportu, powiedział, że kierownictwo „kontroluje pociąg”.

Jeden z wykolejonych wagonów pociągu przewożącego pasażerów i drugi z niepełnosprawnego pociągu nadal utknęły w piątek w tunelu metra w pobliżu 96th Street, podczas gdy ekipy pracowały nad przywróceniem ich na tory.

Zablokowany wagon pociągu podmiejskiego znajdował się w niskiej zabudowie, co utrudniało jego ponowne przymocowanie do torów, powiedział prezes MTA Janno Lieber. Koła odpadły z przedniego wagonu wycofanego z eksploatacji pociągu. Pociąg utrudnia poruszanie się – twierdzą urzędnicy MTA.

Wstrzymano kursowanie metra na pierwszej i trzeciej linii między Times Square a Harlemem, czyli na odcinku obejmującym jedne z najbardziej ruchliwych stacji w sercu miasta. Druga linia po zachodniej stronie nie kursowała. Chociaż urzędnicy MTA mieli nadzieję na przywrócenie usług w piątek, agencja wskazała, że ​​zawieszenie będzie obowiązywać co najmniej przez cały dzień.

Do przewożenia pasażerów w górę i w dół West Side wysłano dodatkowe autobusy. W przeciętny dzień powszedni liniami 1, 2 i 3 podróżuje łącznie 870 000 pasażerów.

Przypadki wykolejeń pasażerów w metrze są w ostatnich latach rzadkością. Ostatni wypadek miał miejsce 20 września 2020 r., kiedy w pobliżu 14th Street wykoleił się pociąg ze 100 osobami na pokładzie. Trzej pasażerowie odnieśli lekkie obrażenia.

W czwartek strażacy i pracownicy MTA pomogli w ewakuacji prawie 300 osób z pociągu wiozącego pasażerów biorących udział w kolizji oraz kolejnych 300–400 pasażerów jadącego za nim pociągu, gdy na stacji zabrakło prądu.

Lisette Cruz Przyczynił się do raportów