Związek zawodowy United Automobile Workers osiągnął w sobotę porozumienie ze Stellandis, spółką-matką Chryslera, Jeepa i Ram, w sprawie nowej umowy o pracę, poinformowała w sobotę osoba zaznajomiona ze sprawą.
Transakcja następuje trzy dni po ogłoszeniu przez związek zawodowy i Ford Motor Company wstępnego porozumienia w sprawie nowej umowy. Obie umowy zawierają wiele takich samych lub podobnych postanowień, w tym ogólną podwyżkę wynagrodzeń członków UAW o 25% oraz możliwość dostosowania wynagrodzeń w przypadku wzrostu inflacji.
Wstępne porozumienie ze Stellandis będzie wymagało zgody rady związkowej, która nadzoruje negocjacje ze spółką, a następnie zgody członków UAW.
Umowa ze Stellandis to jedyny General Motors, który nie osiągnął jeszcze porozumienia z UAW
We wrześniu podpisano porozumienie związku z trzema producentami samochodów. Wygasł 15 Od tego czasu związek wezwał do strajku ponad 45 000 pracowników branży motoryzacyjnej w trzech firmach w fabrykach i 38 magazynach części zamiennych na terenie całego kraju.
Ostatnia eskalacja strajku w Stellandis w poniedziałek miała miejsce, gdy UAW nakazał pracownikom strajk w fabryce Ram w Sterling Heights w stanie Michigan, produkującej popularny pickup 1500. Strajk wstrzymał produkcję Jeepa Wranglera i Jeepa Gladiatora w fabryce w Toledo w stanie Ohio oraz 20 magazynów części Stellandis.
Przez dziesięciolecia związek negocjował identyczne umowy ze wszystkimi trzema producentami samochodów, co nazywano negocjacjami wzorcowymi. Podobnie jak w przypadku umowy z Fordem, wstępny kontrakt Stellantis miałby podnieść płace UAW z 32 dolarów za godzinę do 40 dolarów za godzinę w ciągu czterech i pół roku. Pozwoliłoby to pracownikom pracującym 40 godzin tygodniowo zarobić 84 000 dolarów rocznie.
Stellandis, GM i Ford rozpoczęły negocjacje z UAW w lipcu. Ponieważ koszty pracy są już wyższe niż w przypadku producentów samochodów, takich jak Tesla, Toyota i Honda, którzy prowadzą w USA zakłady spoza Unii, firmy starają się ograniczyć wzrost kosztów pracy.
Wszyscy trzej główni amerykańscy producenci samochodów starają się kontrolować koszty, inwestując miliardy dolarów w budowę nowych pojazdów elektrycznych, budowę fabryk akumulatorów i fabryki narzędzi.
Zlokalizowana w Amsterdamie firma Stellandis powstała w 2021 roku w wyniku połączenia Fiata Chryslera i francuskiego producenta samochodów Peugeot. Najbardziej dochodowa jest działalność firmy w Ameryce Północnej w pobliżu Detroit.
Stellandis zaskoczył niedawno analityków, odnotowując większe zyski niż GM, największy amerykański producent samochodów pod względem sprzedaży. W pierwszej połowie roku Stellandis zarobił 11 miliardów euro (11,6 miliarda dolarów), podczas gdy GM zarobił prawie 5 miliardów dolarów.
Noama Schiebera Dodany raport.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji