Alibaba odnotował lepsze niż oczekiwano zyski za ostatnie trzy miesiące 2022 r., dając Wall Street dokładnie to, czego chciał, ponieważ analitycy pozostali pozytywnie nastawieni do chińskiego giganta technologicznego.
Alibaba (symbol giełdowy: BABA) odnotował zysk w wysokości 2,60 USD na amerykańskim kwitu depozytowym – w odniesieniu do akcji spółki notowanych na giełdzie w USA – w grudniowym kwartale, znacznie powyżej prognozy 2,43 USD wśród analityków ankietowanych przez FactSet.
Przychody wyniosły 35,9 miliarda dolarów, nieco powyżej szacunków, co oznacza stosunkowo słaby wzrost sprzedaży o 2% rok do roku i spowolnienie w porównaniu z 3% wzrostem sprzedaży w poprzednim kwartale.
Akcje Alibaby wzrosły o 2,5% na początku handlu; the
Standard & Poor’s 500
Indeks był o 0,5% wyższy.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
„Osiągnęliśmy dobry kwartał pomimo słabego popytu, łańcucha dostaw i zakłóceń logistycznych spowodowanych wpływem zmian w procedurach Covid-19” – powiedział Daniel Zhang, prezes i dyrektor generalny Alibaba. Patrząc w przyszłość, spodziewamy się dalszego ożywienia zaufania konsumentów i aktywności gospodarczej. Koncentrujemy się na napędzaniu wzrostu naszych klientów w konkurencyjnym krajobrazie i tworzeniu trwałej, długoterminowej wartości dla naszych akcjonariuszy”.
Gospodarka Chin i sektor finansowy krajowych gigantów technologicznych ucierpiały w ubiegłym roku z powodu restrykcyjnej polityki rządu mającej na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się Covid-19, w tym powszechnych blokad, które uległy spowolnieniu. Alibaba odnotowała pierwsze w historii zahamowanie wzrostu sprzedaży w połowie 2022 r., ale powróciła do wzrostu, choć ledwo, pod koniec roku.
Jednak w wynikach Alibaby wciąż pojawiają się przesłanki, że chiński konsument nie wrócił jeszcze do pełni sił.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Fizyczne towary online były sprzedawane na dwóch największych platformach Alibaba – Taobao i Tmall – w średnich jednocyfrowych cenach rocznie, co według grupy było spowodowane słabym popytem konsumentów. Alibaba powiedział, że gwałtowny wzrost liczby przypadków Covid-19, który napędza łańcuch dostaw i zakłócenia logistyczne, wpłynął również na konkurencję.
„Alibaba zaczyna się odwracać, ponieważ zaufanie konsumentów powoli wraca po rozprawie Chin z Covid, ale minie trochę czasu, zanim znów zacznie działać na wszystkich cylindrach”, powiedziała Susannah Streeter, analityk w brokerze Hargreaves Lansdown.
.
Chińscy konsumenci również musieli poradzić sobie z rosnącymi infekcjami po zniesieniu blokad. Popyt był nadal stłumiony w styczniu i lutym, ponieważ Covid rozprzestrzeniał się, a obchody Nowego Roku zakłócały sprzedaż.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Ale są jaśniejsze miejsca, na których można się skupić, w tym biznes przetwarzania w chmurze Alibaba – dział obejmujący aplikacje sztucznej inteligencji, które firma i analitycy postrzegają jako klucz do przyszłości Alibaba.
Sprzedaż w segmencie chmury Alibaba, mierzona w tempie, które pozbawia przychody z usług świadczonych na rzecz innych części grupy, wzrosła z kwartału na kwartał i wzrosła o ponad 26% rok do roku do prawie 3,9 miliarda dolarów.
Podsumowując, wyniki Alibaby uspokoją inwestorów, że firma – która straciła prawie połowę swojej wartości rynkowej w 2021 r. . Chociaż analitycy widzą nieznaczny spadek zysków i sprzedaży w bieżącym kwartale, konsensus jest taki, że do końca 2023 roku zysk na akcję wzrośnie dwucyfrowo.
Alibaba uzyskuje średnią rekomendację Kupuj wśród analityków, przy średniej cenie docelowej dla akcji wskazującej na ponad 50% wzrost w stosunku do obecnych poziomów.
Napisz do Jacka Dentona na adres [email protected]
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych