Chociaż niektórzy mogą przypisywać niepowodzenie Domino jego bezczelnej próbie wkradnięcia się do ojczyzny pizzy z amerykańskimi potrawami, ePizza poinformowała, że zbankrutowała z powodu konkurencji ze strony aplikacji do dostarczania żywności.
We wniosku sądowym stwierdzono, że firma z siedzibą w Mediolanie stanęła w obliczu „bezprecedensowej konkurencji” ze strony lokalnych restauracji, które podczas pandemii zaczęły korzystać z usług takich jak Glovo, Just Eat i Deliveroo.
Domino’s powiedział w dokumencie dołączonym do akt sądowych, że problemy z ePizzą w zeszłym roku były wynikiem „drastycznie zwiększonego poziomu konkurencji na rynku dostaw żywności, gdzie zarówno zorganizowane sieci, jak i restauracje typu „mama i pop” serwują jedzenie, aby przetrwać”.
Napotkała też problemy Gdy ograniczenia pandemiczne zostały złagodzone, a konsumenci zaczęli ponownie odwiedzać restauracje siedzące.
Sąd w Mediolanie przyznał spółce 90-dniowy okres karencji, podczas którego wierzyciele nie mogli żądać zapłaty ani odebrać jej majątku. Wygasł na początku lipca.
Do początku 2020 roku ePizza prowadziła 23 sklepy we Włoszech i sześć kolejnych za pośrednictwem zależnego partnera franczyzowego.
Ani Domino’s, ani ePizza nie odpowiedziały natychmiast na prośbę CNN Business o komentarz.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
W Stanach Zjednoczonych sprzedaje się kilka chińskich samochodów elektrycznych, ale branża obawia się powodzi
Ilya Sutskever, współzałożyciel OpenAI, mówi, że odchodzi ze startupu
Mem rajdowy ryczy, gdy akcje milczą odliczając do inflacji