5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

To „ciche niebezpieczeństwo” naraża duże miasta na ryzyko

To „ciche niebezpieczeństwo” naraża duże miasta na ryzyko

Problem klimatyczny, którego prawdopodobnie nie uwzględniasz? Wysokie temperatury pod ziemią. Wiadomości NBC Ma tę informację w niedawnym artykule opublikowanym w Natura Które bada, w jaki sposób uwięzione ciepło może wpłynąć na miasta, jeśli nie zostanie odpowiednio złagodzone. Zjawisko to, zwane „podziemnymi zmianami klimatycznymi”, nie ma nic wspólnego ze zmianami klimatu atmosferycznego spowodowanymi brakiem równowagi gazów cieplarnianych w atmosferze. Zamiast tego podwyższone temperatury pochodzą z ciepła wytwarzanego przez metro i budynki uwalniane bezpośrednio do gruntu, powodując deformacje i potencjalne uszkodzenia konstrukcji miejskich. Autor badania, Alessandro Rota Loria z Northwestern University, opisuje je jako „ciche zagrożenie”. „Pod naszymi stopami jest już dużo ciepła” – powiedział NBC. „To ciepło faktycznie spowodowało deformację Ziemi”.

Dużym miastom, takim jak Chicago, Nowy Jork i Londyn, grozi zapadnięcie się pod ziemię z powodu zmian klimatycznych. Dane Ruty Lurii, badającej konkretnie Chicago, pokazują, że ciepło podziemne związane z budynkami i parkingami rozprzestrzenia się i rośnie szybciej niż temperatury powierzchni, z jednym wyjątkiem jest Park Milenijny w Chicago. „Jeśli porównamy to z globalnym ociepleniem i wzrostem temperatury powierzchni, w rzeczywistości zachodzi szybciej” – powiedział. „Temperatura pod ziemią rośnie w miastach szybciej niż na powierzchni”. Aby śledzić temperatury, Ruta Loria i jego zespół zainstalowali w całym Chicago w ciągu trzech lat ponad 150 czujników wielkości karty kredytowej. Amerykański naukowiec.

Temperatury pod konstrukcjami wykonanymi przez człowieka mogą być nawet o 77 stopni Fahrenheita wyższe niż w nienaruszonych miejscach pod ziemią – mówi. Rozwiązania łagodzące obejmują instalację izolacji termicznej, a także wychwytywanie nadmiaru ciepła do wykorzystania w energii geotermalnej. Sekretarz transportu Pete Buttigieg potwierdził znaczenie zajęcia się tą kwestią w ramach programu klimatycznego administracji. „Współpracujemy w tej kwestii z państwami, ponieważ może się zdarzyć, że cement, stal lub asfalt, którego używasz w XXI wieku, musi wyglądać nieco inaczej niż ten, którego nauczyliśmy się budować przez 100 lat”. Wcześniej” – powiedział NBC. (W nowym raporcie klimatycznym są pewne podteksty pełne nadziei).

READ  Korzystając z „koł w kształcie litery C”, ten turysta może wspinać się po najtrudniejszym terenie księżycowym