Nowy Jork
Biznes CNN
–
Taylora Swifta W piątek opowiedziała o katastrofie sprzedaży biletów, która miała miejsce w tym tygodniu, ponieważ wielu fanów nie było w stanie kupić biletów na jej nadchodzącą trasę koncertową w Mistrz biletów.
„Jest rzeczą oczywistą, że bardzo chronię moich fanów” – napisał Swift. Instagram Piątek. „Naprawdę trudno jest mi zaufać podmiotowi zewnętrznemu w tych związkach i lojalnościach, i bolesne jest dla mnie obserwowanie, jak błędy zdarzają się bez regresu”.
Swift obwinił Ticketmaster za zamieszanie, stwierdzając, że jest „tak wiele powodów, dla których ludzie mają tak trudności” ze zdobyciem biletów.
„Nie zamierzam nikogo usprawiedliwiać, ponieważ wiele razy pytaliśmy ich, czy mogą obsłużyć tego rodzaju prośbę i upewniliśmy się, że mogą” – napisała piosenkarka. „To naprawdę niesamowite, że 2,4 miliona ludzi dostało bilety, ale naprawdę niepokoi mnie to, że wielu z nich czuło się, jakby mieli wiele ataków niedźwiedzi, aby je zdobyć”.
Swift dodała, że spróbuje „dowiedzieć się, jak tę sytuację można poprawić, idąc naprzód”.
Sprzedaż nowej trasy koncertowej piosenkarza Ira rozpoczęła się we wtorek, ale ogromna frekwencja zdenerwowała stronę sprzedaży biletów, gniew Kibice, którym nie udało się zdobyć biletów. Klienci skarżyli się, że Ticketmaster się nie ładuje, twierdząc, że platforma nie pozwala im na dostęp do biletów, nawet jeśli mają kod przedsprzedażowy dla zweryfikowanych fanów.
W czwartek Ticketmaster ogłosił, że sprzedaż dla publiczności, która miała rozpocząć się w piątek, odbyła się anulowany z powodu „niezwykle wysokich wymagań dotyczących systemów biletowych i niewystarczającej liczby pozostałych biletów, aby sprostać temu zapotrzebowaniu”.
Swift dodał: „Dla tych, którzy nie dostali biletów, mogę tylko powiedzieć, że mam nadzieję, że będzie więcej okazji, abyśmy się spotkali i zaśpiewali te piosenki”.
Kłopoty Ticketmaster zaczęły się we wtorek, kiedy strona zaczęła sprzedawać „zweryfikowanym fanom” – mechanizm mający na celu rozprawienie się z botami, które rozdają kody przedsprzedażowe osobom fizycznym.
Platforma „Zweryfikowani fani” została utworzona w 2017 r., aby pomóc Ticketmaster radzić sobie z sytuacjami, w których występuje ogromny popyt, ale ponieważ ponad 3,5 miliona osób wstępnie zarejestrowało się jako „zweryfikowani fani” Swifta, system stał się uciążliwy. Według Ticketmaster jest to największa rejestracja w historii firmy.
„Historycznie praca z kodami zaproszeń„ Zweryfikowanych fanów ” była udana, ponieważ byliśmy w stanie zarządzać liczbą odwiedzających witrynę w celu zakupu biletów” – napisała firma w czwartek w usuniętym poście na blogu. Jednak tym razem oszałamiająca liczba ataków botów oraz fanów, którzy nie mieli kodów zaproszeń, spowodowała niespotykany dotąd ruch na naszej stronie.
Ticketmaster zauważył, że „zwykle sprzedaż z pokazem na stadionie zajmuje nam około godziny”, ale witryna spowolniła część sprzedaży, a inne opóźniła „instalację systemów”. To wszystko zatrzymało.
Witryna wydawała się unikać poważnych problemów w środę, kiedy rozpoczęła się przedsprzedaż posiadaczom kart kredytowych Capital One. Jednak niezdolność firmy do zaspokojenia popytu na trasę koncertową Swift, a także brak biletów na zaspokojenie dodatkowego popytu zasadniczo doprowadziły do planowanej w piątek sprzedaży dla ogółu społeczeństwa.
Fani obwiniali Ticketmaster, podczas gdy inni, w tym członkowie Kongresu, ostro krytykowali kontrolę firmy nad branżą muzyczną na żywo.
„Siła Ticketmaster na podstawowym rynku biletów izoluje go od presji konkurencyjnej, która zazwyczaj zmusza firmy do wprowadzania innowacji i ulepszania swoich usług” — senator Amy Klobuchar Napisał w liście otwartym do swojego prezesa w środę. „Może to prowadzić do dramatycznych awarii usług, które widzieliśmy w tym tygodniu, gdzie to konsumenci płacą cenę”.
Senator Richard Blumenthal powtórzył obawy Klobuchara, tweetując, że trasa „jest doskonałym przykładem tego, jak fuzja Live Nation / Ticketmaster szkodzi konsumentom, tworząc niemal monopol”.
„Od dawna wzywałem Departament Sprawiedliwości do zbadania stanu konkurencji w branży biletowej” – powiedział Powiedział. Konsumenci zasługują na coś lepszego Zachowanie antybohaterskie. ”
Departament Sprawiedliwości wszczął dochodzenie antymonopolowe z firmą Live Nation, właścicielem Ticketmaster, w celu zbadania, czy firma ma monopol na rynku koncertowym, w tym na zakup biletów, poinformowało CNN źródło zaznajomione ze sprawą. Najpierw New York Times wspomniany śledztwo w piątek.
Gazeta dodała, że w ostatnich miesiącach DOJ kontaktował się z klubami muzycznymi i innymi uczestnikami rynku biletów, pytając o praktyki Live Nation i dynamikę branży.
Departament Sprawiedliwości i Live Nation nie odpowiedział na prośby CNN o komentarz.
Luz uwydatnił również ogrom popularności Swifta
Gwiazda muzyki pop odniosła w swojej karierze niezliczone sukcesy, zyskała bardzo lojalną fankę – znaną jako „Swifties” – a ostatnio została pierwszą artystką, która jednocześnie zajęła wszystkie 10 pierwszych miejsc na liście Billboard Hot 100 po wydaniu jej najnowszy album „Midnights”, który ukazał się w zeszłym miesiącu.
Trasa Eras Tour, która rozpocznie się 17 marca w Glendale w Arizonie, a zakończy 9 sierpnia w Los Angeles, obejmie 52 stadiony w całych Stanach Zjednoczonych.
Ticketmaster w czwartek zauważył, że więcej niż Dwa miliony biletów Wyprzedały się we wtorek na nadchodzącą trasę koncertową Swifta – największą jak dotąd dla artysty w ciągu jednego dnia. Firma poinformowała również, że popyt na bilety na IRAs Tour 2022 był dwukrotnie wyższy niż na Best Five Tours 2022 i Super Bowl. suma.
„Biorąc pod uwagę natężenie ruchu na naszej stronie, Taylor będzie musiała zagrać ponad 900 koncertów na stadionach (prawie 20 razy więcej niż ona)” – napisał w czwartek Ticketmaster. „To jest widowisko na stadionie każdej nocy przez następne 2,5 roku”.
Bilety na nadchodzącą trasę koncertową Swifta również wygenerowały astronomiczne ceny na stronach odsprzedaży biletów, a niektóre bilety zostały nawet wyprzedane Wystawiony na dziesiątki tysięcy dolarów.
Od swojego debiutanckiego albumu w 2006 roku Swift stała się także kulturową ikoną, mającą ogromny wpływ na poruszanie tematu w branży. ona ma Podjęte w serwisach strumieniowego przesyłania muzyki Jak Spotify
(miejsce) I Apple Music w sprawie honorarium artysty, czyli tzw Obecnie ponownie nagrywa swoje piosenki, aby odzyskać swoich mistrzów.
Pod wieloma względami, podobnie jak w przypadku Swift, to samo dotyczy przemysłu muzycznego.
Sirona Elton, profesor przemysłu muzycznego w Frost School of Music na Uniwersytecie w Miami, wyjaśniła popularność Swift, wskazując na jej sukcesy zarówno w sprzedaży muzyki, jak i w trasach koncertowych. Powiedziała, że większość muzyki jest teraz konsumowana za pośrednictwem transmisji strumieniowej i jest bardziej popularna wśród młodszych pokoleń, które są nieco bardziej kobiece.
Powiedziała, że „widzi się w tym grupa demograficzna, która ma najwyższy odsetek konsumpcji muzyki, i jest to ściśle związane z tym, o czym śpiewają”.
Evan Perez i Tierney Snead z CNN przyczynili się do powstania tego raportu
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów