23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sony Pictures przejmuje Alamo Drafthouse Cinemas w ramach historycznej transakcji

Sony Pictures przejmuje Alamo Drafthouse Cinemas w ramach historycznej transakcji

W przełomowym momencie firma Sony Pictures Entertainment przejęła Alamo Drafthouse Cinema w ramach transakcji, która przywraca głównemu hollywoodzkiemu studiu prowadzenie kina po raz pierwszy od ponad 75 lat.

Od 1948 do 2020 roku Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych zakazał dystrybutorom filmowym posiadania firmy wystawienniczej na mocy tak zwanych dekretów o maksymalnej zgodzie, które powstały w wyniku orzeczenia Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych z 1948 roku. Dekrety te zasadniczo zlikwidowały stary hollywoodzki system studiów poprzez wymuszenie majora Aby pozbawić ją teatralnych właściwości.

W tamtym czasie duże korporacje kontrolowały zasadniczo wszystkie aspekty przemysłu filmowego, od talentów, przez produkcję, po teatry. Dekrety zmusiły wystawców do zaprzestania praktyk takich jak „rezerwacja blokowa” (łączenie wielu filmów w jedną licencję kinową) i „handel pierścieniowy” (zawieranie jednej licencji obejmującej wszystkie kina w obwodzie kinowym).

Sony jest pierwszym dużym hollywoodzkim studiem, które wystąpiło i przetestowało grunt od czasu uchylenia dekretów.

Jedynym dużym producentem filmowym, który od tego czasu pozyskał kina, jest Netflix, który w ramach odrębnych umów kupił dwa kina: Egyptian Theatre w Los Angeles i Paris Theatre w Nowym Jorku. (Tak się składa, że ​​AMC Theatres, największy na świecie właściciel kin, zajął się dystrybucją w zeszłym roku, nabywając prawa do filmu Taylor Swift.) Wycieczka przez wieki dokument.)

Alamo złożyło wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 w 2021 r., kiedy wciąż borykało się z trudnościami związanymi z pandemią Covid-19. Po bankructwie właścicielami zostali Altamont Capital, Fortress Investment Group i League.

W środowym ogłoszeniu podkreślono, że Alamo Drafthouse – niezależna sieć z 37 lokalizacjami, która przoduje w zakresie restauracji w kinach i innych inicjatyw przyjaznych konsumentom – będzie nadal prowadzona przez dyrektora generalnego Alamo, Michaela Kostermana, w ramach nowego działu, który będzie kierował będzie także odpowiedzialny za Sony Pictures Experiences. Sony stwierdziło, że umowa wzmacnia jej długoterminowe zaangażowanie w wystawy teatralne i bieżące inicjatywy w zakresie rozrywki opartej na doświadczeniach.

Kosterman będzie podlegał Raviemu Ahuji, prezesowi i dyrektorowi operacyjnemu Sony Pictures Entertainment.

„Jesteśmy podekscytowani możliwością tworzenia historii wraz z Sony Pictures Entertainment i znaleźliśmy odpowiednią siedzibę i partnera dla Alamo Drafthouse Cinema” – oznajmił Kosterman w oświadczeniu. „Zostaliśmy stworzeni przez fanów filmu dla fanów kina. Wiemy, jak ważne jest to dla Sony i stanowi to kolejny dowód ich zaangażowania w doświadczenia kinowe. Razem będziemy nadal wprowadzać innowacje i zapewniać nowe, ekscytujące możliwości naszym członkom zespołu i kinomanów.”

Tom Rothman, prezes i dyrektor generalny Sony Pictures Motion Picture Group, dodał: „Alamo Drafthouse zawsze wysoko cenił rzemiosło filmowe i wrażenia teatralne, które stanowią podstawowe wspólne wartości pomiędzy naszymi firmami. Jestem zdumiony, że nasza firma to robi.”

Alamo będzie nadal prowadzić wszystkie 35 kin w 25 obszarach miejskich pod marką Alamo Drafthouse. Przejęciem objęte jest światowej sławy festiwal filmowy Fantastic Fest, będący własnością Alamo Drafthouse i który będzie nadal prowadzony przez Alamo Drafthouse. Siedziba firmy pozostanie w Austin w Teksasie.

„Głęboko wierzymy w angażowanie fanów rozrywki na świeżym powietrzu w zabawny i charakterystyczny sposób, co widzieliśmy niedawno podczas naszej trasy koncertowej Wheel of Fortune LIVE! i otwarcia Wonderverse w Chicago” – stwierdził Ahuja w oświadczeniu. „Wyjątkowe wrażenia z oglądania filmów w Alamo Drafthouse są imponujące Marka i społeczność są zgodne. The Redeemer dobrze radzi sobie z tą wizją. Nasza działalność w zakresie Crunchyroll również dobrze odpowiada interesom odbiorców. Z niecierpliwością czekamy na innowacje, które zapewniły sukces Alamo Drafthouse i oczywiście nadal będziemy przyjmować treści od wszystkich studiów i dystrybutorów.

Założony w 1997 roku przez Tima i Karrie League jako jednosalowy teatr popowy w Austin w Teksasie, Alamo Drafthouse rozrósł się do prężnej i dynamicznej sieci kin, w których można zjeść obiad, uwielbianej przez fanów i całą branżę.

Jako siódma co do wielkości sieć kin w Ameryce Północnej, co roku wydaje więcej filmów niż jakakolwiek inna sieć kin, co roku przyjmuje ponad 10 milionów gości i zbudowała niezwykle zaangażowaną widownię liczącą 4 miliony lojalnych członków. W zeszłym roku sieć kin odnotowała 30-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży biletów w porównaniu z rokiem poprzednim, co wyprzedziło całą branżę.

SPE nabyło Alamo Drafthouse od właścicieli Altamont Capital Partners, Fortress Investment Group i założyciela Tima League. Goldman Sachs & Co. LLC była wyłącznym doradcą finansowym Alamo Drafthouse w transakcji.

„Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Sony Pictures Entertainment w celu poszerzenia wizji naszej firmy, aby być najlepszym kinem, jakie kiedykolwiek istniało lub będzie istnieć, w sposób, o jakim mogliśmy jedynie marzyć” – powiedział Tim Legg, założyciel Alamo. „Mają głęboki szacunek i zrozumienie zdolności kina do napędzania wzrostu i tworzenia trwałego wpływu kulturowego, który idealnie pasuje do wszystkiego, co reprezentuje Alamo Drafthouse”.

Wiadomość z pewnością przyjmie mieszaninę ulgi i zaniepokojenia ze strony słynnych, lojalnych fanów serialu.

Z jednej strony Alamo boryka się z poważnymi problemami finansowymi od czasu ogłoszenia upadłości w czasie pandemii w 2021 roku i zostało uratowane przez firmę private equity. W zeszłym tygodniu pięć lokalizacji w północnym Teksasie zostało zamkniętych, a franczyzobiorca również złożył wniosek o upadłość. Włączenie Sony z pewnością zapewni sieci kin solidne wsparcie finansowe na przyszłość i, miejmy nadzieję, inwestycje w dalszą ekspansję.

Jednakże Alamo – który obecnie prowadzi teatry w 14 stanach – to prawdopodobnie jedyna w kraju sieć teatrów o bardzo specyficznym, dopracowanym charakterze, z którym można wywodzić się jako jednosalowy teatr założony w centrum miasta Austina.

Na przykład zapowiedzi Alamo są wypełnione sprytnymi, starannie dobranymi materiałami archiwalnymi dotyczącymi nadchodzącego filmu (bez reklam). Sieć inwestuje w ciągłe, unikalne programy (takie jak popularne parodie Master Pancake na żywo). Odbywają się tu śmiałe akrobacje – na przykład maraton wytrzymałościowy Star Wars Endurance Marathon w 2015 r., podczas którego pełen fanów teatr rywalizował o to, kto najdłużej wytrzyma oglądanie eposu science fiction (zwycięzca wytrwał bez przerwy 46 godzin). Alamo ma także sieć uważaną za najsurowszą w kraju sieć kin, która zabrania rozmów i wysyłania SMS-ów, a także jest pionierem reklam przed seansami, takich jak Ten słynny wirusowy przykład.

Pytaniem na przyszłość będzie to, czy Alamo będzie w stanie utrzymać ducha niezależności teraz, gdy jest własnością dużych studiów, mimo że studia na ogół nie angażują się w takie rzeczy jak reklamy przed pokazami czy polityka kinowa. To zależy od wystawców.