Logo Shopify jest widoczne poza siedzibą firmy w Ottawie, Ontario, Kanada, 28 września 2018 r.
Chris Watty | agencji Reutera
Shopify sprzedał swoją jednostkę logistyczną firmie Flexport zajmującej się technologią łańcucha dostaw, ogłosiły w czwartek obie firmy.
Wyprzedaż jest odwróceniem dla Shopify, które spędziło lata budując swoją logistykę i operacje realizacji zamówień. Jednostka obejmuje startup dostarczający dostawę ostatniej mili, który Shopify kupił w maju ubiegłego roku za 2,1 miliarda dolarów, co jest jego największym przejęciem w historii.
W ramach umowy Shopify otrzyma udziały reprezentujące około 13% kapitału własnego Flexport, „doprowadzając nas do wysokiego poziomu własności nastolatków” – podała firma w oświadczeniu.
Shopify i Flexport pogłębiają sojusz, ponieważ Shopify stara się konkurować z rywalami z branży e-commerce, takimi jak Amazon i Walmart. Firmy ogłosiły w lutym partnerstwo, które daje Shopify dostęp do usług wysyłkowych Flexport, w tym rezerwowania przesyłek międzynarodowych od dostawców do ich magazynów. Flexport uważa również Shopify za inwestora.
Prezes Shopify, Harley Finkelstein, powiedział w wywiadzie, że po „pobocznym przedsięwzięciu” mającym na celu rozwój działalności firmy w zakresie realizacji zamówień i logistyki stało się jasne, że może oferować te usługi skuteczniej dzięki integracji z Flexport.
„Dzięki temu Flexport może robić to, co robi najlepiej, a Shopify wrócić do tego, co robimy najlepiej, czyli tworzenia niesamowitego oprogramowania dla handlu elektronicznego” — powiedział Finkelstein.
Flexport, który znalazł się na szczycie zeszłorocznej listy CNBC Disruptor 50, stał się jednym z najcenniejszych startupów w branży logistycznej po zebraniu prawie 2,3 miliarda dolarów. Usługi spedycji morskiej, lotniczej, samochodowej i kolejowej oraz usługi brokerskie firmy Flexport stały się ważnymi narzędziami, ponieważ wąskie gardła w łańcuchu dostaw spustoszyły światową gospodarkę w zeszłym roku.
Flexport uzupełnia listę byłych dyrektorów Amazon, w tym zatrudniając swojego dyrektora generalnego Dave’a Clarka z e-detalisty w czerwcu ubiegłego roku, gdzie spędził prawie dwie dekady budując dział transportu i logistyki Amazon.
Clark powiedział w wywiadzie, że przejęcie pozwoli firmie Flexport rozszerzyć zakres możliwości wysyłkowych, które może zaoferować sprzedawcom Shopify i innym firmom internetowym.
„Duża różnica między tym, co zamierzamy zaoferować, a logistyką Amazona, Wal-Martu lub innych miejsc polega na tym, że nie dotyczy to tylko jednego systemu, sklepu lub platformy” – powiedział Clark. „Mamy prawie taką samą wizję, jak Shopify. Zależy nam tylko na sukcesie handlowym i naszych klientach, i nie obchodzi nas, czy sprzedają w swoich sklepach, na Amazon czy w Walmart”.
Flexport będzie oficjalnym dostawcą logistyki Shopify i preferowanym partnerem „Shop Promise”, odznaki wyświetlanej na listach sprzedawców Shopify, która gwarantuje dostawę następnego dnia i następnego dnia, podobnie jak obietnica dostawy Amazon Prime.
Shopify będzie również utrzymywać Shopify Fulfillment Network, w której sprzedawcy zarządzają swoimi operacjami logistycznymi.
Spółka ma opublikować wyniki za pierwszy kwartał do czwartku.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych