Tupperware Brands ostrzegł, że 77-letnia firma może nie przetrwać kolejnego roku i oczekuje, że płynność będzie niewystarczająca do finansowania działalności, podał w piątek sprzedawca ściśle kontrolowanych plastikowych pojemników do przechowywania żywności w złożonym w piątek Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
Tupperware po raz pierwszy wyraziła poważne wątpliwości co do swojej zdolności do kontynuowania działalności prawie rok temu.
Od tego czasu na nowego dyrektora generalnego mianowała weterankę branży dóbr konsumpcyjnych Lori Ann Goldman, zatrudniła bank inwestycyjny Moelis & Co LLC do zbadania strategicznych alternatyw i zawarła umowę z pożyczkodawcami w sprawie restrukturyzacji swoich zobowiązań dłużnych.
Firma, która wcześniej opóźniała złożenie wniosku o kwotę 10 tys. w roku finansowym 2022, również złożyła w piątek formularz NT10-K, powiadamiając, że opóźni złożenie wniosku o kwotę 10 tys. w roku finansowym 2023.
Firma oświadczyła, że planuje zakończyć należyty proces i złożyć wniosek o kwotę 10 000 dolarów na rok 2023 „tak szybko, jak to możliwe”, ale dodała, że „nie ma gwarancji co do terminu zakończenia składania wniosku”.
Tupperware obwinia utrzymujące się istotne słabości kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową, trudną sytuację finansową i znaczne ubytki, które doprowadziły do braków w zasobach i umiejętnościach w wyniku wielokrotnych opóźnień w składaniu sprawozdań rocznych.
Sprzedaż spadła w ostatnich kwartałach po ożywieniu podczas pandemii Covid-19, kiedy konsumenci głównie gotowali w domu i wydawali więcej na produkty firmy, aby przechowywać resztki.
Na początku tego roku firmę Tupperware poproszono także o pozostawienie KPMG LLP jako nowego niezależnego audytora, po tym jak poprzednia odmówiła ponownego powołania.
Akcje zamknęły się w czwartek na poziomie 1,34 USD i w tym roku spadły o 33%.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych