5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Toyota zaprzestaje działalności we wszystkich zakładach montażowych w Japonii z powodu awarii systemu

Toyota zaprzestaje działalności we wszystkich zakładach montażowych w Japonii z powodu awarii systemu

Pracownicy Toyota Motor Corporation pracują na linii montażowej pojazdu z ogniwami paliwowymi Mirai (FCV) w fabryce Motomachi w Toyocie, prefektura Aichi, Japonia, 17 maja 2018 r. Zdjęcie zrobione 17 maja 2018 r. REUTERS/Isei Kato/File zdjęcie Uzyskaj prawa licencyjne

TOKIO (Reuters) – Toyota Motor Corp. (7203.T) poinformowała, że ​​od wtorkowego popołudnia zawiesi działalność we wszystkich swoich zakładach montażowych w Japonii z powodu awarii systemu produkcyjnego, która prawdopodobnie wstrzyma produkcję krajową na rok. Największy producent samochodów na świecie.

Rzecznik Toyoty powiedział, że firma bada przyczynę problemu, dodając, że „jest mało prawdopodobne, aby był on spowodowany cyberatakiem”. Rzecznik dodał, że wada oznacza brak możliwości zamówienia podzespołów.

We wtorek rano Toyota zawiesiła działalność w 12 swoich fabrykach, a dwie pozostały w trybie online. Rzecznik poinformował, że wszystkich 14 pracowników zostanie zawieszonych w pracy na drugą zmianę we wtorek, dodając, że wielkość utraconej produkcji nie jest jasna.

Według obliczeń Reuters, łącznie 14 fabryk odpowiada za około jedną trzecią światowej produkcji Toyoty. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie pod względem sprzedaży.

Zawieszenie następuje w związku ze wzrostem japońskiej produkcji Toyoty po serii ograniczonych planów produkcyjnych, które firma obwinia za niedobory półprzewodników. Produkcja w Japonii wzrosła w pierwszej połowie roku o 29%, co stanowi pierwszy taki wzrost od dwóch lat.

Średnia dzienna produkcja marek Toyoty w Japonii, z wyłączeniem Daihatsu i Hino, wyniosła w pierwszej połowie około 13 500 pojazdów, na podstawie obliczeń Reutersa dla dni roboczych z wyłączeniem świąt.

Działalność Toyoty została wstrzymana w zeszłym roku, gdy jeden z jej dostawców został ofiarą cyberataku. Jednodniowy przestój spowodował utratę prawie 13 000 pojazdów w produkcji.

Producent samochodów jest liderem w zarządzaniu zapasami na czas, co pozwala utrzymać koszty na niskim poziomie, ale oznacza również, że wszelkie zakłócenia w łańcuchu logistycznym mogą zagrozić produkcji.

READ  Alibaba eksportuje samochody zamienne o wartości 4,5 miliarda dolarów, aby sfinansować wykupy

Choć przyczyna usterki nie jest jasna, japońskie firmy zachowały w ostatnich dniach czujność, ponieważ niektóre firmy i urzędy rządowe zgłosiły lawinę nękających rozmów telefonicznych.

Rząd stwierdził, że telefony pochodziły prawdopodobnie z Chin i były związane z uwolnieniem przez Japonię oczyszczonej radioaktywnej wody z elektrowni jądrowej Fukushima na Pacyfiku.

Akcje Toyoty spadły o 0,3% do 2429 jenów na początku notowań w Tokio.

(Raport: Satoshi Sugiyama) (Raport: Myung Kim i Kevin Krolicki) Redakcja: David Dolan i Christopher Cushing

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę