Nowy Jork
CNN Biznes
—
Adidas skończył na początku tego tygodnia Jego połączenie z raperem i projektantem mody Ye (który wcześniej był Kanye Westem). Jej zakończenie nastąpiło w tym samym czasie a Poruszenie innych firm On również zerwał kontakty z artystą — ale zaledwie kilka tygodni po tym, jak zacząłeś publikować krzywdzące komentarze.
Wielu zastanawiało się: co zajęło Adidasowi i innym tak długo?
Przede wszystkim zachowanie Yev było niepokojące czasami. Zawołał Adidasa bezpośrednio podczas wystąpienia podcastu, w którym wygłaszał antysemickie komentarze, chwaląc się, że firma nigdy nie zerwie z nim więzi.
Najnowsza saga rozpoczęła się na początku października Nosił koszulkę z napisem „White Lives Matter”. Raport o powiązaniach Ligi Przeciw Zniesławieniu z Ku Klux Klanem. Adidas w tym czasie, to Pierwszy partner z artystą w 2013 roku W przypadku butów i odzieży marki Yeezy powiedział, że dokonuje przeglądu partnerstwa.
Później, podczas występu w odcinku podcastu „Drink Champs” w weekend 16 października, powtórzył antysemickie teorie spiskowe. Wśród innych obraźliwych twierdzeń. On Odnosząc się bezpośrednio do Adidasa: „Mogę mówić antysemickie rzeczy, a Adidas nie może mnie rzucić” – powiedział. „Co teraz?”
Przez wiele dni wydawało się to prawdą.
Adidas ogłosił zerwanie relacji z Ye dopiero we wtorek 25 października, tydzień po wydaniu podcastu.
W tym raporcie Firma powiedziała „Nie toleruje mowy nienawiści i żadnej innej formy mowy nienawiści”, nazywając ostatnie komentarze Yeh „nie do przyjęcia, nienawistne i niebezpieczne”, a także narusza „różnorodność i włączenie, wzajemny szacunek i uczciwość” firmy.
Adidas nie spieszy się: Balenciaga zakończył swój związek z Yeh W zeszłym tygodniu i w trakcie Gap i Ye zerwali We wrześniu nie ściągnął linii Yeezy Gap z półek Do tego tygodnia. Foot Locker usuwa w tym tygodniu produkty Yeezy i TJ Maxx poszedł w jego ślady Mówiąc, że nie będziemy już kupować produktów sprzedawanych w sklepach.
Ale Adidas zwrócił na siebie uwagę po komentarzach Ye w podkaście „Drink Champs”.
Dlaczego opóźnienie? W takiej sytuacji firmy stają przed dylematem – powiedział Andrew Gilman, założyciel i dyrektor generalny CommCore, grupy konsultingowej specjalizującej się w komunikacji kryzysowej. Z jednej strony „muszą być naprawdę szybkie”, powiedział. „Jednocześnie chcą być celowi”.
Chodząc po linie, firmy mogą się poślizgnąć. Zły ruch może mieć konsekwencje dla ich finansów i reputacji.
Wygląda jak ostatnia kropla dla Adidasa Obraz, który stał się wirusowy W ten weekend. Zdjęcia wiaduktu autostrady w Los Angeles pokazują małą grupę demonstrantów podnoszących ręce w czymś, co wydaje się być nazistowskim salutem ze słowami „Hank, gdybyś tylko wiedział” za tabliczkami z napisem „Kanye ma rację co do Żydów”.
Gdy obraz zyskał atrakcyjność w Internecie, presja na Adidasa wzrosła, by zająć stanowisko.
Incydent „obudził te firmy”, powiedziała Amy Schanler, profesor nadzwyczajny public relations w College of Communication Uniwersytetu Bostońskiego, odnosząc się nie tylko do Adidasa, ale także do innych firm, które zerwały w tym tygodniu kontakty z Ye. Uświadomiło im to, że „to nie tylko Kanye rozmawia z Kanye… ktoś inny słucha”.
Osoby, które afirmowały antysemickie przesłanie Jewhena, nie były tymi, które chciały być związane z instytucjami. Z ich perspektywy „nie możemy mieć kontaktu – nawet wtórnego – z tymi grupami nienawiści” – powiedział Schanler.
Jeśli chodzi o poprzednie incydenty, Schanler zauważył, że firmy nie zawsze wiedzą, jak daleko, nawet gdy krytykują je. Ponadto firmy mogą obawiać się nagłośnienia kontrowersyjnego incydentu poprzez zwrócenie na niego uwagi.
I boją się zająć pierwsze miejsce.
„Kiedy jesteś pierwszy, jesteś bardzo widoczny, jesteś pierwszą marką, o której wszyscy mówią” – powiedział Schanler. „Kiedy nie jesteś pierwszą osobą, o wiele łatwiej jest dołączyć do tej grupy”.
A potem, w szczególności w przypadku Adidasa, finansowe konsekwencje zerwania więzi.
W wyniku tej decyzji Adidas pobierze 250 milionów euro (około 249 milionów dolarów) za czwarty kwartał, podała firma w tym tygodniu. zauważył adwokat mody Douglas Hand, partner w Hand Baldachin & Associates.
„To tylko krótkotrwały wpływ” – powiedział. „Kanye i Yeezy stanowili znaczną część ich przychodów i zysków” – zauważył. „W rzeczywistości zamykają markę, która odniosła dla nich duży sukces”.
Produkty Yeezy są prawie gotowe 2 miliardy dolarów sprzedaży Według Morgan Stanley, Adidas odpowiadał za 8% całkowitych przychodów firmy w zeszłym roku. Linia ta pomogła Adidasowi przyciągnąć nowych klientów i zyskać więcej miejsca w sklepach. (Adidas powiedział, że pozostaje „wyłącznym właścicielem wszystkich praw do projektowania produktów oraz poprzednich i nowych kolorystyk we współpracy z Ye”).
Adidas ponosi odpowiedzialność finansową wobec swoich akcjonariuszy. Zanim zrezygnujesz z tak lukratywnej transakcji, musisz upewnić się, że jest to właściwy ruch.
Hand powiedział, że większość spółek publicznych jest „zbyt skupiona na wynikach finansowych, wykraczających poza wyniki, aby być bardziej zgodna z misją”.
Ale włóczenie nogami wiąże się z pewnymi kosztami.
Firma może ucierpieć na swojej reputacji. Nie jest jeszcze jasne, czy tak się stanie w tym przypadku, zauważył Gilman. „To, co tracą, zależy od tego, jak silna jest marka” – powiedział Gilman.
Schanler powiedział, że milcząc przez kilka dni po pojawieniu się podcastu Ye, Adidas „przepuścił okazję, by wygłosić mocne i konsekwentne oświadczenie przeciwko antysemityzmowi”.
— Przyczynili się do tego Jordan Walinsky z CNN, Sonia Hamasaki i Nathaniel Meyersohn.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji