SAN FRANCISCO (Reuters) – Inżynierowie powiedzieli inwestorom w środę, że Tesla Inc (TSLA.O) obniży koszty montażu o połowę w przyszłych generacjach samochodów, ale dyrektor generalny Elon Musk nie ujawnił, kiedy zadebiutuje. Niedrogi samochód elektryczny.
Akcje spadły o ponad 5% w obrocie po godzinach po dniu inwestora dla firmy z Teksasu.
Kilkunastu dyrektorów Tesli pod przewodnictwem Muska dyskutowało o wszystkim, od planu białej księgi dla świata, aby przyjąć zrównoważoną energię, po innowacje firmy w prowadzeniu jej działalności od produkcji do usług.
Prezentacja obejmowała grupę starszych inżynierów, w tym nowego szefa globalnej produkcji, Toma Chu, co było ukłonem w stronę próby Tesli pokazania głębi jej siedziby wykonawczej poza Muskiem, twarzą firmy.
Nie podano jednak szczegółów na temat tego, kiedy samochody nowej generacji zostaną wprowadzone na rynek i jakie modele będą oferowane.
Oczekiwano, że Musk przedstawi plan budowy niedrogiego pojazdu elektrycznego (EV), który poszerzy atrakcyjność jego marki i odeprze konkurencję.
Najnowsze aktualizacje
Zobacz jeszcze 2 historie
Kierownictwo powiedziało, że platforma nowej generacji Tesli będzie obejmować więcej niż jeden pojazd zbudowany w standardowych fabrykach, ale Musk zignorował pytania o to, które modele wziąć pod uwagę.
Dyrektor finansowy Tesli, Zach Kirkhorn i inni podkreślali swoje zaangażowanie w obniżanie kosztów produkcji.
Kirkhorn oszacował, że Tesla musi zainwestować sześć razy więcej niż do tej pory, aby osiągnąć swój długoterminowy cel, jakim jest zwiększenie produkcji do 20 milionów samochodów rocznie do 2030 r., co stanowi 10-krotny wzrost w stosunku do obecnych mocy produkcyjnych. Powiedział, że rachunek może osiągnąć 175 miliardów dolarów.
Musk powiedział, że kolejnym krokiem inwestycyjnym będzie nowa fabryka Tesli w północnym Meksyku, ogłaszając pierwszą fabrykę poza Stanami Zjednoczonymi, Niemcami i Chinami.
Musk nie chciał komentować planów przebudowy przyszłorocznego sedana Model Y, zwanego Project Juniper, który Reuters odnotował w środowym raporcie, ani poprawionej wersji sedana Model 3 – projektu o kryptonimie Highland, o którym Reuters poinformował, że wejdzie do produkcji we wrześniu .
Szef projektu Franz von Holzhausen powiedział, że Cybertruck pojawi się w tym roku.
rynek hurtowy
Zdobycie rynku masowego ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia rocznego celu produkcyjnego Tesli, który przekracza łączną produkcję dwóch największych producentów samochodów – niemieckiego Volkswagena (VOWG_p.DE) i japońskiej Toyoty (7203.T).
Reprezentowałoby to również wielkość sprzedaży samej Tesli wynoszącą około jednej czwartej całkowitej globalnej sprzedaży samochodów w zeszłym roku.
Kluczem do zwiększenia wolumenu sprzedaży Tesli jest obniżenie cen dla konsumentów, powiedział Musk, dodając, że rabaty Tesli oferowane w tym roku napędzają popyt.
„Chęć ludzi do posiadania Tesli jest bardzo duża” – powiedział Musk. „Decydującym czynnikiem jest ich zdolność do zapłacenia za Teslę”.
Tesla jest najcenniejszym producentem samochodów, ale jej akcje szaleją. Akcje spadły o około połowę w stosunku do szczytu z listopada 2021 r., ale w tym roku odbiły się o ponad 60%.
Musk powiedział, że Tesla może potrzebować zaledwie 10 modeli, co przy docelowej produkcji wyniesie 2 miliony sprzedaży rocznie na linię modeli. Dla porównania, Toyota sprzedaje na całym świecie nieco ponad 1 milion Corolli rocznie.
Tesla już teraz osiąga lepsze wyniki niż konkurenci w branży pojazdów elektrycznych. Główny inżynier Lars Moravi powiedział, że firma spodziewa się budować pojazdy nowej generacji za połowę kosztów obecnego Modelu 3 lub Modelu Y.
Nazwany modelem „bezpudełkowym”, Muravi opisał proces produkcji przyszłych pojazdów elektrycznych w celu łączenia podzespołów w celu zmniejszenia złożoności i czasu produkcji.
Dyrektor generalny Tesli, Peter Bannon, podał przykład, w jaki sposób firma wykorzystuje dane do obniżania kosztów. Dane klientów pokazały, że właściciele Tesli nie korzystali z szyberdachu, powiedział, „więc go usunęliśmy”.
Wiodący inwestor Tesli, Ross Gerber, napisał na Twitterze, że prezentacja była „ekstremalnym podekscytowaniem” dla samochodu nowej generacji. „Nadchodzi. Włożyli wszystko. 50% niższy koszt budowy. Czy dostaniesz 25-30 000 $!”
Tesla wyprzedziła branżę w ostatnich latach, szybko zwiększając dostawy pomimo pandemii i zakłóceń w łańcuchu dostaw.
Ale Tesla obniżyła ceny w ostatnich miesiącach, aby zwiększyć sprzedaż, na którą naciskała słaba gospodarka i rosnące zagrożenia ze strony konkurentów w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
Tesla będzie również musiała ulepszyć technologię akumulatorów, którą Musk nazwał „kluczowym wyznacznikiem” przejścia na zrównoważoną energię i niedrogie samochody.
Tesla walczy o rozszerzenie produkcji zaawansowanych baterii, zwanych 4680s. Prawdopodobnie osiągnie wielkość produkcji w tym roku, powiedzieli kierownictwo w środę, ale dodali, że wciąż testują dwa różne procesy produkcyjne.
Dodatkowe raporty Hyunjoo-jin w San Francisco, Joseph White w Detroit, Akash Sriram w Bengaluru, Abhrup Roy w San Francisco i Kevin Królicki w Singapurze; Edycja: Peter Henderson, Matthew Lewis i Himani Sarkar
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych