Od początku 2023 roku doszło do co najmniej ośmiu przypadków, w których samoloty zderzyły się lub prawie zderzyły z lotniskami w USA.
13 stycznia – samolot Delta prawie zderzył się z dziobem samolotu American Airlines, który wjeżdżał na pas startowy na nowojorskim lotnisku JFK.
Boeing 737, którym leciał, leciał z prędkością 115 mil na godzinę na pasie startowym lotniska w Nowym Jorku około 20:45, kiedy kontroler ruchu lotniczego zauważył, że samolot American Airlines do Wielkiej Brytanii przecinał sąsiedni pas startowy tuż przed odlatującym samolotem. ABC7 raporty.
Kontrola ruchu lotniczego poleciła lotowi American Airlines przeciąć „pas startowy 31L w KM”, ale zamiast tego przeciął pas startowy 4 w lewo w Joliet, przecinając go bezpośrednio przed odlatującym samolotem Delta.
Zmuszony do gwałtownego hamowania, pilot Delta przebył kolejne 661 stóp, zanim całkowicie się zatrzymał, mając tylko 1000 stóp do stracenia, zanim samolot wbił się w Boeinga 777 American Airlines, — poinformowała FAA we wstępnym oświadczeniu.
Następnie została zmuszona do powrotu do bramki i ponownie wystartowała dopiero następnego ranka, kiedy lot American Airlines do Wielkiej Brytanii przyleciał punktualnie.
18 stycznia — samolot pasażerski JetBlue zderza się z pustym samolotem zaparkowanym na lotnisku JFK
Według pasażera lotu JetBlue podczas katastrofy samolot został wypchnięty z bramki przez wózek i przygotowany do kołowania przed startem.
Reagując, Airbus A320 zderzył się z innym zaparkowanym Airbusem A320.
Po wypadku samolot wrócił do bramki i pasażerowie musieli opuścić pokład. Nie było doniesień o obrażeniach. Linie lotnicze poinformowały, że oba samoloty były nieczynne.
3 lutego – Na lotnisku w New Jersey zderzyły się dwa samoloty United Airlines
Dwa samoloty United Airlines podcięły sobie skrzydła na pasie startowym międzynarodowego lotniska Newark Liberty podczas serii głośnych zdarzeń potencjalnie wypadkowych na amerykańskich lotniskach.
Boeing 757 lecący do Orlando na Florydzie został uderzony przez Boeinga 787 Dreamliner, zanim pilot oznajmił pasażerom: „Nasze skrzydło najwyraźniej zostało przycięte”.
Końcówka skrzydła samolotu lecącego do Orlando została oderwana w wyniku uderzenia na międzynarodowym lotnisku Newark Liberty 3 lutego
4 lutego – Samolot FedEx o włos nie zderza się z samolotem Southwest Airlines na lotnisku w Austin
Samolot transportowy FedEx próbował wylądować na międzynarodowym lotnisku Austin-Bergstrom kilka sekund przed katastrofą, kiedy załoga samolotu nagle musiała się zatrzymać i odwołać lądowanie po tym, jak samolot Southwest Airlines otrzymał zezwolenie na start z tego samego pasa startowego.
Wydaje się, że oba samoloty znajdują się w odległości 75 stóp w pionie od siebie.
Według Federalnej Administracji Lotnictwa frachtowiec Boeing 767 znajdował się kilka mil od lotniska, kiedy zezwolono mu na lądowanie, ale tuż przed lądowaniem kontroler ruchu lotniczego dał zielone światło Boeingowi 737 Southwest do startu. Dokładnie ten sam odcinek pasa startowego lotniska.
„Krótko przed planowanym lądowaniem samolotu FedEx kontroler zezwolił na odlot Southwest Flight 708 z tego samego pasa startowego” – poinformowała FAA w oświadczeniu.
Pilot FedEx przestał lądować i zaczął się wynurzać.
Pomarańczowy Boeing 767 firmy FedEx otrzymał zezwolenie na lądowanie, a żółty Boeing 737 Southwest Airlines również otrzymał zezwolenie na odlot z tego samego pasa startowego
Według FlightRadar24 w pewnym momencie wydawało się, że tylko 75 stóp dzieli dwa samoloty
27 lutego – Pilot JetBlue jest zmuszony do podjęcia „działań unikowych” po tym, jak samolot przekroczył pas startowy, przygotowując się do lądowania w Bostonie.
Federalna Administracja Lotnictwa poinformowała, że pilot JetBlue musiał wykonać „unik” podczas lądowania na międzynarodowym lotnisku Logan w Bostonie, gdy inny samolot przeciął pas startowy.
Według wstępnej oceny FAA, bliskie połączenie miało miejsce o godzinie 19:00, kiedy pilot Learjet 60 wystartował bez zezwolenia, gdy samolot JetBlue przygotowywał się do lądowania na przecinającym się pasie startowym.
FAA bada, jak blisko są te dwa samoloty, ale usługa śledzenia danych lotu Flightradar24 poinformowała we wtorek, że wstępna analiza umieściła samolot w odległości około 530 stóp (160 metrów).
FAA powiedziała w oświadczeniu, że kontroler ruchu lotniczego polecił kapitanowi Learjeta ustawić się w kolejce i czekać na jednym pasie startowym, podczas gdy samolot JetBlue wylądował na innym.
„Pilot Learjeta wyraźnie przeczytał instrukcje, ale zamiast tego zaczął startować” – poinformowała FAA. „Pilot JetBlue wykonał manewr wymijający i zaczął się wznosić, kiedy Learjet przejechał przez skrzyżowanie”.
6 marca – dwa samoloty United Airlines odłamały skrzydła na pasie startowym lotniska Logan w Bostonie
Dwa samoloty United Airlines zderzyły się przy małej prędkości na międzynarodowym lotnisku Logan w Bostonie.
Stało się to, gdy samolot pasażerski został wypchnięty do tyłu z zatoki, a jego prawe skrzydło uderzyło w statecznik poziomy z tyłu sąsiedniego samolotu.
Wypadek miał miejsce na krótko przed godziną 9 rano i wymagał od United Airlines wysadzenia wszystkich pasażerów, aby można było przełożyć oba loty innym samolotem.
„Podczas wycofywania skrzydła jednego samolotu United ze swojej bramki w Boston Logan, dotknął on skrzydła innego samolotu United, który był zaparkowany przy sąsiedniej bramce” – podały United Airlines w oświadczeniu.
Samolot został zepchnięty do tyłu, gdy jego prawe skrzydło uderzyło w statecznik poziomy z tyłu sąsiedniego samolotu. Na zdjęciu dwa stykające się samoloty
18 marca — lot Southwest ledwo omija katastrofę helikoptera na pasie startowym lotniska Hollywood Burbank
Samolot prawie zderzył się z helikopterem na lotnisku w Południowej Kalifornii, zaledwie kilka dni po… Federalna Administracja Lotnictwa zorganizowała szczyt w sprawie rosnących obaw związanych z bezpieczeństwem.
urzędnicy FAA Powiedział Samolot Southwest Airlines zbliżał się do pasa startowego na lotnisku Hollywood Burbank około godziny 9:50, kiedy kontroler ruchu lotniczego zauważył helikopter straży pożarnej Los Angeles na tym samym pasie startowym.
Według oświadczenia Federalnej Administracji Lotnictwa śmigłowiec ćwiczył lądowanie dotykowe. Zauważywszy problem, kontroler polecił Boeingowi 737 zawrócić.
Nikt nie został ranny, a sprawa jest obecnie badana przez FAA.
Boeing 737 był lotem Southwest Flight N551WN z Phoenix, który musiał zawrócić i spróbować ponownie wylądować po tym, jak prawie chybiony zakończył pierwszą próbę lądowania.
16 czerwca – Samolot United Airlines zderza się z samolotem pasażerskim Delta na płycie lotniska Logan w Bostonie.
Pasażerowie samolotu Delta zostali uchwyceni przez kamerę w chwili, gdy samolot United Airlines zderzył się z ich samolotem na płycie lotniska Logan w Bostonie – zmuszając wszystkich pasażerów do opuszczenia samolotu i zmiany rezerwacji biletów.
Dwa samochody zderzyły się w piątek po południu, gdy zaparkowany samolot Delta czekał na start do Detroit.
Film opublikowany w Internecie pokazał, że samolot United powoli cofał się do samolotu Delta, a rzecznik linii lotniczej potwierdził to WCVB Że jego skrzydła dotykały ogona drugiego samolotu.
„Klienci wysiadali z samolotu United normalnie przy bramce, a my zmienimy dla nich rezerwację na inne loty” – powiedział rzecznik United, zauważając, że na pokładzie samolotu lecącego do Newark w stanie New Jersey było 128 pasażerów.
Jeden z pasażerów napisał w Internecie, że pasażerowie lotu Delta zostali również przebukowani na inny lot, który przyleciał godzinę później, a linia lotnicza przeprosiła za niedogodności, zamawiając pizzę dla klientów.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych