Tesla powiedział w sobotę, że dostawy samochodów od kwietnia do czerwca spadły o 18 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem roku, co jest rzadkim spowolnieniem dla firmy z powodu problemów produkcyjnych w Chinach.
Tesla sprzedaje więcej samochodów elektrycznych niż jakakolwiek inna firma, a do niedawna szybko rozwijała się w Chinach, Europie i Stanach Zjednoczonych, ponieważ cena benzyny zwiększyła atrakcyjność baterii. Firma nadal lepiej znosi zakłócenia łańcucha dostaw niż konkurenci, tacy jak General Motors i Toyotaobaj odnotowali w piątek gwałtowny spadek sprzedaży.
Popyt na samochody, zwłaszcza elektryczne, jest duży, ale braki półprzewodników i innych kluczowych komponentów zmuszają kupujących do kilkumiesięcznego oczekiwania na dostawę.
Tesla Dostarczono ponad 254,000 pojazdów w kwartale wobec 310 000 w pierwszym kwartale. Był to pierwszy kwartalny spadek dostaw od początku 2020 r., kiedy wybuch pandemii zmniejszył sprzedaż samochodów na całym świecie.
Tesla zasugerował w sobotę, że dostawy mogą odbić się w nadchodzących miesiącach, ponieważ boryka się z problemami w łańcuchu dostaw, mówiąc, że w czerwcu zbudował więcej samochodów niż kiedykolwiek w swojej historii.
Przestoje i niedobory komponentów związane z epidemią utrudniły działalność zakładu firmy w Szanghaju. Chiny mają największy na świecie rynek samochodowy i odpowiadają za około 40 procent sprzedaży Tesli.
Produkcja w Chinach była „absolutną katastrofą w kwietniu i maju”, powiedzieli analitycy Wedbush Securities Daniel Ives i John Katsingris w notatce skierowanej do inwestorów w zeszłym tygodniu.
Pomimo spowolnienia dostaw, Tesla nadal radzi sobie lepiej niż inni producenci samochodów. W porównaniu do pierwszego kwartału 2021 r. dostawy Tesli wzrosły o 26 proc. To znacznie lepiej niż General Motors, który powiedział w piątek, że jego dostawy nowych samochodów w USA w drugim kwartale spadły o 15 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Podobnie Toyota Motor odnotowała 23-procentowy spadek sprzedaży w USA.
Tesla ma więcej wymagań, niż jest w stanie zaspokoić, ale popyt może spowolnić, jeśli globalna gospodarka doświadczy gwałtownych skoków. Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, ostrzegał w wywiadzie dla Aktualności Bloomberg W czerwcu recesja była „w pewnym momencie nieunikniona” i „prawdopodobnie” wkrótce. Powiedział pracownikom, że firma to zrobi wyciąć 10 procent jego opłacanej siły roboczej.
Wydaje się mało prawdopodobne, aby Tesla dorównała wzrostowi w porównaniu do zeszłego roku, kiedy dostawy wzrosły o 90 procent do 940 000 pojazdów. Analitycy Wedbush twierdzą, że 50-procentowy wzrost w 2022 r. jest bardziej realistyczny.
Pozostaje „imponującym osiągnięciem”, biorąc pod uwagę, że Chiny są „w zasadzie zamknięte od dwóch miesięcy”, powiedzieli w sobotniej notatce.
Wolniejsze tempo wzrostu jest jednym z czynników, które skłoniły do tego inwestorów Ponowna ocena szans Tesli na zdominowanie branży motoryzacyjnej. Akcje Tesli spadły o ponad 40 procent w porównaniu z listopadowym szczytem, mimo że coraz więcej nabywców wybiera samochody elektryczne ze względu na ich wyższą efektywność energetyczną.
W zależności od lokalnych stawek komunalnych koszt eksploatacji pojazdu elektrycznego jest znacznie niższy niż koszt eksploatacji pojazdu zasilanego paliwami kopalnymi. Według Agencji Ochrony Środowiska standardowa Tesla Model 3 osiąga równowartość 142 mil na galon i kosztuje 450 USD rocznie za paliwo. Dla porównania, Honda Accord z silnikiem benzynowym dostarcza 33 mpg i kosztuje 2200 dolarów rocznie za paliwo.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych