27 lipca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Umowa UAW-Ford zapewnia zwycięstwo dużego związku w zakresie wynagrodzeń, świadczeń i inwestycji

Umowa UAW-Ford zapewnia zwycięstwo dużego związku w zakresie wynagrodzeń, świadczeń i inwestycji

DETROIT, 29 października (Reuters) – Przywódcy United Auto Workers zatwierdzili w niedzielę wstępne porozumienie z Fordem (FN), które zapewni co najmniej 30% podwyżkę dla pracowników zatrudnionych na pełny etat i podwójną płacę dla pozostałych. Za walkę związku o wycofanie 15 lat koncesji.

Handel w General Motors (GM.N) był kontynuowany bez zawarcia umowy. Prezydent UAW Shawn Fine zarządził w sobotę strajk w fabryce silników i montażach GM w Spring Hill w stanie Tennessee. Jak podają źródła zaznajomione z tym procesem, Fein i dyrektor generalna GM Mary Barra spotkali się w niedzielę wieczorem.

W firmie Ford nowa umowa obejmuje inwestycje produkcyjne o wartości 8,1 miliarda dolarów i może zapewnić pracownikom do 70 000 dolarów dodatkowego wynagrodzenia w ciągu 4,5 roku obowiązywania umowy.

W ramach nowej umowy wyeliminowano zasady oszczędzania, takie jak płacenie pracownikom fabryk części niższych niż pracownikom linii montażowych samochodów. Umowa eliminuje wszystkie wielopoziomowe fabryki o niskich płacach, co było kwestią podkreślaną od początku procesu negocjacji.

Pracownicy tymczasowi podwoją swoje zarobki. Stawki wynagrodzeń pracowników stałych mogą wzrosnąć o 30% do 42,60 dolarów za godzinę do 2028 r., włączając proporcjonalne dodatki na życie.

W zamian Ford będzie miał możliwość zaoferowania nieograniczonej liczby wykupów o wartości 50 000 dolarów lepiej zarabiającym starszym pracownikom. Ford może teraz zastąpić ich młodszymi pracownikami, których wynagrodzenie wynosi mniej niż trzy lata. Wcześniej osiągnięcie wyższych wynagrodzeń nowym pracownikom zajmowało osiem lat.

„To punkt zwrotny w walce klasowej, która toczy się w tym kraju od 40 lat” – powiedział Fein w niedzielnym nagraniu wideo.

Przypisał umowie Richa strategię związku polegającą na zwiększaniu presji na Forda poprzez serię ukierunkowanych strajków w ciągu sześciu tygodni: „To porozumienie dowodzi niesamowitej siły, która istnieje, gdy pracownicy nie boją się jej użyć”.

READ  Trener Arizona Cardinals Cliff Kingsbury Vs. Pozwolenie na powtórzenie Houston Texans

Związek wycofał się z części swoich początkowych żądań, do których zaliczały się 32-godzinny tydzień pracy, przywrócenie ograniczonych emerytur i podwyżka płac o 40% przez cały okres obowiązywania umowy.

Zaczynając od mniejszych fabryk, UAW rozszerzył strajk na lukratywną fabrykę ciężkich pickupów Forda w Kentucky. Związek zrobił to samo z GM i właścicielem Chryslera Stellantisem (STLAM.MI).

Po niedzielnych rozmowach z lokalnymi przywódcami związkowymi w Detroit UAW opublikowało warunki nowego porozumienia z Fordem, po czym przekazało je wszystkim pracownikom związkowym do zatwierdzenia.

Przewodniczący związku zawodowego United Auto Workers, Shawn Fine, dołącza do pikietujących członków UAW w zakładzie Ford Michigan Assembly w Wayne w stanie Michigan, USA, 15 września 2023 r. REUTERS/Rebecca Cook Zdobądź prawa licencyjne

Warunki umowy

Zgodnie z warunkami UAW Ford doda pojazdy elektryczne do istniejących zakładów montażowych w Louisville i Ohio, inwestując 1,2 miliarda dolarów w zakład montażowy w Louisville i 2,1 miliarda dolarów w budowę elektrycznych samochodów dostawczych w Ohio.

Inwestycje Forda obejmują kilka nowych modeli hybrydowych, w tym benzynowo-elektryczne hybrydowe wersje największych SUV-ów Forda, Lincoln Navigator i Ford Expedition. Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, nakreślił plany znacznych inwestycji w poszerzenie oferty pojazdów hybrydowych producenta samochodów w związku z ograniczeniem planów zwiększania mocy produkcyjnych w przypadku modeli w pełni elektrycznych.

UAW zdobył kontrakty obejmujące nowe fabryki akumulatorów, które mogłyby stworzyć tysiące nowych członków UAW w planowanej fabryce akumulatorów w Marshall w stanie Michigan oraz w Blue Oval City, centrum pojazdów elektrycznych w Tennessee, które Ford buduje w zachodnim Tennessee.

Fine stwierdziła, że ​​po utworzeniu związków zawodowych pracownicy fabryk akumulatorów będą zarabiać tyle samo, co pracownicy montażowi Forda.

Kontrakt UAW-Ford oferuje ogromne korzyści niektórym z najniżej opłacanych pracowników produkcyjnych.

Przywódcy związkowi udadzą się teraz na spotkania regionalne, aby wyjaśnić członkom umowy, którzy następnie będą głosować nad ich ratyfikacją.

READ  Biden podpisuje ustawę o infrastrukturze za 1 bilion dolarów

Wyjście GM

Od rozpoczęcia strajku 15 września akcje GM i Forda spadły o około jedną piątą. Akcje Stellantis spadły zaledwie o 1%.

Według źródeł Reuters, głównym punktem spornym w przypadku GM są koszty emerytur emerytalnych. GM ma więcej emerytów niż Ford czy Stellandis, ponieważ w latach 80. i 90. jego siła robocza była tak duża.

Fein w sobotę skrytykował kierownictwo GM „niepotrzebną i lekkomyślną odmowę osiągnięcia rozsądnego porozumienia”. GM powiedział, że jest rozczarowany decyzją UAW o uderzeniu w Spring Hill.

Strajk w Spring Hill może wstrzymać produkcję dużych pickupów GM i montaż innych popularnych pojazdów GM. W zeszłym tygodniu firma ogłosiła, że ​​skutki przedłużającego się strajku w Spring Hill kosztują GM ponad 400 milionów dolarów tygodniowo.

Doniesienia Joe White’a z Detroit i Davida Shepherdsona w Waszyngtonie oraz Jyoti Narayan w Bangalore; Napisane przez Sayantani Ghosha; Montaż: Lisa Shumaker, Diane Croft, Deepa Babington i Jamie Freed

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę

Joe White to globalny korespondent motoryzacyjny Reuters z siedzibą w Detroit. Joe zajmuje się szeroką gamą tematów związanych z branżą samochodową i transportową oraz pisze dla The Auto File, biuletynu wydawanego trzy razy w tygodniu na temat światowego przemysłu motoryzacyjnego. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako główny redaktor ds. transportu samolotów, pociągów i samochodów, a później został globalnym redaktorem motoryzacyjnym. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora motoryzacyjnego w The Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z branży motoryzacyjnej i prowadził biuro w Detroit. Współautor (wraz z Paulem Ingrassią) książki Comeback: The Fall and Rise of the American Automobile Industry, Joe podzielił się nagrodą Pulitzera w 1993 r. za raportowanie beatów.