W czwartek na Manhattanie doszło do zderzenia dwóch pociągów metra, kiedy pociąg przewożący około 300 pasażerów wepchnął się na tory wycofanego z eksploatacji pociągu w wyniku zamieszania co do tego, który wagon ma pierwszeństwo – twierdzą trzej urzędnicy ds. transportu zaznajomieni ze stanem pociągu. materiał. Z badania wypadku.
W wyniku zderzenia, w wyniku którego zginęło 26 osób, wykolejono oba pociągi, a następnego dnia w dalszym ciągu zakłócano ruch na niektórych z najbardziej ruchliwych linii tranzytowych w mieście.
Urzędnicy, którzy poprosili o anonimowość, ponieważ omawiają trwające dochodzenie, stwierdzili, że przyczyną kolizji prawdopodobnie był błąd ludzki.
Nie od razu było wiadomo, kto zawinił. Władze poinformowały, że w nieczynnym pociągu załoga popełniła błąd. Lider związku zawodowego pracowników transportu wskazał, że do wypadku doszło z winy jednego z przełożonych.
Wypadek badają Metropolitan Transportation Authority, który zarządza metrem, oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu. Nie było żadnych poważnych obrażeń.
Dochodzenie w sprawie wypadku prowadzi trzynastu specjalistów, powiedziała Jennifer Homendy, szefowa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, powiedziała podczas konferencji prasowej w piątkowe popołudnie. Sprawdzą pracę pracowników, którzy pracowali w pociągach, a także w centrum kontroli metra.
„Łatwo zrzucić winę na ludzi” – stwierdziła pani Homendy zapytana, czy wypadek nastąpił w wyniku czyjegoś błędu. „Błąd ludzki jest zawsze objawem konieczności przeprojektowania systemu”.
W czwartek, tuż przed popołudniowymi godzinami szczytu, pociąg nr 1, kursujący po zachodniej stronie Manhattanu, zatrzymał się na 79th Street po tym, jak wandale wyłączyli hamulce awaryjne w pociągu, poinformowali na konferencji prasowej urzędnicy MTA. Według urzędników transportu zaznajomionych ze śledztwem pasażerowie wysiedli z zablokowanego pociągu, który był wyłączony z eksploatacji i powoli zmierzał w stronę składowiska w centrum miasta.
Na pokładzie utkniętego pociągu znajdowała się czteroosobowa załoga pracowników transportu publicznego, co doprowadziło do zmiany trasy innych pociągów nr 1. Według urzędników MTA zaznajomionych ze śledztwem, w pobliżu stacji 96th Street system sygnalizacji metra nakazał zatrzymanemu pociągowi się zatrzymać na światłach Czerwone światło dało zielone światło dla przekierowanego pociągu, aby objechać je równolegle. torów, a następnie z powrotem do przodu. Służby poinformowały, że wycofany z eksploatacji pociąg nadal jechał do przodu, powodując powolne zderzenie.
Jeden z urzędników powiedział, że dochodzenie władz skupiało się na tym, czy ktoś nie przestrzegał protokołów. Urzędnicy twierdzą, że doszło do nieporozumienia w komunikacji, ale śledczy nie ustalili jeszcze, kto zawinił.
W piątek rozmawiając z reporterami Richard Davis, prezes komórki nr 100 Związku Pracowników Transportu, powiedział, że kierownictwo „kontroluje pociąg”.
Jeden z wykolejonych wagonów pociągu przewożącego pasażerów i drugi z niepełnosprawnego pociągu nadal utknęły w piątek w tunelu metra w pobliżu 96th Street, podczas gdy ekipy pracowały nad przywróceniem ich na tory.
Zablokowany wagon pociągu podmiejskiego znajdował się w niskiej zabudowie, co utrudniało jego ponowne przymocowanie do torów, powiedział prezes MTA Janno Lieber. Koła odpadły z przedniego wagonu wycofanego z eksploatacji pociągu. Pociąg utrudnia poruszanie się – twierdzą urzędnicy MTA.
Wstrzymano kursowanie metra na pierwszej i trzeciej linii między Times Square a Harlemem, czyli na odcinku obejmującym jedne z najbardziej ruchliwych stacji w sercu miasta. Druga linia po zachodniej stronie nie kursowała. Chociaż urzędnicy MTA mieli nadzieję na przywrócenie usług w piątek, agencja wskazała, że zawieszenie będzie obowiązywać co najmniej przez cały dzień.
Do przewożenia pasażerów w górę i w dół West Side wysłano dodatkowe autobusy. W przeciętny dzień powszedni liniami 1, 2 i 3 podróżuje łącznie 870 000 pasażerów.
Przypadki wykolejeń pasażerów w metrze są w ostatnich latach rzadkością. Ostatni wypadek miał miejsce 20 września 2020 r., kiedy w pobliżu 14th Street wykoleił się pociąg ze 100 osobami na pokładzie. Trzej pasażerowie odnieśli lekkie obrażenia.
W czwartek strażacy i pracownicy MTA pomogli w ewakuacji prawie 300 osób z pociągu wiozącego pasażerów biorących udział w kolizji oraz kolejnych 300–400 pasażerów jadącego za nim pociągu, gdy na stacji zabrakło prądu.
Lisette Cruz Przyczynił się do raportów
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych