23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ustawa o liczeniu wyborów: Dwupartyjny panel senatorów zerwał umowę w odpowiedzi 6 stycznia

Ustawa o liczeniu wyborów: Dwupartyjny panel senatorów zerwał umowę w odpowiedzi 6 stycznia
Propozycja wciąż musi zostać zatwierdzona przez obie izby i wymaga 60 głosów w Senacie, aby ją unieważnić Każda próba obstrukcji, Co najmniej 10 Republikanów jest potrzebnych do poparcia jakiegokolwiek ustawodawstwa. Ogłoszenie planu rozpoczyna trudny, wielomiesięczny proces, który ma doprowadzić do uchwalenia umowy do końca roku.

Umowa była kulminacją miesięcy negocjacji z sześcioma Demokratami i ośmioma Republikanami, wraz z senatorem Susan Collins z Maine, Republikaninem i senatorem Joe Mnuchinem, Demokratą z Zachodniej Wirginii. Propozycja opublikowana w środę jest podzielona na dwa projekty ustaw.

Jeden z projektów ustaw dotyczy modernizacji i modernizacji Ustawa o rachunkach wyborczych, ustawa z 1887 r., którą Trump próbował wykorzystać i wywołała zamieszanie w sposobie, w jaki Kongres liczył głosy Kolegium Elektorów z każdego stanu. W ramach tej propozycji senatorowie starają się wyjaśnić, że wiceprezydent pełni jedynie ceremonialną rolę w nadzorowaniu poświadczania wyników wyborów.

Propozycja zawiera również kluczowe postanowienia, które promują uporządkowane przekazanie władzy prezydenckiej poprzez nakreślenie wytycznych dla kwalifikujących się kandydatów, którzy otrzymają fundusze federalne na objęcie urzędu.

Jeśli żaden z kandydatów nie wyrazi zgody w ciągu pięciu dni od dnia wyborów, obaj kandydaci mogą uzyskać federalne dowody transferu, dopóki „nie będzie wiadomo z całą pewnością, kto zdobędzie większość głosów wyborczych”. Ostatecznie tylko jeden kandydat kwalifikuje się, gdy istnieje „wyraźny zwycięzca wyborów”.

Ustawa ma na celu zapobieżenie powtórzeniu się podobnej sytuacji w przyszłości, w obliczu ujawnień, że sojusznicy Trumpa próbują wypchnąć nielegalnych wyborców w kluczowych państwach.

Członkom Kongresu trudno byłoby próbować obalić wybory, zwiększając liczbę członków Izby Reprezentantów i Senatu potrzebną do zakwestionowania wyników wyborów, gdy zwołuje się wspólna sesja Kongresu w celu ich poświadczenia. Zgodnie z obowiązującym prawem senator może dołączyć do członka Izby, aby zmusić każdą ze stron do głosowania w sprawie opublikowania wyników z zastrzeżeniem sprzeciwu.

Projekt ustawy był współsponsorowany przez dziewięciu republikanów i siedmiu demokratów, którzy ogłosili umowę.

Jak wynika z arkusza informacyjnego, propozycja dotycząca roli wicemarszałka wskazuje, że odpowiedzialność „ponosi wyłącznie Minister i nie ma on uprawnień do rozstrzygania, przyjmowania, odrzucania lub w inny sposób rozstrzygania sporów dotyczących elektoratów”.

Druga ustawa ma na celu poprawę bezpieczeństwa wyborów i zwiększenie kar federalnych dla każdego, kto grozi lub zastrasza urzędników wyborczych oraz zwiększa kary za manipulowanie zapisami wyborczymi. Pięciu Republikanów i siedmiu Demokratów było współsponsorami ustawy.

Jak mówią konstytucjonaliści, wiceprezydent Teraz rząd nie może zignorować potwierdzonego wyniku wyborów, Trump w ramach kampanii nacisku naciskał na ówczesnego wiceprezydenta Mike’a Pence’a, by zablokował certyfikację Kolegium Elektorów w Kongresie. Ale Pence odmówił i w rezultacie stał się celem motłochu byłego prezydenta i jego zwolenników Ten, który zaatakował Kapitol 6 stycznia 2021 r.

Demokratyczny Senat Wirginii. Mark Warner powiedział, że ustawa utrudni unieważnienie wyborów, gdy zwołana zostanie wspólna sesja Kongresu, aby poświadczyć wybory prezydenckie.

„Wszystko, co możemy zrobić, aby pokazać Amerykanom, że zdajemy sobie sprawę, jak poważny był ten dzień i że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapobiec powtórce z 6 stycznia, jest krokiem we właściwym kierunku” – powiedział. .

„Żaden przyszły wiceprezydent nie może zastąpić prawowitego głosowania Amerykanów i ich wyborców, którzy głosują” – powiedział Warner.

Więcej szczegółów na temat tego, co jest w umowie

Broszura informacyjna mówi, że ustawa, która ma na celu zrewidowanie ustawy o wyborach, zawiera kilka zmian mających na celu zapewnienie, że Kongres będzie mógł „zidentyfikować jednego, ostatecznego elektora z każdego stanu”.

Pojawia się, gdy pojawiają się rewelacje o próbie podważenia procesu Kolegium Elektorów przez sojuszników Trumpa Fałszywi wyborcy GOP w siedmiu stanach.

Nowo wydana umowa stwarza zestaw warunków mających na celu utrudnienie powstania nieporozumień dotyczących konkretnych wyborców. Na przykład stwierdza, że ​​gubernator każdego stanu jest odpowiedzialny za składanie zaświadczeń identyfikacyjnych wyborcy. Kongres nie może zaakceptować spisu wyborczego przedłożonego przez inny organ. „Reforma ta zajęłaby się możliwością wysyłania przez wielu urzędników państwowych konkurencyjnych danych do Kongresu” – czytamy w arkuszu informacyjnym.

Ustawa ustanowiłaby wyższą poprzeczkę dla członków Kongresu, aby mogli zgłaszać sprzeciw wobec certyfikacji głosów wyborczych.

Arkusz informacyjny stwierdza, że ​​plan „podnosi próg, aby wyborcy sprzeciwiali się co najmniej jednej piątej należycie wybranych i zaprzysiężonych członków zarówno Izby Reprezentantów, jak i Senatu”.

Ustawa zawiera również kilka ważnych postanowień dotyczących bezpieczeństwa wyborów.

Jedna z takich propozycji miałaby ponownie autoryzować niezależną agencję o nazwie Komisja Pomocy Wyborczej na pięć lat i wymagać od komisji wdrożenia kontroli bezpieczeństwa cybernetycznego w systemach głosowania.

Projekt zawiera również środki mające na celu pomoc państwom w usprawnieniu procedur obsługi kart do głosowania nadawanych pocztą.

Co dalej z propozycją?

Po ogłoszeniu porozumienia Senacka Komisja Regulaminowa ogłosiła w środę, że komisja planuje przeprowadzić dochodzenie w sprawie wysiłków na rzecz zmiany prawa wyborczego w odpowiedzi na ataki z 6 stycznia i liczbę wyborów.

Senator Amy Klobuchar, demokratka przewodnicząca komisji, powiedziała CNN, że przesłuchanie odbędzie się 3 sierpnia.

Ogłoszenie jest znakiem, że nowo opublikowany plan nie jest na dobrej drodze do natychmiastowego rozpatrzenia na posiedzeniu Senatu, zamiast tego poświęca czas na przepracowanie procesu legislacyjnego, ponieważ senatorowie próbują uchwalić przepisy do końca roku.

Niektórzy senatorowie uważają, że sprawa może wpaść na słabą sesję Kongresu między listopadowymi a styczniowymi wyborami.

Ta historia została zaktualizowana o dodatkowe aktualizacje w środę.