Pracownik Walmart ładuje zrobotyzowane narzędzie magazynowe do pustego koszyka, aby wypełnić zamówienie online w małym centrum realizacji zamówień Walmart w Salem w stanie Massachusetts 8 stycznia 2020 r.
Bostoński Glob | Bostoński Glob | Obrazy Getty
Kiedy gospodarka zwalnia, klasyczną reakcją firm konsumenckich jest zmniejszanie liczby pracowników: powolne zatrudnianie, być może zwolnienia, ograniczanie marketingu, a nawet spowolnienie tempa inwestycji w technologię, opóźnianie projektów do czasu ponownego ożywienia biznesu.
Ale nie to w ogóle robi w tym roku borykający się z problemami sektor detaliczny w Ameryce.
z Indeks S&P Retail Spadek o 30% w tym roku, większość branży zwiększa inwestycje w wydatki kapitałowe w postaci dwucyfrowej, w tym liderów branży Walmart A Amazon.com. Wśród wyższej klasy walczą tylko ubrania różnica i serie majsterkowania Louie znacznie zmniejszony. W sklepie elektronicznym najlepsza ofertaZysk w pierwszej połowie zmniejszył się o ponad połowę — ale inwestycje wzrosły o 37 procent.
„Z pewnością istnieje niepokój i świadomość kosztów, ale trwa ustalanie priorytetów” – powiedział Thomas O’Connor, wiceprezes ds. badań konsumenckich w zakresie łańcucha dostaw i handlu detalicznego w firmie doradczej Gartner. „Lekcja została wyciągnięta ze skutków kryzysu finansowego” – powiedział O’Connor.
Ta lekcja? Inwestycje dokonane przez dużych liderów wydatków, takich jak Walmart, Amazon i Domowy magazyn Prawdopodobnie odbierze klientów słabszym konkurentom w przyszłym roku, kiedy Oczekuje się, że uznaniowe przepływy pieniężne konsumentów odbudują się od suszy w 2022 r. i ożywienia zakupów po zmniejszeniu wydatków na towary na początku tego roku.
Po spowolnieniu gospodarczym w latach 2007-2009 60 firm sklasyfikowanych jako „firmy efektywnego wzrostu”, które zainwestowały w czasie kryzysu, odnotowało podwojenie zysków w latach 2009-2015, podczas gdy zyski innych firm niewiele się zmieniły, jak wynika z raportu z 2019 r. dotyczącego 1200 i Firmy europejskie.
Firmy traktują te dane poważnie, ponieważ niedawne badanie Gartnera wśród dyrektorów finansowych w różnych branżach pokazuje, że inwestycje w technologię i rozwój siły roboczej są ostatnimi wydatkami, które firmy planują obniżyć, ponieważ gospodarka walczy, aby niedawna inflacja spowodowała nową recesję. Dane Gartnera pokazują, że budżety na fuzje, plany zrównoważenia środowiskowego, a nawet innowacje produktowe spadają.
Obecnie niektórzy detaliści poprawiają sposób funkcjonowania łańcuchów dostaw między sklepami a ich dostawcami. Na tym skupiamy się na przykład w Home Depot. Inne, takie jak Walmart, usprawniają operacje w sklepach, dzięki czemu półki są szybciej uzupełniane i zmniejsza się strata sprzedaży.
Michael Mandel, ekonomista z Institute for Progressive Policy, powiedział, że tendencja do zwiększania inwestycji narasta od dekady, ale jest stymulowana przez pandemię Covid.
„Jeszcze przed pandemią detaliści przestawiali się z inwestycji w struktury na aktywne inwestycje w sprzęt, technologię i oprogramowanie” – powiedział Mandel. „[Between 2010 and 2020]W sektorze detalicznym inwestycje w oprogramowanie wzrosły o 123% w porównaniu do 16% wzrostu w produkcji.
W Walmart pieniądze płyną na takie inicjatywy, jak VizPick, system rzeczywistości rozszerzonej połączony z telefonami komórkowymi dla pracowników, który umożliwia pracownikom szybsze uzupełnianie zapasów na półkach. Firma zwiększyła wydatki kapitałowe o 50% do 7,5 miliarda dolarów w pierwszej połowie roku podatkowego, który kończy się w styczniu. Oczekuje się, że tegoroczny budżet wydatków kapitałowych wzrośnie o 26 procent do 16,5 miliarda dolarów, powiedział Arun Sundaram, analityk z CFRA Research.
„Oczywiste jest, że pandemia zmieniła całe środowisko handlu detalicznego” – powiedział Sundaram, zmuszając Walmart i inne firmy do większej wydajności w swoich biurach oraz do większego wykorzystania kanałów online i opcji odbioru w sklepie. „Sprawiłeś, że Walmart i wszyscy inni detaliści ulepszyli swoje łańcuchy dostaw. Widzisz większą automatyzację, mniej ręcznego kompletowania. [in warehouses] I więcej robotów”.
zeszły tydzień, Ogłoszono Amazon Najnowszym nabytkiem robotów magazynowych jest belgijska firma Cloostermans, która dostarcza technologię ułatwiającą przenoszenie i układanie paneli i ciężkich towarów, a także łączenie produktów w celu dostawy.
