28 maja, 2022

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

5 rzeczy, których nauczyliśmy się od pierwszego dnia oficjalnych testów na sezon 2022 w Bahrajnie

Formuła 1 powróciła do znanej atmosfery na torze Bahrain International Circuit podczas pierwszego dnia oficjalnych testów przedsezonowych, gdy zespoły przyspieszyły przygotowania do kampanii 2022.

Dla niektórych skupiono się na przebiegu po nieobecności w Barcelonie, a dla innych chodziło o dłuższe przebiegi w różnych pojazdach z oponami, ponieważ eksperymentowali z różnymi formułami i ładunkami paliwa.

CZYTAJ WIĘCEJ: Gasly jest najszybszy pierwszego dnia oficjalnych testów przedsezonowych w Bahrajnie

Jak zwykle należy zignorować godziny dań głównych – rundy występów mają zostać przesunięte na ostatni dzień soboty – ale wciąż jest wiele do zebrania z czwartkowego biegu…

Mercedes powoduje zamieszanie

W czwartek wysoko na liście uczestników toru było rzucenie okiem na długo oczekiwaną nową specyfikację Mercedesa, który złamał czapkę, gdy został zabrany do siatki na coroczne zdjęcie przedsezonowe – i chłopiec ma to zapewnił olśniewające – czynnik z radykalnym porządkiem pobocznym.

Z pewnością przykuło to uwagę rywalizujących zespołów, które patrzą na siebie, próbując zdecydować, kto najlepiej poradził sobie z nowymi przepisami i czy powinni pożyczyć koncepcję i dostosować kierunek rozwoju.

2022 Testy przedsezonowe: kontrastujące boczne nogi Mercedesa z Hiszpanii i Bahrajnu

Szef Mercedesa, Toto Wolff, powiedział, że jest dumny ze swojego zespołu technicznego, który konsekwentnie przesuwał granice przepisów technicznych, odkąd zdobyli swoje dotychczasowe mistrzostwa konstruktorów sięgające 2014 roku – i który zatrzymał grę. Na początku sezonu klika na zeszłoroczny rozwój, aby wrzucić wszystkie swoje zasoby do tegorocznej maszyny.

CZYTAJ WIĘCEJ: Wolff jest „naprawdę dumny” z niesamowitej koncepcji bocznej Mercedesa po debiucie w Bahrajnie

Czas pokaże, jak szybko będzie to opakowanie: przedstawienie ekscytującej koncepcji to jedno, a udowodnienie, że jest czasochłonny, to drugie. Ale to spowodowało wiele gadania w górę iw dół, a nasz zespół danych stwierdził, że mieli najlepszy w historii sprint symulowany wyścigiem, o 0,29 s lepszy niż Red Bull, co sugeruje, że zestaw odświeżający ma potencjał, by być wyjątkowym. W ciągu najbliższych kilku dni powinniśmy odkryć, jacy jesteśmy wyjątkowi.

READ  Ranking RBC Legacy 2022: Jordan Spieth pokonuje Patricka Cantlay w play-off o kolejne wielkanocne zwycięstwo

Okrążenie tempa wyścigu.png
Według naszych danych Mercedes wyprzedził tempo wyścigu

Haas trafia na pierwsze strony gazet

Guenther Steiner dokonał ostatnio zwrotu, ponieważ menedżer zespołu Haas radzi sobie z trudną sytuacją po trudnej sytuacji z pewnością siebie, mając nadzieję, że stworzy to warunki do płynniejszych dni.

Po tym, jak ładunek zespołu spóźnił się do Bahrajnu, mechanicy wykonali świetną robotę, składając samochód na czas przed wyjściem na popołudniową sesję, dając kierowcy rezerwowemu Pietro Fittipaldi VF-22 – udekorowany na zewnątrz Całkowicie nowe malowanie – rolka.

CZYTAJ WIĘCEJ: „Nie wiedziałem, że tak bardzo tęskniłem za F1” – Magnussen o jego fantastycznym powrocie do Haas

Przekaże go Kevinowi Magnussenowi, który w sensacyjny sposób powróci do Formuły 1 z zespołem, który opuścił pod koniec 2020 roku, po tym, jak Duńczyk wczoraj po południu położył pióro na papierze w sprawie wieloletniej umowy, która nie tylko podkreśla zespół. Jego wiara w niego, a także jego wiara w zdolność Haasa do ponownej walki w pomocy w krótkim okresie.

Były też dobre wieści, ponieważ Steiner potwierdził, że otrzymali pozwolenie na bieganie dwie godziny po zakończeniu biegu w piątek, a następnie w sobotę, aby nadrobić cztery godziny stracone w poranek otwarcia. To byłby cenny czas dla Magnussena, który bez wątpienia będzie trochę zardzewiały po 16 miesiącach bez maszyny F1.

1383943987
Fittipaldi przejął ster Haas

Wreszcie Alfa Romeo miała dobry dzień

Po pierwszym dniu w Bahrajnie na Alfie Romeo pojawiły się szczęśliwsze twarze, ponieważ ich ponad stuletnia liczba okrążeń pomogła pogrzebać wspomnienie trudnej sesji w Barcelonie.

Pomimo tych hiszpańskich trudności, zespół Hinwil nie wydawał się zaniepokojony, ich menedżer Jan Monchaux był pewny koncepcji zespołu, gdy zdołali przetrwać falę wstrząsów.

OBEJRZYJ: Bottas „znacznie szczęśliwszy” niż Hiszpania po czwartku w Bahrajnie

Czwartek był dowodem na to, że właśnie to zrobili, a Valtteri Bottas w końcu osiągnął przyzwoity przebieg, co było ważne nie tylko dla niego, aby pomóc mu zaaklimatyzować się w nowym otoczeniu, ale także dla zespołu, gdzie jego opinie będą kluczowe, aby pomóc w jak najlepszym wykorzystaniu Ten pakiet jest szybki.

Zhou Guanyu miał bliski bieg w wyścigu, nadal pokonując kilometry przed swoim debiutanckim rokiem. Widać, że zaufanie chińskiego kierowcy stopniowo rośnie. Prezydent Fred Wasser ma nadzieję na więcej tego samego w piątek.

Bottas jest „znacznie szczęśliwszy” niż w Hiszpanii po czwartku w Bahrajnie

Ferrari i AlphaTauri zachowują status czarnego konia

Ferrari było zadowolone z ich wysiłków w Barcelonie i wydaje się, że Scuderia wykonała dobry ruch pod względem względnej konkurencyjności wczesnych biegaczy. W zespole mówi się, że samochód ma mnóstwo siły docisku – a niektórzy uważali, że gdyby pierwszy wyścig sezonu odbył się w Barcelonie, czerwone samochody byłyby w walce.

Zignorowali występ pierwszego dnia w Bahrajnie i zamiast tego skupili się na przygotowaniach – co jest przydatne, biorąc pod uwagę, że pierwszy wyścig w roku odbywa się na torze – oraz na testach niezawodności w najgorętszych temperaturach (powietrze miało 37°C, tor było 47°C).

Analiza: Pierwsze spojrzenie na oszałamiającą nową aktualizację testów przedsezonowych Mercedesa

Ich włoski rywal AlphaTauri miał podobnie produktywny dzień, z Pierre Gasly – zasłużonym liderem – z imponującymi 103 okrążeniami. Taki jest ich postęp w swoim programie, już przesunęli się z testów aerobowych na operacje mechaniczne i testowanie bardziej miękkich mieszanek, w tym C4 i C5, przed zakończeniem dnia treningiem przestojowym.

Na ringu narasta wrażenie, że dwie włoskie drużyny mogą być czarnymi końmi na początku sezonu.

1383947769
Czy Ferrari wraca z zemsty?

Więcej wskazówek, jak łatwo jest podążać

Dużo o tym rozmawialiśmy w Barcelonie – i na pewno będzie to ważniejszy temat w tym tygodniu, ponieważ kierowcy chcą zebrać więcej doświadczenia, śledząc inne samochody i oceniając, czy nowe przepisy mają na celu ułatwienie tego, szczególnie podczas pokonywania zakrętów – załatwił sprawę.

Tak się złożyło: Dzień 1 przedsezonowych testów w Bahrajnie

W czwartek, gdy wiele zespołów robiło dłuższe przejazdy, widzieliśmy więcej dowodów na to, że stało się to łatwiejsze. Lance Stroll i Fernando Alonso walczyli o pozycję, gdy znaleźli się na torze, Stroll wykonał podanie wewnętrzne na zakręcie 1, a następnie Alonso walczył i ciągnął obok siebie na zakręcie 5, zanim uciekł.

Test przedsezonowy 2022: „Właściwy wyścig” w czwartek między Alonso i Stroll

Widzieliśmy również, jak Bottas ściśle podążał za Alexem Albonem – pozostając komfortowo w ciągu sekundy, co tradycyjnie było wyzwaniem, chyba że następny samochód miał znaczną przewagę osiągów – przez serię zakrętów przed przejściem kierowcy Williamsa do pierwszego zakrętu. Ale wstępne sygnały i opinie kierowców są pozytywne.

Abonenci F1 TV Pro mogą oglądać przedsezonowe testy Bahrajnu na żywo i na żądanie, a także uzyskać dostęp do ekskluzywnych relacji na żywo, a także podsumowań Tech Talk. Zapisz się teraz I zaoszczędź 20% na rocznej subskrypcji F1 TV Pro. Oferta ważna w wybranych regionach w internecie i aplikacjach do 13 marca. Akceptacja regulaminu i warunków

Oficjalne relacje z testów przedsezonowych są również dostępne na żywo w wybranych regionach za pośrednictwem nadawcy F1.