(Reuters) – Shutterstock Inc (SSTK.N) powiedział we wtorek, że kupi platformę filmową Giphy Inc od Meta Platforms Inc (METAO) za 53 miliony dolarów w gotówce, kilka miesięcy po tym, jak właściciel Facebooka zgodził się wycofać sprzedaż. Firma boi się konkurencji.
Brytyjski regulator konkurencji nakazał Meta sprzedać Giphy w zeszłym roku w związku z obawami, że może odmówić lub ograniczyć dostęp konkurentów, takich jak Snapchat Inc (SNAP.N) i Twitter do docelowych treści.
Meta podobno zapłaciła 400 milionów dolarów za Giphy z Nowego Jorku w 2020 roku. Rok później umowa została zakwestionowana przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków, a jej udana kampania była pierwszym przypadkiem, gdy regulator zmusił amerykańskiego giganta technologicznego do sprzedaży firmy, która już go nabył.
Akcje Shutterstock, który spodziewa się sfinalizować transakcję w przyszłym miesiącu, wzrosły aż o 4% przed sprzedażą.
Firma powiedziała, że Giphy zwiększy w tym roku „nieistotne” przychody i dołoży starań, aby zwiększyć przychody od 2024 r.
„To ekscytujący kolejny krok w podróży Shutterstock jako wszechstronnej platformy kreatywnej” — powiedział Paul Hennessy, dyrektor generalny Shutterstock.
Giphy może pochwalić się największym na świecie repozytorium animowanych obrazów, zwanych inaczej GIF-ami, oraz naklejek internetowych, które są używane na platformach takich jak Facebook, Instagram, TikTok i Microsoft Teams.
Jego zawartość, która obejmuje również oficjalne posty firm medialnych, takich jak Disney i Netflix, gromadzi 15 miliardów wyświetleń dziennie.
Shutterstock powiedział, że umowa Giphy umożliwi dostęp do około 1,7 miliarda codziennych użytkowników.
Reportaż Yuvraja Malika z Bengaluru
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych