Nowy Jork
CNN Biznes
—
Adidas skończył na początku tego tygodnia Jego połączenie z raperem i projektantem mody Ye (który wcześniej był Kanye Westem). Jej zakończenie nastąpiło w tym samym czasie a Poruszenie innych firm On również zerwał kontakty z artystą — ale zaledwie kilka tygodni po tym, jak zacząłeś publikować krzywdzące komentarze.
Wielu zastanawiało się: co zajęło Adidasowi i innym tak długo?
Przede wszystkim zachowanie Yev było niepokojące czasami. Zawołał Adidasa bezpośrednio podczas wystąpienia podcastu, w którym wygłaszał antysemickie komentarze, chwaląc się, że firma nigdy nie zerwie z nim więzi.
Najnowsza saga rozpoczęła się na początku października Nosił koszulkę z napisem „White Lives Matter”. Raport o powiązaniach Ligi Przeciw Zniesławieniu z Ku Klux Klanem. Adidas w tym czasie, to Pierwszy partner z artystą w 2013 roku W przypadku butów i odzieży marki Yeezy powiedział, że dokonuje przeglądu partnerstwa.
Później, podczas występu w odcinku podcastu „Drink Champs” w weekend 16 października, powtórzył antysemickie teorie spiskowe. Wśród innych obraźliwych twierdzeń. On Odnosząc się bezpośrednio do Adidasa: „Mogę mówić antysemickie rzeczy, a Adidas nie może mnie rzucić” – powiedział. „Co teraz?”
Przez wiele dni wydawało się to prawdą.
Adidas ogłosił zerwanie relacji z Ye dopiero we wtorek 25 października, tydzień po wydaniu podcastu.
W tym raporcie Firma powiedziała „Nie toleruje mowy nienawiści i żadnej innej formy mowy nienawiści”, nazywając ostatnie komentarze Yeh „nie do przyjęcia, nienawistne i niebezpieczne”, a także narusza „różnorodność i włączenie, wzajemny szacunek i uczciwość” firmy.
Adidas nie spieszy się: Balenciaga zakończył swój związek z Yeh W zeszłym tygodniu i w trakcie Gap i Ye zerwali We wrześniu nie ściągnął linii Yeezy Gap z półek Do tego tygodnia. Foot Locker usuwa w tym tygodniu produkty Yeezy i TJ Maxx poszedł w jego ślady Mówiąc, że nie będziemy już kupować produktów sprzedawanych w sklepach.
Ale Adidas zwrócił na siebie uwagę po komentarzach Ye w podkaście „Drink Champs”.
Dlaczego opóźnienie? W takiej sytuacji firmy stają przed dylematem – powiedział Andrew Gilman, założyciel i dyrektor generalny CommCore, grupy konsultingowej specjalizującej się w komunikacji kryzysowej. Z jednej strony „muszą być naprawdę szybkie”, powiedział. „Jednocześnie chcą być celowi”.
Chodząc po linie, firmy mogą się poślizgnąć. Zły ruch może mieć konsekwencje dla ich finansów i reputacji.
Wygląda jak ostatnia kropla dla Adidasa Obraz, który stał się wirusowy W ten weekend. Zdjęcia wiaduktu autostrady w Los Angeles pokazują małą grupę demonstrantów podnoszących ręce w czymś, co wydaje się być nazistowskim salutem ze słowami „Hank, gdybyś tylko wiedział” za tabliczkami z napisem „Kanye ma rację co do Żydów”.
Gdy obraz zyskał atrakcyjność w Internecie, presja na Adidasa wzrosła, by zająć stanowisko.
Incydent „obudził te firmy”, powiedziała Amy Schanler, profesor nadzwyczajny public relations w College of Communication Uniwersytetu Bostońskiego, odnosząc się nie tylko do Adidasa, ale także do innych firm, które zerwały w tym tygodniu kontakty z Ye. Uświadomiło im to, że „to nie tylko Kanye rozmawia z Kanye… ktoś inny słucha”.
Osoby, które afirmowały antysemickie przesłanie Jewhena, nie były tymi, które chciały być związane z instytucjami. Z ich perspektywy „nie możemy mieć kontaktu – nawet wtórnego – z tymi grupami nienawiści” – powiedział Schanler.
Jeśli chodzi o poprzednie incydenty, Schanler zauważył, że firmy nie zawsze wiedzą, jak daleko, nawet gdy krytykują je. Ponadto firmy mogą obawiać się nagłośnienia kontrowersyjnego incydentu poprzez zwrócenie na niego uwagi.
I boją się zająć pierwsze miejsce.
„Kiedy jesteś pierwszy, jesteś bardzo widoczny, jesteś pierwszą marką, o której wszyscy mówią” – powiedział Schanler. „Kiedy nie jesteś pierwszą osobą, o wiele łatwiej jest dołączyć do tej grupy”.
A potem, w szczególności w przypadku Adidasa, finansowe konsekwencje zerwania więzi.
W wyniku tej decyzji Adidas pobierze 250 milionów euro (około 249 milionów dolarów) za czwarty kwartał, podała firma w tym tygodniu. zauważył adwokat mody Douglas Hand, partner w Hand Baldachin & Associates.
„To tylko krótkotrwały wpływ” – powiedział. „Kanye i Yeezy stanowili znaczną część ich przychodów i zysków” – zauważył. „W rzeczywistości zamykają markę, która odniosła dla nich duży sukces”.
Produkty Yeezy są prawie gotowe 2 miliardy dolarów sprzedaży Według Morgan Stanley, Adidas odpowiadał za 8% całkowitych przychodów firmy w zeszłym roku. Linia ta pomogła Adidasowi przyciągnąć nowych klientów i zyskać więcej miejsca w sklepach. (Adidas powiedział, że pozostaje „wyłącznym właścicielem wszystkich praw do projektowania produktów oraz poprzednich i nowych kolorystyk we współpracy z Ye”).
Adidas ponosi odpowiedzialność finansową wobec swoich akcjonariuszy. Zanim zrezygnujesz z tak lukratywnej transakcji, musisz upewnić się, że jest to właściwy ruch.
Hand powiedział, że większość spółek publicznych jest „zbyt skupiona na wynikach finansowych, wykraczających poza wyniki, aby być bardziej zgodna z misją”.
Ale włóczenie nogami wiąże się z pewnymi kosztami.
Firma może ucierpieć na swojej reputacji. Nie jest jeszcze jasne, czy tak się stanie w tym przypadku, zauważył Gilman. „To, co tracą, zależy od tego, jak silna jest marka” – powiedział Gilman.
Schanler powiedział, że milcząc przez kilka dni po pojawieniu się podcastu Ye, Adidas „przepuścił okazję, by wygłosić mocne i konsekwentne oświadczenie przeciwko antysemityzmowi”.
— Przyczynili się do tego Jordan Walinsky z CNN, Sonia Hamasaki i Nathaniel Meyersohn.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
Czy Cannes może uratować „Megalopolis” Francisa Forda Coppoli?
Dean Hoppi Hoekstra FAS wygrywa okrążenie po pokojowym zakończeniu obozu na Harvard Yard | Aktualności
Opublikowanie harmonogramu NFL na rok 2024: aktualizacje na żywo przed pełnym ogłoszeniem w środę