W ciągu 24 godzin od chwili, gdy Elon Musk uznał antysemicki post o tym, co Żydzi robią w X, za „prawdziwą prawdę”, dyrektor naczelna X, Linda Yaccarino i kilka innych osób w firmie zawiesiło reklamy w serwisie społecznościowym. Jowisz kontroluje upadek.
Według wewnętrznych raportów, do których dotarł „The New York Times”, w czwartek pracownicy X. Powiedzieli, że otrzymywali telefony od reklamodawców z pytaniami, dlaczego Musk zamieszcza komentarze postrzegane jako antysemickie i dlaczego ich reklamy wyświetlają się obok treści białych nacjonalistów i nazistów. . Według raportów IBM obciął wydatki na reklamę tej platformy o około 1 milion dolarów w ciągu ostatnich trzech miesięcy roku.
W notatce dla personelu w czwartek rano pani Yaccarino stwierdziła, że „X to platforma dla wszystkich” i że „każdy musi zaprzestać dyskryminacji”. Powiedział, że firma jasno określiła swoją misję polegającą na zwalczaniu antysemityzmu i dyskryminacji, a później podzielił się nią Podobny komunikat w X.
W oświadczeniu IBM oświadczyło, że ma „zero tolerancji dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zaprzestało wszelkich reklam w serwisie X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji”.
X nie odpowiedział na prośbę o komentarz. „Financial Times”. Już wcześniej informowaliśmy o zawieszeniu przez IBM reklamowania w serwisie X.
Pan, który w zeszłym roku kupił Twittera i zmienił jego nazwę na X. Musk spotyka się z rosnącą krytyką za tolerowanie i zachęcanie do nadużyć antysemickich na swojej platformie mediów społecznościowych. Zaatakował finansistę George’a Sorosa, który był częstym celem antysemickich nadużyć, i zagroził pozwaniem Ligi Przeciwko Zniesławieniom, grupy praw, która podkreślała wzrost antysemityzmu w X.
W środę p. Musk poszedł dalej, przyjmując post z konta X, w którym oskarża społeczności żydowskie o „twierdzenie, że ludzie powinni zaprzestać stosowania wobec nich nienawiści wobec białych”. W relacji dodano, że naród żydowski miał teraz „niepokojącą świadomość, że grupy mniejszościowe, które wspierały powódź w ich kraju, nie bardzo ich lubiły”.
„Powiedziałem prawdziwą prawdę” – stwierdził p. Piżmo odpowiedział do postu.
Grupy żydowskie p. Musk porównał to stwierdzenie do „teorii wielkiej zamiany”, skrajnie prawicowej koncepcji mówiącej, że mniejszości zastępują białych Europejczyków.
„To najbardziej śmiercionośna antysemicka teoria spiskowa we współczesnej historii Ameryki” – stwierdził American Jewish Committee, działająca w USA grupa popierająca Izrael. napisał W czwartek w X. „Mnożenie tego przez @X jest niezwykle niebezpieczne”.
Ogólnie rzecz biorąc, platformy mediów społecznościowych są poddawane wzmożonej kontroli, odkąd Hamas zaatakował Izrael w zeszłym miesiącu, a Izrael wziął odwet. Zdaniem Anti-Defamation League i badaczy nasiliła się antysemicka i islamofobiczna mowa nienawiści na różnych platformach, a szczególnie widoczna jest ona na platformie X. W środę wieczorem kilkunastu żydowskich twórców i celebrytów spotkało się z dyrektorami TikTok na prywatnym spotkaniu, wzywając ich do podjęcia dalszych działań w sprawie wzrostu antysemityzmu i molestowania w serwisie wideo.
We wrześniu p. Musk spotkał się z izraelskim premierem Benjaminem Netanjahu w fabryce Tesli w rejonie Zatoki San Francisco po oskarżeniach o antysemityzm.
„Nie jest łatwo być upokorzonym. Wiem, że tego nie widziałeś, prawda?” Pan. Netanjahu zapytał w pewnym momencie pana Muska.
– Czy jestem urażony? Pan. – powiedział Musk z uśmiechem. „zupełnie nie.”
W X pani Yaccarino interweniowała już w sytuacjach zawierających na scenie treści antysemickie. W tym miesiącu pracownik sprzedaży zasygnalizował posty o rażąco antysemickim charakterze, których strona nie usunęła, co skłoniło panią M. To skłoniło Yaccarino do poproszenia o ponowne sprawdzenie postów, powiedziały dwie osoby zaznajomione z sytuacją. Ludzie powiedzieli, że pracownik, który oflagował posty, nie pracuje już w firmie. Informacja W tych postach Pani Działania Yaccarino były już wcześniej zgłaszane.
Według doniesień, do których dotarł „The Times”, w czwartek rano pracownik sprzedaży X Mr. Muska i zapytał, co mogą przekazać swoim klientom. Również cytowane Artykuł Lewicowa grupa medialna Media Matters for America odkryła, że reklamy głównych marek pojawiały się w serwisie X obok postów promujących poglądy białych nacjonalistów i nazistów.
„W tym artykule wspomniano o wielu dużych reklamodawcach” – napisał jeden z pracowników.
Inna pracownica napisała, że jest zaniepokojona współpracą z Apple, głównym reklamodawcą wspomnianym w artykule Media Matters, i zapytała, czy niektóre posty zostały „zmanipulowane”. Jeden z pracowników odpowiedział, że zespół ds. zaufania i bezpieczeństwa firmy, który doświadczył zwolnień i rezygnacji, „poważnie się temu przygląda”.
Mike’a Izaaka I Kate Conger Dodany raport.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji