22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Amazon i Unia Europejska dochodzą do porozumienia w sprawie zakończenia dochodzeń antymonopolowych

Amazon i Unia Europejska dochodzą do porozumienia w sprawie zakończenia dochodzeń antymonopolowych

Amazon zgodził się zapewnić handlowcom działającym w Unii Europejskiej większy dostęp do cennych nieruchomości na swojej stronie internetowej, poinformowała we wtorek Komisja Europejska, w ramach umowy, która zakończyła dochodzenia antymonopolowe prowadzone przez organy regulacyjne, które twierdziły, że firma wykorzystała swoją wielkość i siłę, aby stłumić konkurencję na rynku. kraj. Blok.

the osada Pomaga Amazonowi uniknąć wielomiliardowej grzywny, jednocześnie zapewniając Komisji Europejskiej, władzy wykonawczej Unii Europejskiej, zwycięstwo w wprowadzaniu długo oczekiwanych zmian w dominującej na świecie platformie zakupów online. Na mocy porozumienia, Spółce zabrania się również wykorzystywania niepublicznych informacji, które gromadzi na temat niezależnych handlowców, w celu informowania o wyborach produktów Amazon.

Umowa jest próbą wprowadzenia większej liczby barier między rolami Amazona jako cyfrowej witryny sklepowej, na której polega wielu sprzedawców, aby dotrzeć do klientów, oraz jako producenta produktów, które często konkurują ze sprzedawcami zewnętrznymi. Krytycy twierdzą, że podwójne role stworzyły konflikty interesów, pozwalając Amazonowi faworyzować swoje produkty i usługi w stosunku do mniejszych konkurentów, którzy mają niewiele innych sposobów dotarcia do klientów online.

„Dzisiejsza decyzja określa nowe zasady prowadzenia przez Amazon działalności w Europie” – powiedziała Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca wykonawcza Komisji Europejskiej, która nadzoruje politykę cyfrową i egzekwowanie przepisów antymonopolowych. „Amazon nie może dłużej nadużywać swojej podwójnej roli i będzie musiał zmienić wiele praktyk biznesowych”.

„Konkurowanie niezależnych sprzedawców detalicznych i przewoźników przyniesie korzyści zarówno konsumentom”, dodała.

Rzecznik Amazona powiedział, że firma jest „zachwycona, że ​​rozwiała obawy Komisji Europejskiej”.

Rzecznik powiedział: „Chociaż nadal nie zgadzamy się z wieloma wstępnymi wnioskami Komisji Europejskiej, zaangażowaliśmy się konstruktywnie, aby zapewnić, że nadal obsługujemy klientów w całej Europie i wspieramy 225 000 europejskich MŚP prowadzących sprzedaż za pośrednictwem naszych sklepów”.

Unia Europejska, już postrzegana jako najaktywniejszy regulator branży technologicznej na świecie, działa teraz bardziej agresywnie. W poniedziałek organy nadzoru antymonopolowego postawiły Meta zarzuty, które mogą skutkować miliardowymi grzywnami za antykonkurencyjne praktyki związane z obsługą rynku sprzedaży towarów. Apple i Google są również przedmiotem dochodzenia w sprawie możliwych naruszeń przepisów antymonopolowych.

READ  Kontrakty terminowe Dow rosną w Google, zarobki Microsoftu po spadkach giełdowych; Zbliża się wzrost stawek Fed

Firmy ścigają się również, aby dostosować się do nowych przepisów UE dotyczących sektora technologii, które wejdą w życie do 2024 r. Przepisy dają organom regulacyjnym więcej uprawnień do rozprawienia się z tym, co jest postrzegane jako Antykonkurencyjne praktyki biznesowe oraz zmuszanie firm mediów społecznościowych do bardziej aktywnego monitorowania treści generowanych przez użytkowników.

Umowa Amazon ogłoszona we wtorek jest ściśle związana z pierwotną umową ogłoszoną w lipcu. W ramach ugody Amazon zobowiązał się do:

  • Zapewnij niezależnym sprzedawcom równy dostęp do „Pudełko zakupu” — obszaru zakupów z widocznymi przyciskami na liście produktów, które zachęcają klientów do „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka”. Amazon powiedział, że stworzy drugie pudełko ekspozycyjne, jeśli różnica w cenie lub czasie dostawy będzie wystarczająca.

  • Przestań używać niepublicznych danych o sprzedawcach, którzy sprzedają na swojej stronie internetowej, w tym warunków sprzedaży, przychodów i zapasów, które Amazon może wykorzystać do podejmowania decyzji dotyczących tworzenia, sprzedawania i promowania konkurencyjnych produktów.

  • Zezwól sprzedawcom zewnętrznym na uczestnictwo w Amazon’s Prime, nawet jeśli nie korzystają z działalności logistycznej Amazon, jeśli spełniają określone standardy dotyczące niezawodności dostaw i usług.

Ugoda obowiązuje przez pięć lat i prawnie dotyczy tylko działalności Amazona w Unii Europejskiej.