22 kwietnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

UAW osiąga wstępne porozumienie ze Stellandisem podążającym za Fordem

UAW osiąga wstępne porozumienie ze Stellandisem podążającym za Fordem

Związek zawodowy United Automobile Workers osiągnął w sobotę porozumienie ze Stellandis, spółką-matką Chryslera, Jeepa i Ram, w sprawie nowej umowy o pracę, poinformowała w sobotę osoba zaznajomiona ze sprawą.

Transakcja następuje trzy dni po ogłoszeniu przez związek zawodowy i Ford Motor Company wstępnego porozumienia w sprawie nowej umowy. Obie umowy zawierają wiele takich samych lub podobnych postanowień, w tym ogólną podwyżkę wynagrodzeń członków UAW o 25% oraz możliwość dostosowania wynagrodzeń w przypadku wzrostu inflacji.

Wstępne porozumienie ze Stellandis będzie wymagało zgody rady związkowej, która nadzoruje negocjacje ze spółką, a następnie zgody członków UAW.

Umowa ze Stellandis to jedyny General Motors, który nie osiągnął jeszcze porozumienia z UAW

We wrześniu podpisano porozumienie związku z trzema producentami samochodów. Wygasł 15 Od tego czasu związek wezwał do strajku ponad 45 000 pracowników branży motoryzacyjnej w trzech firmach w fabrykach i 38 magazynach części zamiennych na terenie całego kraju.

Ostatnia eskalacja strajku w Stellandis w poniedziałek miała miejsce, gdy UAW nakazał pracownikom strajk w fabryce Ram w Sterling Heights w stanie Michigan, produkującej popularny pickup 1500. Strajk wstrzymał produkcję Jeepa Wranglera i Jeepa Gladiatora w fabryce w Toledo w stanie Ohio oraz 20 magazynów części Stellandis.

Przez dziesięciolecia związek negocjował identyczne umowy ze wszystkimi trzema producentami samochodów, co nazywano negocjacjami wzorcowymi. Podobnie jak w przypadku umowy z Fordem, wstępny kontrakt Stellantis miałby podnieść płace UAW z 32 dolarów za godzinę do 40 dolarów za godzinę w ciągu czterech i pół roku. Pozwoliłoby to pracownikom pracującym 40 godzin tygodniowo zarobić 84 000 dolarów rocznie.

Stellandis, GM i Ford rozpoczęły negocjacje z UAW w lipcu. Ponieważ koszty pracy są już wyższe niż w przypadku producentów samochodów, takich jak Tesla, Toyota i Honda, którzy prowadzą w USA zakłady spoza Unii, firmy starają się ograniczyć wzrost kosztów pracy.

READ  New York Times porzuca „jądro” jako rozwiązanie do gry słownej

Wszyscy trzej główni amerykańscy producenci samochodów starają się kontrolować koszty, inwestując miliardy dolarów w budowę nowych pojazdów elektrycznych, budowę fabryk akumulatorów i fabryki narzędzi.

Zlokalizowana w Amsterdamie firma Stellandis powstała w 2021 roku w wyniku połączenia Fiata Chryslera i francuskiego producenta samochodów Peugeot. Najbardziej dochodowa jest działalność firmy w Ameryce Północnej w pobliżu Detroit.

Stellandis zaskoczył niedawno analityków, odnotowując większe zyski niż GM, największy amerykański producent samochodów pod względem sprzedaży. W pierwszej połowie roku Stellandis zarobił 11 miliardów euro (11,6 miliarda dolarów), podczas gdy GM zarobił prawie 5 miliardów dolarów.

Noama Schiebera Dodany raport.