22 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Yahoo kupuje Artefakt, start-up współzałożycieli Instagrama do przesyłania wiadomości oparty na sztucznej inteligencji

Yahoo kupuje Artefakt, start-up współzałożycieli Instagrama do przesyłania wiadomości oparty na sztucznej inteligencji

Źródło obrazu: artefakt

Yahoo kupuje aplikację do przesyłania wiadomości opartą na sztucznej inteligencji Artifact od współzałożycieli Instagrama, Kevina Systroma i Mike'a Kriegera. zdeklarowany We wtorek. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Artifact nie działa już jako samodzielna aplikacja, a jego zastrzeżona technologia personalizacji oparta na sztucznej inteligencji zostanie w nadchodzących miesiącach zintegrowana z Yahoo, w tym z aplikacją Yahoo News. Yahoo jest spółką-matką TechCrunch.

W okresie przejściowym Systrom i Krieger będą współpracować z Yahoo w „charakterze doradczym”.

Ogłoszenie następuje kilka miesięcy po tym, jak Artifact oświadczył, że kończy swoją działalność, ponieważ możliwości rynkowe nie były wystarczająco duże, aby uzasadniać dalsze inwestycje. Chociaż Artifact początkowo był prostą aplikacją do przesyłania wiadomości, efekt końcowy wyglądał jak alternatywa dla Twittera. W tej przestrzeni istnieje już duża konkurencja z wieloma konkurentami, w tym z wątkiem Meta.

Technologia Artifact rozpowszechnia treści, które użytkownicy chcą oglądać i z czasem dostosowuje się do ich zainteresowań. W rezultacie użytkownicy otrzymują spersonalizowany kanał z wiadomościami, które chcą przeczytać. Aplikacja zawiera kilka narzędzi AI do podsumowywania wiadomości, przepisywania nagłówków przynęt na kliknięcia i wydobywania lepszej treści. Yahoo twierdzi, że wprowadzenie tych funkcji do swojego portfolio „przyspiesza możliwość zapewniania użytkownikom jeszcze lepszych wrażeń i personalizacji treści”.

„Artefakty stały się ukochanym produktem i cieszymy się, że możemy nadal rozwijać tę technologię i kontynuować naszą misję, aby stać się zaufanym przewodnikiem po informacjach cyfrowych i doskonałym kuratorem, który łączy ludzi z treściami, które są dla nich najważniejsze” – powiedział. Kate Downs Mulder, wiceprezes i dyrektor generalna Yahoo News, w komunikacie prasowym.

W komunikacie prasowym Systrom stwierdził, że technologia Artifact może przynieść korzyści milionom ludzi, a „produkt Yahoo zapewnia skalę, która pomaga nam osiągnąć to, co sobie wyobrażaliśmy, zapewniając jednocześnie ludziom dostęp do zaufanych źródeł wiadomości i informacji. Recenzja jak zawsze.”