22 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stany Zjednoczone analizują odwołania lotów Delta po globalnej przerwie technologicznej

Amerykańskie organy regulacyjne badają, w jaki sposób Linie lotnicze Delta Linia lotnicza uwzględnia pasażerów dotkniętych odwołanymi i opóźnionymi lotami walczy o powrót do zdrowia Od globalnych zakłóceń technologicznych.

Sekretarz Transportu Butik Pete’a Delta ogłosiła we wtorek na portalu społecznościowym X dochodzenie, które ma „upewnić się, że linia lotnicza przestrzega prawa i dba o swoich pasażerów podczas serii powszechnych zakłóceń”.

„Wszyscy podróżujący samolotami mają prawo do sprawiedliwego traktowania i dopilnuję, aby to prawo było przestrzegane” – powiedział Buttigieg.

Według witryny FlightAware, Delta i jej partnerzy Delta Connection odwołali do wtorkowego popołudnia około 500 lotów na wschodnim wybrzeżu, co stanowi około dwie trzecie wszystkich odwołań w Stanach Zjednoczonych.

Rozpoczęła się awaria Od czwartku wieczorem do piątku rano, po aktualizacji wadliwego oprogramowania Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem CrowdStrike Ponad 8 milionów komputerów Microsoft na całym świecie.

Według danych FlightAware i dostawcy danych podróżnych Sirium, od chwili rozpoczęcia przestoju przewoźnik z Atlanty odwołał ponad 6600 lotów.

Delta oświadczyła, że ​​współpracuje w dochodzeniu.

„Po wadliwej aktualizacji systemu Windows opracowanej przez dostawcę rozwiązań cyberbezpieczeństwa CrowdStrike, która uszkodziła systemy informatyczne na całym świecie, jesteśmy w pełni skupieni na przywróceniu naszej działalności” – oznajmił w oświadczeniu rzecznik linii lotniczej. „W całej naszej działalności zespoły Delta niestrudzenie pracują, aby zająć się klientami dotkniętymi opóźnieniami i odwołaniami lotów i naprawić je, a my pracujemy nad przywróceniem niezawodnych i terminowych usług, jakich oczekują od Delta”.

Delta twierdzi, że ponad połowa jej systemów technologicznych działa w oparciu o system Microsoft Windows, w tym narzędzie używane przez linię lotniczą do planowania pracy pilotów i stewardów. Systemy nie są w stanie nadążać za dużą liczbą zmian wywołanych awarią.

Spadek wartości Delta jest szokujący dla firmy powszechnie uważanej za najlepszą dużą linię lotniczą w Ameryce. Bardzo opłacalne Przed i po infekcji oraz lepsza aktywność ruchowa. Delta konsekwentnie plasuje się na czołowych miejscach wśród wszystkich amerykańskich przewoźników pod względem terminowości.

Departament Transportu oświadczył, że wszczął dochodzenie po zapoznaniu się z serią powszechnych zakłóceń lotów linii Delta „oraz raportami o awariach obsługi klienta”.

Departament stwierdził, że dochodzenie wynika z „rozpatrzenia dużej liczby skarg konsumentów, które otrzymaliśmy przeciwko Delcie”.

Śledczy mogą skoncentrować się na tym, czy Delta przestrzegała przepisów federalnych i niezwłocznie zwracała pieniądze pasażerom, których loty zostały odwołane lub znacznie opóźnione. W oświadczeniu przekazanym agencji Associated Press pasażer linii Delta, którego lot został odwołany w sobotę, powiedział: „Jeśli nie zdecydujesz się na zmianę rezerwacji podróży, wartość Twojego biletu zostanie automatycznie udostępniona jako eCredit, który będzie można wykorzystać na przyszły bilet Delta. „

W Waszyngtonie prawodawcy zaczynają się zastanawiać. Sen. Rep. Maria Cantwell, D-Wash., przewodnicząca komisji Senatu nadzorującej linie lotnicze, w piśmie do dyrektora generalnego Delta Eda Bastiana wyraziła „zaniepokojenie” faktem, że Delta nie przestrzega przepisów. Prawa pasażerów Tak jest w prawie Kongres uchwalono w maju.

„Chociaż awaria techniczna nie została spowodowana przez Delta ani żadną linię lotniczą, obawiam się, że Delta nie dotrzymała chwili i odpowiednio nie zabezpieczyła potrzeb pasażerów” – napisał Cantwell.

Upadek Delty jest podobny do upadku Southwest Airlines Odwołano prawie 17 000 lotów Ponad 15 dni w grudniu 2022 r. Po dochodzeniu Departamentu Transportu Southwest zgodził się zapłacić częściową karę w wysokości 35 milionów dolarów. Ugoda na 140 milionów dolarów.

Southwest obwinia za awarię burzę zimową, ale inne linie lotnicze odzyskały siły w ciągu jednego lub dwóch dni, a Southwest nie. Obrońcy praw konsumentów dostrzegają w tym miesiącu podobny trend w przypadku Delta – linia lotnicza obwinia awarię CrowdStrike, podczas gdy konkurenci tacy jak American szybko wracają do zdrowia. W poniedziałek United Airlines, drugie pod względem liczby odwołań loty, również wróciły na właściwe tory.

„Nie chodzi o to, co spowodowało problem, ale o to, jak się z niego wydostać. To eksperyment linii lotniczych” – powiedział William McGee, były dyspozytor linii lotniczych i obrońca praw konsumentów w American Economic Freedom Project, grupie krytycznej wobec dużych korporacji.