22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wykolejenie pociągu we Wschodniej Palestynie w stanie Ohio: transport zanieczyszczonych odpadów zostanie wznowiony w poniedziałek

Wykolejenie pociągu we Wschodniej Palestynie w stanie Ohio: transport zanieczyszczonych odpadów zostanie wznowiony w poniedziałek

(CNN) Agencja Ochrony Środowiska zatwierdziła wznowienie transportów zanieczyszczonej cieczy i gleby ze Wschodniej Palestyny ​​do Ohio. Wykoleił się pociąg przewożący toksyczne chemikalia Wcześniej w tym miesiącu.

W piątek EPA nakazała operatorowi pociągu, Norfolk Southern, wstrzymanie przesyłek, aby mogła przejrzeć plany firmy dotyczące usunięcia, dodając do kontrowersji wokół wypadku, który pozostawił również mieszkańców miasta. Obawy o możliwe długoterminowe skutki zdrowotne.

Urzędnicy w Teksasie i Michigan są tacy, jak narzekali Nie otrzymano ostrzeżenia Niebezpieczne odpady z wypadku zostaną wysłane do odpowiednich jurysdykcji w celu utylizacji.

Przesyłki będą teraz trafiać do dwóch obiektów posiadających certyfikat EPA w Ohio, a Norfolk Southern rozpocznie wysyłkę do tych lokalizacji w poniedziałek, powiedziała regionalna administratorka EPA Debra Shore na niedzielnej konferencji prasowej.

„Niektóre płynne odpady zostaną wysłane do zakładu w Vickery w stanie Ohio, gdzie zostaną usunięte w podziemnej studni wtryskowej” – powiedział Shore. „Norfolk Southern rozpocznie wysyłanie odpadów stałych do spalarni dziedzictwa we wschodnim Liverpoolu w stanie Ohio”.

W piątek Shore powiedział w sobotę, że Norfolk Southern był „wyłącznie odpowiedzialny” za usuwanie odpadów z wykolejenia, ale plany usuwania odpadów „podlegają przeglądowi i zatwierdzeniu przez EPA”.

Shore powiedział w niedzielę, że każdy aspekt transportu i unieszkodliwiania niebezpiecznych odpadów będzie ściśle regulowany i nadzorowany przez rządy federalne, stanowe i lokalne „od momentu załadunku ciężarówek i wagonów kolejowych do momentu bezpiecznego usunięcia odpadów”.

Shore opisał federalne, stanowe i lokalne wymagania dotyczące zgodności, których oczekuje się od Norfolk Southern.

„Te kompleksowe wymagania obejmują wszystkie aspekty etykietowania, pakowania i postępowania z odpadami, a także wymagania dotyczące dokumentów przewozowych, które zawierają informacje o odpadach i miejscu ich przeznaczenia” – powiedział Shore.

Shore powiedział, że niebezpieczne produkty odpadowe wysyłane wcześniej do obiektów w Michigan i Teksasie są teraz przetwarzane w tych obiektach.

Oczekuje się, że około 2 miliony galonów wody gaśniczej zostanie usunięte z miejsca wykolejenia w hrabstwie Harris w Teksasie, po zużyciu już około pół miliona galonów, powiedział dyrektor naczelny hrabstwa.

READ  6 zmarłych, w tym 2 dzieci na autostradzie Montana

Ponadto zanieczyszczona gleba z miejsca wykolejenia jest transportowana do US Ecology’s Wayne Disposal w Belleville w stanie Michigan, powiedziała w piątek przedstawicielka stanu Michigan Debbie Dinkel w USA.

Obiekty w Michigan i Ohio były w rzeczywistości witrynami zatwierdzonymi przez EPA, ale obecnie nie przyjmują żadnych przesyłek, a EPA bada, czy mają zdolność przyjmowania przesyłek w przyszłości, powiedział Shore. .

Mike DeWine, rzecznik gubernatora Ohio, Mike’a DeWine’a, powiedział CNN, że gubernatorowi nie powiedziano, gdzie w kraju odbędzie się rozmieszczenie. Ale to rutyna, ponieważ kolej jest odpowiedzialna za transport materiału, a EPA jest odpowiedzialna za regulację tego transportu, powiedział w sobotę rzecznik DeWine, Daniel Tierney.

The 3 lutego wykoleił się Norfolk Southern Railway i sąsiednie Zamierzone uwolnienie chlorku winylu Najpierw wypędził wschodnich Palestyńczyków z ich domów, a później wzbudził obawy dotyczące wpływu na zdrowie. Zgłoszenia objawów Po powrocie pojawiła się u nich wysypka i bóle głowy.

Urzędnicy wielokrotnie próbowali uspokoić mieszkańców, że bieżące monitorowanie powietrza i wody nie stanowi problemu. EPA poinformowała w zeszłym tygodniu, że przeprowadziła testy powietrza w pomieszczeniach w sumie w 574 domach i nie znalazła żadnego wykolejenia.

We wschodniej Palestynie wystrzelono wojska federalne Chodzenie od drzwi do drzwi Prezydent Joe Biden nakazał meldowanie się mieszkańcom, przeprowadzanie kontroli sanitarnych i rozdawanie ulotek informacyjnych, powiedział CNN urzędnik Białego Domu.

Ponadto 19-osobowy zespół naukowy z Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom zbiera informacje od mieszkańców na temat objawów, których doświadczyli od czasu wykolejenia, powiedziała Jill Shugard, starszy specjalista ds. zdrowia środowiskowego w CDC.

EPA zainstalowała „studnie wartownicze” w pobliżu miejskich studni w celu monitorowania zanieczyszczeń w wodzie studziennej w ramach wieloletniego systemu wczesnego wykrywania agencji, „aby chronić miasto na nadchodzące lata” – powiedziała w sobotę dyrektor Ohio EPA, Anne Vogel. .

Kontrowersje wokół przenoszenia toksycznych odpadów z miejsca wypadku

W sobotniej aktualizacji dotyczącej usuwania zanieczyszczonych odpadów Devine powiedział, że 20 ciężarówek niebezpiecznych odpadów stałych zostało wywiezionych z miejsca wykolejenia w Ohio. Piętnaście z tych ciężarówek zostało utylizowanych w licencjonowanym zakładzie przetwarzania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w Michigan, a pięć ciężarówek wróciło do Wschodniej Palestyny.

READ  Oprocentowanie kredytów hipotecznych osiągnęło 7 procent, gdy Rezerwa Federalna zwalnia gospodarkę

Według Devine’a od soboty we Wschodniej Palestynie zmagazynowano około 102 000 galonów odpadów płynnych i 4500 jardów sześciennych odpadów stałych – nie licząc pięciu zwróconych ciężarówek. Powiedział, że podczas czyszczenia powstają dodatkowe odpady stałe i płynne.

Dingell powiedział CNN w sobotę, że ani on, ani gubernator stanu Michigan Gretchen Whitmer nie wiedzieli o planach dostarczania toksycznych odpadów do składowisk w jej dystrykcie.

– Zadzwoniłem do wszystkich – powiedział Dinkel. „Nikt tak naprawdę nie zgłosił, że tu przyjeżdżają”.

W całym kraju dyrektor generalna Teksasu, Lena Hidalgo, wyraziła frustrację, że po raz pierwszy dowiedziała się z mediów informacyjnych o spodziewanym eksporcie wody do jej stanu – agencji rządowej lub Texas Molecular, firmy wynajętej do utylizacji wody.

Dodał, że chociaż nie ma prawnego wymogu powiadamiania jego biura, „po prostu nie wydaje się to właściwe”.

Hidalgo powiedział, że firma Texas Molecular poinformowała swoje biuro w czwartek, że w hrabstwie znajduje się już pół miliona galonów wody, a dostawy zaczęły napływać w ubiegłą środę.

W czwartek firma Texas Molecular powiedziała CNN, że została zatrudniona do usuwania niebezpiecznej wody z wykolejonego pociągu w Ohio. Firma twierdzi, że ma ekspertów z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem w bezpiecznym zarządzaniu wodą i jak dotąd wszystkie przesyłki były dostarczane ciężarówkami na całej trasie.

Widok na miejsce wykolejenia pociągu przewożącego odpady niebezpieczne we wschodniej Palestynie, Ohio, 23 lutego 2023 r.

Powiedział, że biuro Hidalgo poszukuje informacji na temat utylizacji, w tym składu chemicznego wody gaśniczej, podjętych środków ostrożności i powodu, dla którego hrabstwo Harris zostało wybrane na miejsce.

Zgodnie z czwartkowym komunikatem prasowym Agencji Zarządzania Kryzysowego Ohio usunięto ponad 1,7 miliona galonów zanieczyszczonego płynu z bezpośredniego miejsca wykolejenia. Z tego ponad 1,1 miliona galonów „zanieczyszczonej cieczy” zostało wysłanych ze Wschodniej Palestyny, z czego większość trafiła do Texas Molecular, a reszta do zakładu w Vickery w stanie Ohio.

READ  Daniel Califf aresztowany: Londyńska policja znajduje zbiegłego podejrzanego o terroryzm w Chiswick

CNN poprosiło agencję z Ohio o lokalizację pozostałych 581 500 galonów, które zostały „usunięte”, ale „nie wyciągnięte” i nie otrzymały jeszcze odpowiedzi.

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu w sprawie przyczyn wypadków Raport wstępny Jeden z wagonów pociągu przewożących plastikowe granulki został nagrzany przez gorącą pleśń, która wywołała początkowy pożar, powiedziała przewodnicząca Rady Bezpieczeństwa Jennifer Homandy. Jak dotąd śledztwo zidentyfikowało trzech członków załogi, którzy byli w pociągu Nie popełniono żadnego błędu Przed wykolejeniem wypadkowi można było „w 100% zapobiec” – powiedział.

Nikki Brown, Sarah Smart i Ralph Ellis z CNN przyczynili się do powstania tego raportu.