16 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McDonald’s zyskuje na popularności dzięki przejściu klientów na tańsze menu i wprowadzeniu nowych produktów

McDonald’s zyskuje na popularności dzięki przejściu klientów na tańsze menu i wprowadzeniu nowych produktów

30 października (Reuters) – McDonald’s Corp (MCD.N) przekroczył w poniedziałek szacunki Wall Street dotyczące wyników kwartalnych, do czego przyczyniły się nowe premiery, promocje i popyt na tańsze burgery i frytki ze strony gości, którzy borykają się z wciąż wysokimi cenami żywności i artykułów pierwszej potrzeby.

Akcje spółki wzrosły o 2%, ale straciły pewne zyski po tym, jak gigant burgerowy zacytował informację o zmniejszonych przepływach pieniężnych do franczyzobiorców w Kalifornii, gdzie minimalna płaca pracowników restauracji ma w przyszłym roku wzrosnąć do 20 dolarów za godzinę.

Wielkość i skala działalności McDonald’s pomogły utrzymać stosunkowo tańsze posiłki nawet po zeszłorocznych podwyżkach cen w całej branży, pomagając przeciwdziałać trendowi, zgodnie z którym konsumenci dotknięci inflacją jedzą więcej w domu i szerszemu spadkowi odwiedzalności.

Firma wprowadziła także w innych regionach mniejsze, tańsze pakiety posiłków zawierające podstawowe pozycje menu po przetestowaniu ich na rynkach takich jak Niemcy.

„Konsumenci nadal bardziej zwracają uwagę na to, co i gdzie wydają… (ale) nie widzimy żadnych zmian w zakresie akceptacji klientów… jeśli chodzi o ceny” – powiedział dyrektor generalny Chris Kempczinski po ogłoszeniu wyników dzwonić. .

McDonald’s odnotowuje wzrost ruchu wśród konsumentów o niskich dochodach, pomimo spadku liczby odwiedzających w całej branży, powiedział Kempczinski.

Opierając się na swojej historii udoskonaleń menu, w lipcu firma wprowadziła na rynek Cheesy Jalapeño Bacon Quarter Pounder, a we wrześniu ponownie wprowadziła do menu ulubione przez fanów Spicy Chicken McNuggets.

„Pomimo chłodnej reakcji, widzimy silną konfigurację dla MCD w (2024 r.)” – napisał w notatce analityk Wells Fargo, Zachary Vadim.

McDonald’s stwierdził, że uda się zrównoważyć część skutków podwyżek płac w Kalifornii poprzez podniesienie cen, ale nie podał szczegółowych informacji na temat pełnego wpływu.

READ  Patagonia twierdzi, że w dziale obsługi klienta brakuje personelu o 300% i prosi pracowników, aby przenieśli się lub odeszli

Według danych LSEG, globalna sprzedaż porównywalna wzrosła o 8,8% w kwartale zakończonym 30 września, podczas gdy analitycy spodziewali się średnio wzrostu o 7,36%.

Analityk Stevens, Joshua Long, powiedział, że „wartość, przystępność cenowa i spójność, jakie marka McDonald’s może zaoferować konsumentowi”, będą napędzać dynamikę sprzedaży w pozostałej części roku.

Skorygowany zysk na akcję wynoszący 3,19 USD przewyższa szacunki na poziomie 3,00 USD dzięki zmniejszeniu kosztów surowców, takich jak warzywa i białka. Spółka podniosła także prognozę marży na cały rok.

(Reportaż Deborah Sophia z Bengaluru – przygotowany przez Mahometa dla biuletynu arabskiego) Redakcja: Sriraj Kalluvila

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę