Ogólny widok kawiarni i restauracji Tim Hortons Drive-Thru w Lakeside Retail Park, 5 lutego 2024 r. w Grays, Wielka Brytania.
Johna Cable'a | Obrazy Getty’ego
Międzynarodowe marki restauracyjne wspomniany We wtorek kwartalne zyski i przychody przekroczyły oczekiwania analityków, do czego przyczyniła się wyższa niż oczekiwano sprzedaż Tima Hortonsa.
W notowaniach przedsesyjnych akcje spółki nie uległy zmianie.
Oto co podała spółka w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:
- Zysk na akcję: skorygowany 75 centów wobec oczekiwanych 73 centów
- Przychody: 1,82 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 1,81 miliarda dolarów
Restaurant Brands odnotowała zysk netto w czwartym kwartale przypadający na akcjonariuszy w wysokości 508 mln dolarów, czyli 1,60 dolara na akcję, w porównaniu z 229 mln dolarów, czyli 74 centami na akcję rok wcześniej.
Po wyłączeniu pozycji spółka miała zysk w wysokości 75 centów na akcję.
Sprzedaż netto Wzrosła o 8% do 1,82 miliarda dolarów.
W tym kwartale Restaurant Brands po raz pierwszy podzieliła się wynikami przy wykorzystaniu nowej struktury raportowania. Firma udostępnia obecnie wyniki dotyczące poszczególnych marek w USA i Kanadzie oraz grupuje wszystkie swoje międzynarodowe lokalizacje w ramach segmentu „Międzynarodowe”.
Sprzedaż w tych samych sklepach Tima Hortonsa wzrosła w kwartale o 8,4%, przewyższając szacunki StreetAccount wynoszące 4,7%. Kanadyjska sieć kawiarni ma zazwyczaj największy udział w przychodach Restaurant Brands.
Burger King odnotował wzrost sprzedaży w tym samym sklepie o 6,3%. Od ponad roku amerykańska sieć działa w oparciu o plan naprawczy, który obejmuje przeprojektowanie restauracji i zwiększenie wydatków na reklamę.
Restaurant Brands niedawno nabyła także największego amerykańskiego franczyzobiorcę Burger Kinga, Carrols Restaurant Group, w ramach transakcji o wartości 1 miliarda dolarów, aby pomóc sieci w szybszym odnawianiu lokalizacji.
Sprzedaż w tym samym sklepie Popeyes wzrosła w kwartale o 5,5%. Sieć smażonych kurczaków wprowadziła w tym okresie skrzydełka z kurczaka jako stałą pozycję w menu. Skrzydła były głównym tematem pierwszej reklamy Popeyes na Super Bowl, która została wyemitowana podczas niedzielnego meczu.
Restaurant Brands odnotowała wzrost sprzedaży w sklepach międzynarodowych o 4,6%.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych