22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wydatki konsumenckie w USA były w drugim kwartale słabsze niż wcześniej oczekiwano

Wydatki konsumenckie w USA były w drugim kwartale słabsze niż wcześniej oczekiwano


Waszyngton
CNN

Końcowy przegląd Departamentu Handlu dotyczący produktu krajowego brutto za drugi kwartał, będącego najszerszą miarą wyniku gospodarczego, wykazał, że wzrost gospodarczy nie zmienił się w stosunku do drugiego szacunku, utrzymując się na poziomie 2,1% rocznie.

Jednakże, według opublikowanych w czwartek danych, wydatki konsumenckie, będące siłą napędową gospodarki USA, zostały zrewidowane znacznie niżej, do rocznej stopy 0,8%. To mniej niż uwzględniona w poprzednim szacunku stopa procentowa wynosząca 1,7%. Wydatki w drugim kwartale rosły w najsłabszym tempie od pierwszego kwartału 2022 r., kiedy nie utrzymywały się na stałym poziomie.

Opublikowana w czwartek ogromna rewizja pokazuje, że Amerykanie od początku roku obcięli swoje wydatki znacznie bardziej, niż wcześniej sądzono. Wydatki konsumenckie stanowią około 70% wyniku gospodarczego. Amerykańscy konsumenci wydają mniej na usługi i dobra nietrwałe, czyli produkty, które mają służyć przez krótki czas, takie jak odzież, środki czystości i kosmetyki.

Drugi kwartał trwa od kwietnia do czerwca, ale Departament Handlu publikuje dane dotyczące wydatków konsumenckich co miesiąc. W lipcu wydatki konsumenckie wzrosły o 0,8%, co stanowi najsilniejszy miesięczny wzrost od stycznia, ponieważ kupujący wydali na koncerty, filmy, zabawki i sprzęt rozrywkowy. Dane o wydatkach za sierpień zostaną opublikowane w piątek.

Ze środowego raportu Moody’s Investors Service wynika, że ​​w nadchodzących miesiącach wydatki konsumenckie spadną jeszcze bardziej, w miarę jak Amerykanie staną się bardziej ostrożni w dokonywaniu zakupów.

„Wydatki na odroczone podróże i atrakcje wzrosły po pandemii. „Jednak mniejsze budżety mogą skłonić konsumentów do ograniczenia wydatków na usługi uznaniowe, zwłaszcza w obliczu ciągłego wzrostu liczby usług” – napisała w oświadczeniu Claire Lee, wiceprezes ds. strategii kredytowej i badań w Moody’s Investors Services.

Ta historia ewoluuje i będzie aktualizowana.