28 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wyniki International Restaurant Brands (QSR) za IV kwartał 2023 r

Wyniki International Restaurant Brands (QSR) za IV kwartał 2023 r

Ogólny widok kawiarni i restauracji Tim Hortons Drive-Thru w Lakeside Retail Park, 5 lutego 2024 r. w Grays, Wielka Brytania.

Johna Cable'a | Obrazy Getty’ego

Międzynarodowe marki restauracyjne wspomniany We wtorek kwartalne zyski i przychody przekroczyły oczekiwania analityków, do czego przyczyniła się wyższa niż oczekiwano sprzedaż Tima Hortonsa.

W notowaniach przedsesyjnych akcje spółki nie uległy zmianie.

Oto co podała spółka w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:

  • Zysk na akcję: skorygowany 75 centów wobec oczekiwanych 73 centów
  • Przychody: 1,82 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 1,81 miliarda dolarów

Restaurant Brands odnotowała zysk netto w czwartym kwartale przypadający na akcjonariuszy w wysokości 508 mln dolarów, czyli 1,60 dolara na akcję, w porównaniu z 229 mln dolarów, czyli 74 centami na akcję rok wcześniej.

Po wyłączeniu pozycji spółka miała zysk w wysokości 75 centów na akcję.

Sprzedaż netto Wzrosła o 8% do 1,82 miliarda dolarów.

W tym kwartale Restaurant Brands po raz pierwszy podzieliła się wynikami przy wykorzystaniu nowej struktury raportowania. Firma udostępnia obecnie wyniki dotyczące poszczególnych marek w USA i Kanadzie oraz grupuje wszystkie swoje międzynarodowe lokalizacje w ramach segmentu „Międzynarodowe”.

Sprzedaż w tych samych sklepach Tima Hortonsa wzrosła w kwartale o 8,4%, przewyższając szacunki StreetAccount wynoszące 4,7%. Kanadyjska sieć kawiarni ma zazwyczaj największy udział w przychodach Restaurant Brands.

Burger King odnotował wzrost sprzedaży w tym samym sklepie o 6,3%. Od ponad roku amerykańska sieć działa w oparciu o plan naprawczy, który obejmuje przeprojektowanie restauracji i zwiększenie wydatków na reklamę.

Restaurant Brands niedawno nabyła także największego amerykańskiego franczyzobiorcę Burger Kinga, Carrols Restaurant Group, w ramach transakcji o wartości 1 miliarda dolarów, aby pomóc sieci w szybszym odnawianiu lokalizacji.

Sprzedaż w tym samym sklepie Popeyes wzrosła w kwartale o 5,5%. Sieć smażonych kurczaków wprowadziła w tym okresie skrzydełka z kurczaka jako stałą pozycję w menu. Skrzydła były głównym tematem pierwszej reklamy Popeyes na Super Bowl, która została wyemitowana podczas niedzielnego meczu.

Restaurant Brands odnotowała wzrost sprzedaży w sklepach międzynarodowych o 4,6%.