26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W ramach szeroko zakrojonych działań naprawczych Macy's zamyka 150 sklepów

W ramach szeroko zakrojonych działań naprawczych Macy's zamyka 150 sklepów

Yuki Iwamura/AFP/Getty Images

Kupujący noszą torby Macy's podczas „Czarnego piątku” w Nowym Jorku, 24 listopada 2023 r., czyli nieoficjalnego rozpoczęcia sezonu zakupów świątecznych.


Nowy Jork
CNN

Macy's otrzymuje nowy, mniejszy, ale bardziej luksusowy wygląd, którego celem jest odwrócenie sytuacji borykającego się z trudnościami sprzedawcy detalicznego i utrzymanie półtorastuletniej marki odpowiadającej szybko zmieniającym się wymaganiom kupujących.

Po pierwsze, Macy's należy zmniejszyć. Firma zamyka 150 nierentownych sklepów – 50 do końca 2024 roku i kolejne 100 w ciągu najbliższych kilku lat. Jak zapowiedziała firma, do 2026 roku będzie tam działać zaledwie 350 sklepów Macy’s.

Po drugie, firma skoncentruje się na odnoszących sukcesy markach Bloomingdale's i Bloommercury — luksusowych sklepach, które osiągają lepsze wyniki niż marka Macy's. W ciągu najbliższych kilku lat otworzy więcej mniejszych wersji tych sklepów.

Strategia zmian Macy's odzwierciedla zmianę w handlu detalicznym i amerykańskich kupujących.

W miarę kurczenia się klasy średniej w ostatnich dziesięcioleciach rynek detaliczny uległ fragmentacji: sklepy z niższej półki, które skupiają się na oszczędnościach, takie jak Walmart, radzą sobie lepiej. Ale marki luksusowe też powinny to zrobić, ponieważ kupujący byli w stanie utrzymać wydatki pomimo wyższych cen.

Dlatego Macy's goni zamożnych klientów za pomocą luksusowych marek, takich jak Bloomingdale's i Bluemercury.

W ciągu najbliższych dwóch lat Macy's zbuduje 30 mniejszych sklepów w centrach handlowych, co odzwierciedla trend wybierania przez konsumentów mniejszych sklepów poza zamkniętymi centrami handlowymi. Mniejsze sklepy są również bardziej dochodowe dla Macy's, ponieważ zatrudniają mniej pracowników i przechowują mniej zapasów.

Strategia ma na celu odstraszenie zainteresowanych inwestorów i zwiększenie niskiej ceny akcji spółki i sprzedaży.

W ostatnich latach Macy's i cała branża domów towarowych zostały dotknięte ze wszystkich stron. Domy towarowe znajdują się pod presją wzrostu popularności Amazona, sieci dyskontowych takich jak TJ Maxx i rosnącej siły marek internetowych.

Cena akcji Macy's spadła o 75% w stosunku do najwyższego poziomu 73 dolarów za akcję w 2015 roku. Od tego czasu zamknęła prawie 300 sklepów – prawie jedną trzecią swoich lokalizacji – ale nadal obsługuje około 700 sklepów pod swoimi markami.

W zeszłym miesiącu ogłosiła to firma Macy's Zwolniono około 3,5% siły roboczejLub około 2350 pracowników.

Problemy firmy przykuły uwagę inwestorów-aktywistów. Macy odmówiła Niezamówiona oferta o wartości 6 miliardów dolarów od inwestora-aktywisty, który w zeszłym miesiącu przejął kultowy dom towarowy jako prywatny. Grupa aktywistów ponownie strzela do Macy's i rozpoczyna walkę przez pełnomocnika o przejęcie kontroli nad grupą.

Macy (M) akcje nieznacznie spadły w notowaniach przedsesyjnych.

„Biorąc pod uwagę ogólną zmianę strukturalną w kierunku wydatków online i odejścia od domów towarowych, uważamy, że rozsądne jest zmniejszenie bazy sklepów Macy's do rozmiarów łatwiejszych w zarządzaniu (i zyskownych)” – stwierdziła w notatce Dana Delsey, analityk handlu detalicznego. klienci.

Nowy dyrektor generalny Tony Spring oświadczył w oświadczeniu, że „nowy, odważny rozdział”, który cieszy się pełnym poparciem zarządu firmy, powstał po szeroko zakrojonych badaniach rynku i ożywi markę Macy's.

W szczególności nowa strategia skupi się na udoskonaleniu sklepu cyfrowego Macy's i zawężeniu jego oferty.

„Podejmujemy niezbędne kroki, aby ożywić relacje z naszymi klientami poprzez lepsze doświadczenia zakupowe, odpowiedni asortyment i atrakcyjną wartość” – oznajmił w oświadczeniu dyrektor generalny Tony Spring.

Spring twierdzi, że Macy's poprawi komfort zakupów klientów, koncentrując się na markach i produktach, które klienci uwielbiają. Ekskluzywna marka Macy's, która od kilku lat boryka się z rosnącymi cenami, twierdzi, że koncentruje się na „obowiązkowej wartości”.

Przełoży się to na trwały wzrost zysków w miarę upływu czasu, przewiduje Spring.

Zamknięcie lokalizacji Macy's będzie oznaczać otwarcie nowych sklepów dla jej luksusowych marek, podała firma.

Macy's zapowiedziała, że ​​w ciągu najbliższych trzech lat otworzy 15 nowych sklepów Bloomingdale's i 30 nowych lokalizacji Bloommercury. Planuje także przebudowę 30 istniejących sklepów Bloommercury.

„Ekspansja Bloomingdale może się udać, ponieważ ma kilka silnych rynków luksusowych” – stwierdził Neil Sanders, analityk w Global Data Retail, w nocie dla klientów.