23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wiadomości o wojnie rosyjsko-ukraińskiej: aktualizacje na żywo

Wiadomości o wojnie rosyjsko-ukraińskiej: aktualizacje na żywo
W zeszłym miesiącu w Moskwie automaty biletowe reklamowały film „Barbie”.kredyt…Maxim Chebenkov/EPA, za pośrednictwem Shutterstock

Podczas gdy tego lata widzowie z większości części świata tłumnie oglądali hitowy film Grety Gerwig „Barbie”, widzowie z Rosji zostali pominięci. Przynajmniej oficjalnie.

Wraz z innymi studiami Warner Bros., producent „Barbie”, zaprzestał wydawania filmów w Rosji wkrótce po rozpoczęciu przez Moskwę całkowitej inwazji na Ukrainę w lutym 2022 r. Nie powstrzymało to jednak rosyjskich widzów od oglądania zachodnich filmów. W ubiegłym roku rosyjskie kina otwarcie wyświetlały nielegalne kopie „Batman” i „Turning Red”.

Nie inaczej było w przypadku filmu „Barbie”, gdyż kina korzystają z alternatywnego rozwiązania, aby zapewnić widzom dostęp do zachodnich filmów, które chcą obejrzeć. Rosyjskie kina w dużych i małych miastach oferują widzom bilety na filmy krótkometrażowe lub dokumentalne, ale do biletów tych dołączona jest… Oferuje Za całkowicie różowy, musujący film „Barbie”, który technicznie jest odtwarzany w czasie podglądu. Co najmniej 14 moskiewskich teatrów w środę otwarcie pokazało takie spektakle na swoich stronach internetowych, a bilety kosztują od 400 do 500 rubli, czyli od 4 do 5 dolarów.

Występy to tylko jeden z przykładów tego, jak Rosjanie zmuszeni byli do improwizacji po zakrojonej na szeroką skalę inwazji Moskwy na Ukrainę. Po wojnie Zachód nałożył na Rosję szereg sankcji, a firmy uciekły z rynku. Kreml także odradzał te oferty, gdyż Moskwa stara się nakreślić całościowy obraz egzystencjalnej walki z Zachodem.

Jak podaje portal „Russia Today”, filmy wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych stanowiły przed wojną około 70 proc. rosyjskiego rynku filmowego. Media rządowe. Ich odejście spowodowało kryzys wśród rosyjskich kin, których przychody spadły o 44 proc. w latach 2021–2022 – podaje Reuters. Stowarzyszenie Właścicieli Teatrów Rosji.

Stowarzyszenie na swojej stronie internetowej napisało, że wielokrotnie apelowało do agencji rządowych o wydawanie dla kin certyfikatów dystrybucyjnych umożliwiających wyświetlanie takich filmów jak „Barbie” i „Oppenheimer” z „nieprzyjaznych krajów” bez zgody właścicieli praw autorskich.

READ  Organizacja dziennikarska podała, że ​​w wojnie między Izraelem a Hamasem zginęło co najmniej 12 dziennikarzy

Ale Ministerstwo Kultury Odrzuciłem tę prośbę, Twierdzenie, że oba filmy „nie realizują celów i zadań postawionych przez głowę państwa, aby zachować i promować tradycyjne rosyjskie wartości duchowe i moralne” oraz że rosyjska kasa i tak jest „nasycona” filmami krajowymi.

Ministerstwo Kultury w tym roku Ogłaszać że zapewni wsparcie finansowe jedynie filmom skupiającym się na co najmniej jednym z 17 zatwierdzonych tematów, w tym „tradycyjnych wartościach”; „Bohaterstwo” żołnierzy rosyjskich w wojnie z Ukrainą; I „upadek Europy”. Ministerstwo Dedykowane 11,6 miliarda rubli, czyli 116 milionów dolarów na produkcję filmową.

Niektóre lokalne filmy przyciągnęły dużą widownię. „Czeburaszka”, film aktorski oparty na słynnej radzieckiej postaci z kreskówek, stał się w tym roku najbardziej dochodowym filmem w Rosji, z przychodami sięgającymi około 6,8 miliarda rubli, czyli około 68 milionów dolarów.

Ale inne były znacznie poniżej oczekiwań, W tym „świadek” Propagandowy film o rosyjskiej inwazji na Ukrainę miał swoją premierę w sierpniu, a jego budżet wynosił 200 milionów rubli, czyli 2 miliony dolarów. Film zarobił w kasie zaledwie 14 milionów rubli, czyli około 140 000 dolarów.

„Tego lata nie ma ani jednego dużego rosyjskiego filmu, który mógłby zebrać nawet pół miliarda rubli i wystarczającą liczbę widzów” – powiedział Roman IzajewCzłonek Stowarzyszenia Właścicieli Teatrów powiedział: wywiad Z rosyjską gazetą Gazeta.

Jednak według danych rosyjskiego filmu krótkometrażowego „Trzy dobre uczynki” od stycznia udało się wygenerować 990 milionów rubli, czyli około 10 milionów dolarów, ze sprzedaży biletów. Czerwone krwinki, Rosyjski dziennik biznesowy. Jak? Wśród „zwiastunów” pokazanych przed 6-minutowym filmem znalazły się pełne filmy „Avatar: Droga wody”, „Barbie” i „Oppenheimer”.