Sprzedaż Tesli wzrosła w drugim kwartale o 10 procent, ponieważ firma kierowana przez Elona Muska skorzystała z zachęt rządowych i obniżek cen, dzięki którym jej samochody elektryczne stały się tańsze niż porównywalne modele benzynowe.
Firma podała w niedzielę, że Tesla dostarczyła 466 000 pojazdów od kwietnia do czerwca, w porównaniu z 423 000 pojazdów w poprzednim kwartale. W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o 83 procent, ponieważ firma rozszerzyła produkcję w nowych zakładach w Austin w Teksasie i niedaleko Berlina.
Dane dotyczące sprzedaży przebiły szacunki analityków z Wall Street i pokazały, że Tesla była w stanie przezwyciężyć wpływ wyższych stóp procentowych, które podnoszą miesięczne płatności dla osób kupujących samochody na kredyt.
Przepisy, które weszły w życie w tym roku, pozwoliły nabywcom samochodów Tesli zakwalifikować się do federalnych ulg podatkowych w wysokości 7500 USD. Z kredytem, najtańszy sedan Model 3 sprzedaje się za mniej niż 33 000 USD, taniej niż podobne luksusowe sedany z silnikiem benzynowym sprzedawane przez Mercedes-Benz i BMW i zgodnie z samochodami masowymi, takimi jak Toyota Camry i Honda Accord.
Właściciele pojazdów elektrycznych korzystają również z oszczędności paliwa i niższych kosztów utrzymania. Samochody elektryczne nie wymagają wymiany oleju, a samochód elektryczny jest generalnie tańszy w przeliczeniu na milę niż benzyna.
Tesla jest dominującym producentem pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, z 62-procentowym udziałem w rynku w pierwszym kwartale, według Kelley Blue Book. Ale jego udział spadł z ponad 70 procent na początku 2022 r., ponieważ znani producenci samochodów, tacy jak General Motors, Ford Motor i Volkswagen, zaczynają oferować więcej modeli elektrycznych.
W Chinach, większym rynku motoryzacyjnym niż Stany Zjednoczone czy Europa, Tesla musi stawić czoła silnej konkurencji ze strony lokalnych producentów z nowszymi liniami modeli, takimi jak BYD. Według firmy konsultingowej AlixPartners, samochody elektryczne chińskich producentów są średnio od nieco ponad roku. Najpopularniejszy pojazd Tesli, SUV Model Y, trafił do sprzedaży w 2020 roku.
AlixPartners zauważyło, że chińscy producenci oferują również projekty wnętrz i nadwozia oraz systemy informacyjno-rozrywkowe, które lepiej odpowiadają lokalnym gustom.
Podczas gdy sprzedaż Tesli nadal rosła, rentowność firmy spadła, ponieważ musiała obniżyć ceny, aby wesprzeć popyt. Tesla zarobiła 2,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, w porównaniu z 3,7 miliarda dolarów w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku.
Wielu inwestorów obstawia, że wzrost Tesli przyspieszy wraz ze wzrostem popytu na samochody elektryczne, a firma zaczęła sprzedawać swojego Cybertrucka, elektrycznego pickupa, jeszcze w tym roku. Zgoda Tesli na zezwolenie innym producentom samochodów, w tym Fordowi i GM, na korzystanie z jej sieci ładowania może stać się nowym źródłem przychodów.
Cena akcji Tesli wzrosła w tym roku ponad dwukrotnie, choć nadal jest znacznie poniżej szczytu z 2021 r., kiedy to firma była wyceniana na ponad 1 bilion dolarów.
Producent samochodów powiedział w niedzielę, że 19 lipca opublikuje wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych