22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zużyte akumulatory samochodów elektrycznych zamieniają się w złoto dzięki amerykańskim zachętom

Zużyte akumulatory samochodów elektrycznych zamieniają się w złoto dzięki amerykańskim zachętom

PAUL, Anglia, 21 lipca (Reuters) – Niewiele nagłośnione postanowienie amerykańskiej ustawy o redukcji inflacji nakazuje firmom staranie się o recykling akumulatorów pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej, co stawia region na czele światowego wyścigu mającego na celu podważenie dominacji Chin w tej dziedzinie.

IRA zawiera przepis, który automatycznie kwalifikuje materiały z akumulatorów pojazdów elektrycznych poddane recyklingowi w USA jako wyprodukowane w Ameryce do subsydiów, niezależnie od ich pochodzenia. Jest to ważne, ponieważ kwalifikuje producentów samochodów wykorzystujących materiały pochodzące z recyklingu w USA do zachęt do produkcji pojazdów elektrycznych.

Reuters przeprowadził wywiady z kilkunastoma urzędnikami branżowymi i ekspertami, którzy powiedzieli, że rozpoczyna to boom na budowę fabryk w Stanach Zjednoczonych, zachęca producentów samochodów do poszukiwania akumulatorów bardziej nadających się do recyklingu i może ostatecznie utrudnić kupującym w krajach rozwijających się zakup starszych, używanych pojazdów elektrycznych.

Chiny zajmują się prawie całym recyklingiem akumulatorów pojazdów elektrycznych na globalnym rynku, który ma wzrosnąć z 11 miliardów dolarów w 2022 roku do 18 miliardów dolarów do 2028 roku, Według firmy badawczej EMR. Wraz z wprowadzaniem większej liczby pojazdów elektrycznych i starzeniem się floty pojazdów, ten biznes będzie się rozwijał.

Thomas Becker, szef ds. zrównoważonego rozwoju w BMW (BMWG.DE), powiedział Reuterowi, że metale w tych akumulatorach – głównie lit, kobalt i nikiel – są warte średnio od 1000 euro (1123 USD) do 2000 euro na samochód.

Materiału może zabraknąć w ciągu kilku lat, ponieważ producenci samochodów zwiększają produkcję pojazdów elektrycznych, ale „można je poddawać recyklingowi nieskończenie wiele razy i nie tracą swojej mocy”, powiedział Louie Diaz, wiceprezes kanadyjskiej firmy zajmującej się recyklingiem akumulatorów Li-Cycle (LICY.N), która zabezpieczyła pożyczkę rządu USA w wysokości 375 milionów dolarów na nowojorską fabrykę, która ma zostać otwarta jeszcze w tym roku. To finansowanie pomogło przyspieszyć decyzję inwestycyjną dla zakładu, powiedział Diaz.

READ  Twitterowa burza twitterowa Elona Muska podsyca teorie na temat malowania dramatu

JB Straubel, dyrektor generalny firmy Redwood Materials, która w lutym zapewniła pożyczkę rządu USA w wysokości 2 miliardów dolarów na budowę kompleksu recyklingu i recyklingu materiałów akumulatorowych w Nevadzie, powiedziała, że ​​IRA traktuje materiały z recyklingu jako „odzyskane lokalnie” lub materiały odzyskane ze złomu, a nie pochodzące z górnictwa.

To zachęciło firmy amerykańskie do szybszego podejmowania wysiłków w zakresie recyklingu niż ich odpowiedniki w Unii Europejskiej, która zamiast tego skupiła się na stanach, w których uwzględniono minimalne ilości materiałów pochodzących z recyklingu w przyszłych akumulatorach pojazdów elektrycznych.

Firmy zajmujące się recyklingiem Ascend Elements, Li-Cycle i inne planują budowę europejskich fabryk w ciągu najbliższych kilku lat, ale dostęp do finansowania i zachęta Made-in-America oznaczają, że wiele amerykańskich fabryk już powstaje.

„To, co robi (IRA), to zmienia równanie popytu na materiały akumulatorowe”, powiedział Mike O’Cronley, dyrektor generalny Ascend Elements, który ma już otwarty zakład recyklingu w Georgii i otrzymał prawie 500 milionów dolarów dotacji DOE w ramach Ustawy o infrastrukturze dla zakładu w Kentucky, którego otwarcie zaplanowano na koniec 2023 roku.

Christian Marston, dyrektor ds. technologii w firmie Altilium Metals, która buduje fabrykę w Bułgarii i planuje ją w Wielkiej Brytanii do 2026 r., powiedział, że trwa wyścig w budowaniu „zamkniętych łańcuchów dostaw”, w których metale z recyklingu są umieszczane w nowych, produkowanych lokalnie bateriach.

„Każdy chce kontrolować swój łańcuch dostaw i nikt nie chce polegać na Chińczykach” – powiedział.

Jednak Chiny nadal przodują w wyścigu, ogłaszając w zeszłym miesiącu surowsze normy i zwiększone wsparcie badawcze dla podmiotów zajmujących się recyklingiem. Po uchwaleniu w zeszłym roku amerykańskiej ustawy o redukcji inflacji, chińscy urzędnicy nazwali tę ustawę „antyglobalistyczną” i oskarżyli Stany Zjednoczone o „jednostronne zastraszanie”.

Szybki wzrost

Według danych PitchBook.com na całym świecie co najmniej 80 firm zajmuje się upcyklingiem pojazdów elektrycznych, a ponad 50 startupów przyciągnęło co najmniej 2,7 miliarda dolarów, prawie wszystkie w ciągu ostatnich sześciu lat, od inwestorów korporacyjnych, w tym producentów samochodów, producentów akumulatorów i gigantów wydobywczych, takich jak Glencore (GLEN.L).

READ  Do Zatoki San Francisco kursuje pierwszy na świecie komercyjny prom napędzany wodorem, a rejs jest bezpłatny

Ilość akumulatorów pojazdów elektrycznych dostępnych do recyklingu ma wzrosnąć ponad dziesięciokrotnie do 2030 r., mówi konsultant Circular Energy Storage. Około 11,3 gigawatogodzin baterii dobiegnie końca w 2022 r., a do 2030 r. liczba ta powinna wzrosnąć do 138 gigawatogodzin – czyli około 1,5 miliona – według CES.

Akumulatory pojazdów elektrycznych mogą wytrzymać 10 lat lub dłużej.

Niektórzy przedstawiciele branży przewidują, że szybki wzrost oznacza, że ​​do 2040 r. 40% materiałów akumulatorowych używanych w nowych pojazdach elektrycznych może pochodzić z surowców wtórnych.

Obecnie możliwości recyklingu w USA są niewielkie, aw Europie prawie żadne.

W zakładzie w Poole, w południowej Anglii, firma zajmująca się złomowaniem samochodów Charles Trent Ltd zbudowała dwie linie, na których pracownicy mogą rozbierać wraki lub stare pojazdy w celu recyklingu wszystkiego. Firma zbudowała specjalne pojemniki na akumulatory pojazdów elektrycznych, które są sprzedawane do celów badawczych lub wykorzystywane przez modderów do elektryzowania samochodów napędzanych paliwami kopalnymi, po części dlatego, że nie ma gdzie ich poddać recyklingowi.

W Europie akumulatory pojazdów elektrycznych są obecnie rozdrabniane na „czarny blok”, który jest wysyłany do Chin w celu recyklingu.

„stracić coś”

Wyścig trwa, aby wycisnąć najlepszą cenę z tego czarnego bloku.

„Osoba, która uzyska najwyższą wydajność przy najniższych kosztach… wygra tę grę” – powiedział Bruno Thompson, dyrektor generalny start-upu Cambridge The Battery Recycling Company, który planuje swoją pierwszą fabrykę w 2024 roku.

Firma Ecobat z siedzibą w Dallas w Teksasie, która rozdrabnia akumulatory w Europie i Stanach Zjednoczonych w celu recyklingu w innych miejscach, usprawniła proces odzyskiwania, dzięki czemu około 70% litu w ogniwach jest dostępnych do recyklingu, powiedziała dyrektor handlowy Thea Sole.

Ostatecznie rentowności powinny osiągnąć poziomy bliskie 90% do 100%, powiedział Soule.

READ  Kłopotliwi pasażerowie American Airlines ukarani rekordowymi grzywnami przez FAA | Transport lotniczy

Uzyskanie lepszych zwrotów jest ważne, ponieważ Unia Europejska ustali minimalne ilości litu, kobaltu i niklu poddawane recyklingowi w akumulatorach pojazdów elektrycznych w ciągu ośmiu lat. Unia Europejska nałoży też surowe wymagania na recykling poza Europą.

Te warunki skutecznie utrzymają recykling na poziomie lokalnym, powiedział Kurt Vandeput, starszy wiceprezes belgijskiej firmy materiałowej Umicor (UMI.BR).

Istnieją również obawy branży dotyczące znajdowania starych pojazdów elektrycznych do recyklingu. Obecnie nawet 30% starych samochodów napędzanych paliwami kopalnymi w Europie znika za granicą – do nowych właścicieli w krajach rozwijających się lub na złom. Niektórzy producenci samochodów próbują dowiedzieć się, jak monitorować te pojazdy elektryczne.

Nissan (7201.T) przeszedł w Japonii na leasing pojazdów elektrycznych, aby zachować kontrolę nad akumulatorami, podczas gdy chiński producent pojazdów elektrycznych Nio (9866.HK) wynajmuje klientom akumulatory, aby zachować własność.

Trzymanie tych minerałów w Europie odcięłoby tańsze źródło transportu dla krajów rozwijających się.

Becker, szef zrównoważonego rozwoju BMW, powiedział, że wartość materiałowa akumulatorów sprawi, że recykling będzie bardziej atrakcyjny niż sprzedaż samochodów za granicą, ale Europa musi skupić się na zapewnieniu, że te akumulatory EV nie zostaną zmarnowane.

„Musimy upewnić się, że niczego nie stracimy” – powiedział Baker.

(1 USD = 0,8902 euro)

Relacja Nicka Careya z Poole w Anglii, Paula Lehnerta z Detroit i Victorii Waldersee z Berlina Redakcja: Ben Kleiman i Claudia Parsons

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Korespondent motoryzacyjny w Niemczech, zajmujący się przejściem branży na pojazdy elektryczne. Wcześniej informowałem o wpływie pandemii COVID-19 na sektor detaliczny w Azji Południowej, Chinach i Europie oraz szerszych wiadomościach ogólnych. Organizacja charytatywna, która wcześniej należała do YouGov i Economy, zapewnia dostęp do informacji ekonomicznych.