O’Connor powiedział, że dążenie Home Depot do reorganizacji łańcucha dostaw trwa od kilku lat. Wysiłki związane z łańcuchem dostaw faktycznie szkodzą obecnie zyskom, zgodnie z ujawnieniami finansowymi firmy, ale ma kluczowe znaczenie zarówno dla wydajności operacyjnej, jak i dla kluczowego celu strategicznego — tworzenia głębszych relacji z profesjonalnymi kontrahentami, którzy wydają znacznie więcej niż ich pracodawcy. Kto był chlebem i masłem Home Depot.
„Aby służyć naszym profesjonalistom, tak naprawdę chodzi o usunięcie tarcia z wieloma ulepszonymi ofertami produktów i możliwościami” – powiedział wiceprezes wykonawczy Hector Padilla analitykom w rozmowie z Home Depot w drugim kwartale. „Te nowe zasoby łańcucha dostaw pozwalają nam to zrobić na innym poziomie”.
Przyszły sklep z zabytkowymi szyldami detalicznymi
Niektórzy detaliści na dużą skalę koncentrują się bardziej na aktualizacji starej marki sklepu. w proszek antymonowyPunktem kulminacyjnym tegorocznego budżetu inwestycyjnego jest rozszerzenie współpracy firmy z Sephorą, która w tym roku dodaje sklepy typu convenience w 400 sklepach Kohl. Landon Luxemburg, ekspert ds. handlu detalicznego w firmie konsultingowej Third Bridge, powiedział, że partnerstwo pomaga detalistom średniej wielkości dodać element sprytu do jego niepewnego wizerunku, co przyczyniło się do jego stosunkowo słabego wzrostu sprzedaży w pierwszej połowie roku. Inwestycje z pierwszej połowy wzrosły w tym roku w Kohl’s ponad dwukrotnie.
Dyrektor Finansowy Jill Timm powiedziała, że prawie 220 milionów dolarów wzrostu wydatków Kohla było związane z inwestowaniem w zapasy kosmetyków, aby wesprzeć 400 sklepów Sephora, które zostały otwarte w 2022 roku. „Będziemy to kontynuować” – powiedziała analitykom w najnowszym raporcie firmy w połowie sierpnia. W przyszłym roku… czekamy na współpracę z Sephorą nad tym rozwiązaniem dla wszystkich naszych sklepów.”
Target wyda w tym roku 5 miliardów dolarów na dodanie 30 sklepów i modernizację kolejnych 200, zwiększając liczbę odnowionych sklepów od 2017 r. do ponad połowy sieci. Rozszerza również swoje partnerstwo w dziedzinie piękna, które zostało po raz pierwszy ujawnione w 2020 roku, z Ulta Beautydodając 200 sklepów Ulta w drodze do 800.
Największym wydającym wszechczasów jest Amazon.com, który w 2021 r. wygenerował ponad 60 miliardów dolarów nakładów inwestycyjnych. Podczas gdy podane przez Amazon dane dotyczące wydatków kapitałowych obejmują dział przetwarzania w chmurze, w pierwszej połowie roku wydał prawie 31 miliardów dolarów na nieruchomości i sprzęt. rok — wzrost w stosunku do rekordu z 2021 r. — choć inwestycja spowodowała, że wolne przepływy pieniężne firmy były ujemne.
To wystarczy, aby Amazon nieco nacisnął hamulce, a dyrektor finansowy Brian Olsavsky powiedział inwestorom, że Amazon przenosi więcej swoich inwestycji do działu przetwarzania w chmurze. Szacuje się, że w tym roku około 40% wydatków będzie wspierać pojemność magazynową i transportową, w porównaniu z 55% łącznie w zeszłym roku. Planuje również wydać mniej na sklepy na całym świecie – „aby lepiej dostosować się do popytu klientów”, powiedział Olsavcci analitykom po swoich ostatnich zarobkach – co już jest znacznie mniejszą pozycją w budżecie w ujęciu procentowym.
W firmie Gap – która odnotowała, że jej akcje spadły w tym roku o prawie 50% – kadra kierownicza broniła cięć wydatków kapitałowych, mówiąc, że musi bronić zysków w tym roku i mieć nadzieję na poprawę w 2023 roku.
„Wierzymy również, że istnieje możliwość bardziej znaczącego spowolnienia tempa naszych inwestycji w technologie i platformy cyfrowe, aby poprawić nasz zysk operacyjny”, powiedziała analitykom Katrina O’Connell, dyrektor finansowy, po swoich ostatnich dochodach.
Lowe odszedł od pytania analityka o cięcia wydatków, mówiąc, że może nadal odbierać udział w rynku mniejszym konkurentom. Lowe’s osiąga lepsze wyniki na giełdzie niż Home Depot w ciągu ostatniego roku i od początku roku, chociaż oba odnotowały znaczne spadki w 2022 roku.
„Remont domu to rynek o wartości 900 miliardów dolarów”, powiedział dyrektor generalny Lowe, Marvin Ellison, nie odnosząc się do Home Depot. „Myślę, że łatwo jest po prostu skupić się na największych graczach i na tej podstawie określić ilościowo ogólny zysk rynkowy, ale to jest naprawdę rozdrobniony rynek”.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Wystrzelenie rakiety turystycznej Blue Origin kończy prawie dwuletnią przerwę
Cardano pokonuje barierę 0,5 dolara: czy ADA przekroczy granicę 1 dolara w drugim kwartale?
Frontier Airlines eliminują opłaty za zmianę i wprowadzają 4 nowe klasy taryfowe