23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rower elektryczny Urtopia Chord ma na celu połączenie technologii ze stylem

Rower elektryczny Urtopia Chord ma na celu połączenie technologii ze stylem

Urtopia może być stosunkowo nową nazwą w świecie e-rowerów, ale robi dobre pierwsze wrażenie. Dzięki 4G, GPS, czujnikom mmWave i projekcji świetlnej kierunkowskazów Carbon 1 sprawiał wrażenie kontrolera jednośladów, ale jego egzotyczny wygląd i pochylenie na rowerze szosowym nie będą dla wszystkich. Drugi rower firmy, Chord (1799 USD), ma mniej dzielącą estetykę i – w przeciwieństwie do swojego rodzeństwa – praktyczność, taką jak biegi i bardziej wyprostowaną (i przyjazną dla miasta) jazdę. Zasadniczo Carbon 1 ma całą łączność bezprzewodową w przystępnej cenie, co czyni go prawdopodobnie najbardziej atrakcyjnym pakietem.

Chord sprawia wrażenie próby Utopii na stylowy rower miejski w niejasnym stylu Cowboy lub VanMoof. Chord jest oczywiście inspirowany pianinami, z czarno-białymi kolorami i nutami melodycznymi, które są odtwarzane podczas przełączania trybów mocy. Przy wadze 46 funtów (21 kilogramów) jest zauważalnie cięższy niż Carbon 1 (33 funty/15 kg), ale jest na równi z innymi modelami w tym samym segmencie.

Silnik to dość prosta piasta o mocy 350 W zasilana wyjmowaną baterią 360 Wh. Maksymalna prędkość 20 mil na godzinę jest dostępna w czterech trybach: Eco, Comfort, Sport i Turbo. Maksymalny zasięg jest oceniany na 75 mil, ale zależy to od tego, ile pomocy używasz. Jako ebike klasy 1 nie ma trybu przepustnicy; Zamiast tego dostępny jest tryb turbo, w którym nie trzeba pedałować, aby osiągnąć maksymalną prędkość. Jak wspomniano, Chord jest wyposażony w 8-biegową przekładnię Shimano, która w połączeniu z trybami wspomagania umożliwia elastyczną jazdę pod względem prędkości i wysiłku.

Zdjęcie: James Drew / Engadget

Najciekawsze cechy rowerów Urtopia wynikają z łączności: WiFi, Bluetooth, GPS i 4G. W połączeniu z akcelerometrem i żyroskopem Chord ma zaskakującą świadomość sytuacyjną, do której przejdę później. Aha, i możesz rozmawiać z rowerem, uzyskując wskazówki wizualne na ekranie z matrycą punktową w komputerze rowerowym „smart box”, zmieniać ustawienia i używać go jako głośnika Bluetooth. Czy wspominałem, że istnieje kompleksowa aplikacja ze śledzeniem jazdy, nawigacją i głębokimi ustawieniami?

Wyjmując Chord po raz pierwszy, trudno było zignorować dodatkową wagę w porównaniu do wspomnianego wcześniej Carbon 1, ale Denways grały równie dobrze. Nie dusi się w taki sam sposób jak 63-funtowy (28-kilogramowy). Velotrick Odkryj 1 Ale te dodatkowe kilogramy były zauważalne, gdy po raz pierwszy próbowałem go przyspieszyć (pionowo) w windzie w moim mieszkaniu. Na szczęście nie jest to coś, co można zauważyć podczas pedałowania.

READ  Dom 6 stycznia Dyskusja z Ginny Thomas przed panelem dotyczącym pytań grupowych

Pozycja do jazdy jest oczywiście całkiem wyprostowana, co zapewnia wygodną jazdę po mieście. Nie jest przeznaczony do jazdy w terenie, ale jeśli spędzasz trochę czasu na nierównym chodniku lub polnej drodze, sprawdza się dobrze. Silnik wykorzystuje czujnik momentu obrotowego, aby określić, kiedy włączyć; Jest to obecnie bardzo powszechny system, który dobrze radzi sobie z zapewnianiem potrzebnej mocy.

Teraz o tej mocy. W schemacie rzeczy silnik o mocy 350 W jest dość standardową opcją podstawową; Nie wyciągnie twoich nadgarstków ze stawów, gdy zacznie kopać, ale tak długo, jak będziesz chciał zrobić swoją część na pedałach, w odpowiednim czasie osiągnie maksymalną prędkość 20 mil na godzinę. Te trzy tryby mocy są odpowiednio rozmieszczone, niezależnie od tego, czy potrzebujesz pomocy, czy chcesz zaskoczyć weekendowego wojownika, wyprzedzając bez pedału. Tryb Turbo może osiągnąć maksymalną moc bez zbytniego wysiłku – jeśli naprawdę czujesz się jak gówno, a motocykl nie ma wrażenia, że ​​się od ciebie odsuwa, jest to świetna opcja dla motocykli o dużej mocy.

Komputer jazdy do e-roweru Urtopia.

Zdjęcie: James Drew / Engadget

Zaawansowane technologicznie podejście Utopii sprawiło, że Carbon 1 wyróżniał się, ale w pierwszej iteracji aplikacji wydawał się trochę nieoszlifowany. Wbudowany GPS i 4G automatycznie rejestrują Twoje przejażdżki i prezentują je w aplikacji wraz z mapami i statystykami. Na początku było trochę na chybił trafił. Czytnik linii papilarnych na Carbon 1 był również miłym akcentem i podwoił się jako dzwonek elektryczny, ale niestety często dzwonił po półsekundach, których potrzebowałem. Dzięki nowemu Chordowi oprogramowanie wydaje się bardziej kompletne od samego początku.

Na początek dzwonek jest nadal cyfrowy (możesz nawet zmienić dźwięk), ale jest uruchamiany przez bardziej responsywny przycisk kliknięcia. Co ważniejsze, aplikacja wydaje się teraz znacznie bardziej wyrafinowana i nie widziałem żadnych brakujących przejażdżek w moim czasie. Właściwie pojawiają się niemal natychmiast po tym, jak skończę.

READ  Zachodnia kopuła cieplna bije rekordy. Oto, kiedy to się skończy.

Jasne, automatyczne mapowanie przejażdżek jest fajne, ale nie jest to główny cel 4G/GPS. To Ma możliwość śledzenia twojego roweru, jeśli ktoś go ukradnie. Dopóki akord znajduje się w zasięgu komórki, możesz wyświetlić jego ostatnią znaną lokalizację za pośrednictwem aplikacji. Możesz go skonfigurować tak, aby otrzymywać powiadomienia w momencie, gdy rower się poruszy — dając Ci znać, zanim wjedzie na nim złodziej. Oczywiście, jeśli bateria się wyczerpie lub GPS nie widzi nieba, nie zaktualizuje aplikacji, ale ogniwo wytrzyma tak długo w stanie czuwania, że ​​wyłączy się całkowicie dopiero po wyjęciu baterii. Wymagany jest klucz (lub brutalne złamanie roweru).

Krótka uwaga na temat akumulatora: jego umieszczenie pod górną rurą to trudny sposób na częściowe ukrycie go, ale zapewnia również nieco lepszą ochronę przed żywiołami. Z drugiej strony nie ma możliwości całkowitego wyłączenia roweru, więc połączenie 4G powoli wysysa energię między przejażdżkami, dopóki go nie zdejmiesz. W moich testach stwierdziłem również, że maksymalny zasięg 75 mil jest nieco optymistyczny. Może to być możliwe w optymalnych warunkach, ale nawet podczas przejażdżek tak krótkich, jak 11 mil, przy użyciu mieszanki trybów i terenu, wykorzystałem 25 procent komórek. Jeśli lubisz bardzo długie przejażdżki, zwróć na to uwagę.

Jeśli Twoim pierwszym pytaniem, gdy usłyszysz o wszystkich tych danych 4G, których używasz, jest to, ile to będzie kosztować, odpowiedź brzmi nic przez pierwszy rok i 29 USD rok później. Chociaż wydaje się, że w dzisiejszych czasach wszystko ma dołączoną subskrypcję, wydaje się rozsądne ze względu na funkcjonalność, jaką z tego uzyskujesz – zwłaszcza jeśli Twój rower zrobi Zgub się, a to pomoże ci go znaleźć.

Poza wiedzą, gdzie jest rower, Chord poprowadzi Cię do celu dzięki wbudowanej nawigacji. Aby było jasne, obsługuje to aplikacja, ale kiedy telefon jest podłączony do roweru, wskazówki pojawiają się na wyświetlaczu w stylu matrycy punktowej. Oznacza to, że możesz bezpiecznie przechowywać telefon w kieszeni lub torbie – w przeciwieństwie do niektórych rowerów, które zamieniają telefon w komputer rowerowy, zmuszając go do wystawienia go na działanie czynników atmosferycznych.

READ  Gospodarka amerykańska skurczyła się o 0,9% w ostatnim kwartale, drugi w historii spadek
Zdjęcie e-roweru Urtopia Chord przed Valencia's Arts and Sciences.

Zdjęcie: James Drew / Engadget

W przypadku Carbon 1 pomyślałem, że opcja odtwarzania muzyki przez wbudowany głośnik to nowość. Naan też nie zmienił zdania. To zabawna sztuczka imprezowa, ponieważ twoja muzyka będzie brzmiała okropnie. Czy byłoby to bardziej przydatne w przypadku podcastów i audiobooków? Wiedz, że to ty Móc Rób (ale niekoniecznie coś, co powinieneś). Sterowanie głosowe jest trochę bardziej praktyczne, ale rzadko zdarza mi się pochylić nad rowerem i rozmawiać z nim zamiast używać elementów sterujących aplikacji.

Kolejną interesującą zmianą w stosunku do Carbon 1 jest to, że SmartBox (dawniej SmartBar) nie jest już wbudowany w rower. Oddzielna jednostka, którą ręcznie dołączasz do akordu, otwiera drzwi do pewnego poziomu modulacji. Urtopia wspomina o tym w swoich materiałach prasowych, sugerując, że w przyszłości można przejść na inny smart box z lepszym wyświetlaczem lub nowymi funkcjami.

W swoim drugim rowerze Urtopia pokazuje obiecującą kombinację stabilności i wzrostu (w razie potrzeby). Chord to dość fajny rower, który będzie służył jako dobry miejski e-rower ogólnego przeznaczenia, jeśli ci to odpowiada. Nie jest najpotężniejszy ani najdłuższy pod względem zasięgu w tym przedziale cenowym. Ale to, czego szukasz, może być jedną z większej liczby technologii i funkcji. Czasami wydaje się, że za bardzo skupia się na aspektach technicznych, a mniej na jeździe. Modernizacja drzwi do tej funkcji za pomocą modułowego inteligentnego pudełka pokazuje pewien pożądany wysiłek ze strony firmy. Za tę cenę jest to łatwa rekomendacja, jeśli lubisz wyważoną jazdę i rzadko zapuszczasz się w teren.

Wszystkie produkty polecane przez Engadget są starannie wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależny od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz jeden z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską. Wszystkie ceny aktualne w momencie publikacji.