rozmiar czcionki
W ciągu najbliższych trzech dni inwestorzy będą bombardowani czerwcowymi wynikami kwartalnymi największych i najważniejszych graczy w sektorze.
Wtorek,
Microsoft
(symbol giełdowy: MSFT) i
Alfabet
(GOOGL) zgłosi wyniki. Środa,
metapodkładki
(META) będzie w centrum uwagi, ale otrzymujemy również wyniki z
Qualcomm
(
QCOM
) A
Shopify
(sklep), m.in. Czwartek robi się coraz szybszy, wyniki z
jabłko
(AAPL),
Korporacja intelektualna
(INTC) i
Amazon.com
(AMZN).
Dla każdej z tych firm istnieją konkretne fabuły, ale to już jedna czwarta, kiedy skupiamy się na całościowym obrazie. Oto kilka kluczowych problemów do śledzenia w ciągu najbliższych kilku dni:
Jak złe jest środowisko reklamowe online? zeszły tydzień,
Eksploduj, Eksploduj
Akcje (SNAP) spadły o prawie 40% w ciągu jednego dnia po tym, jak ojciec Snapchata po prostu opublikował posty Straszne wyniki w czerwcu, jednocześnie odmawiając podania jakichkolwiek wskazówek dotyczących kwartału wrześniowego. Te wyniki podniósł nowe obawy Tylko dla statusu reklamy online. W rzeczywistości są tu trzy oddzielne, ale powiązane ze sobą kwestie. Kampania Apple mająca na celu udostępnianie informacji o witrynach i aplikacjach odwiedzanych przez użytkowników iPhone’a nadal utrudnia kierowanie. Ponadto budżety reklamowe mają tendencję do kurczenia się w czasie spowolnienia gospodarczego – a reklama cyfrowa nie jest wyjątkiem. Po trzecie, rośnie konkurencja o dolary reklamowe, szczególnie ze strony TikTok, ale także ze strony Amazona i Apple, które mają mniejsze, ale rosnące ramiona reklamowe. Należy pamiętać, że nie wszystkie firmy internetowe, które opierają się na reklamach, zostaną dotknięte w tym samym stopniu: na ulicy panuje zgoda, że reklamy wyświetlane w Meta mogą być bardziej podatne na infekcje niż reklamy w wyszukiwarce Google.
Czy wydatki na chmurę się utrzymają? Trzy największe chmury publiczne to Microsoft Azure, Google Cloud i Usługi internetowe Amazon. Do niedawna na ulicy myślano, że firmy te po prostu eksplodują podczas spowolnienia, ponieważ firmy będące w trakcie „cyfrowych transformacji” przenoszą większą część swoich budżetów IT do chmury. Istnieje jednak ryzyko, że klienci korzystający z chmury mogą ograniczyć wydatki – lub przynajmniej spowolnić wzrost wydatków – w miarę spowolnienia gospodarki. Te firmy działające w chmurze obsługują między innymi sieci społecznościowe, witryny do strumieniowego przesyłania wideo i usługi e-commerce, które spowolniły ich działalność. Jakakolwiek poważna awaria w tym obszarze – szczególnie ze strony Azure i AWS – nie spodobałaby się inwestorom.
Jakie są perspektywy dla e-commerce? Wyniki Shopify mogą być dostępne w środę wczesny podgląd o tym, jak źle radziło sobie ramię e-commerce Amazona w kwartale czerwcowym. Dobrą wiadomością jest to, że oczekiwania są niskie – Amazon prawie na pewno pokaże z roku na rok spadek przychodów ze swojego sklepu internetowego. Porównania z bardziej rozbudowanym środowiskiem sprzedaży internetowej w zeszłym roku pozostają trudne. Detaliści – zarówno online, jak i offline – będą szukać wskazówek dotyczących stanu popytu konsumpcyjnego w wyścigu o wyższe stopy procentowe, spiralę inflacji i rozprzestrzenianie się obaw związanych z recesją.
Wielki DolarJednym z powodów, dla których większość szacunków Street za kwartał czerwcowy wygląda tak wysoko, jest znaczna aprecjacja amerykańskiej waluty w stosunku do reszty świata. Wiele firm spodziewało się, że waluta będzie przeciwna w przedziale 2-4 punktów procentowych, ale wpływ silniejszego dolara byłby znacznie wyższy niż dla wielu.
Międzynarodowe maszyny biznesowe
(
IBM
) spodziewał się na przykład wyciągnięcia monety od 3 do 4 punktów i zgłosił, że osiągnął 6 punktów procentowych. Odwrócony poślizg, na który zwraca się mniej uwagi, polega na tym, że europejskie firmy zyskują ogromny ogon walutowy, ponieważ przychody uzyskiwane w dolarach przekładają się na więcej euro. W przypadku większości firm przychody ze „stałej waluty” są wyższe niż wynik GAAP; Odwrotnie jest w przypadku firm europejskich, takich jak
sukulenty
(SAP), który otrzymał 8 punktów procentowych wzrostu na czerwcowych wynikach za kwartał.
Jak zły jest popyt na komputery i smartfony? Najnowsze dane z firm zajmujących się badaniem rynku, takich jak IDC i
Gartner
A
z komentarzami od
technologia mikronowa
(MU) wskazuje, że sprzedaż zarówno komputerów, jak i smartfonów znacznie zmniejszoneI z kilku powodów. Konsumenci w czasie pandemii korzystali z nowych urządzeń, których w tym momencie nie trzeba wymieniać. Obawy o recesję, inflację i nieco bardziej napięty rynek pracy niepokoją konsumentów i bardziej konserwatywne podejście do zakupów. Otrzymamy nowe dane na ten temat od Microsoft, Intel, Qualcomm, Apple — i firmy peryferyjnej
Logitech International
(LOGI), który ogłasza wyniki we wtorek we wtorek.
A co z zapotrzebowaniem na IT w przedsiębiorstwie? Zarówno IBM, jak i SAP stwierdziły, że popyt pozostaje ogólnie silny, chociaż występują przeciwne wiatry i komplikacje, w tym wycofanie się branży z rynku rosyjskiego i trwające problemy walutowe. Powinny pojawić się pewne aktualizacje na tym froncie z wyników Microsoft we wtorek, a więcej danych będzie można śledzić w środę od
Obsługa, natychmiast
(W tej chwili). Akcje dostawcy oprogramowania opartego na chmurze wyprzedały się niedawno, gdy dyrektor generalny Bill McDermott pojawił się w CNBC i ostrzegł, że zawarcie transakcji w Europie zajmie więcej czasu.
Kilka innych rzeczy do obejrzenia:
Będzie
NCR
(
NCR
) Ogłaszasz umowę? Producent bankomatów i terminali w punktach sprzedaży bada strategiczne alternatywy i ma przedstawić wyniki w środę. Ogłoszenie spodziewane wkrótce. Firma może stać się prywatna.
Czy Meta obniży wydatki? Jednym ze sposobów, w jaki dyrektor generalny Mark Zuckerberg może ożywić zainteresowanie założoną przez siebie firmą, jest obcięcie własnych agresywnych planów wydatków na metawersum. To może wydawać się właściwy moment, aby skupić się na podstawowej działalności.
Czy prezes Amazona Andy Gacy pojawi się na liście wyników firmy?? prezesi
Netflix
A
IBM, Microsoft, Apple, Meta, Intel i Alphabet biorą udział w kwartalnych rozmowach na temat zarobków. Ale były dyrektor generalny Amazon, Jeff Bezos, pominął telefony swojej firmy i jak dotąd nowy dyrektor generalny Andy Gacy postępuje zgodnie z tym samym schematem. To byłby dobry kwartał, żeby się pojawił.
Napisz do Erica J. Savitza na adres [email protected]
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych