21 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Robert Acres w „The Northman”: Reżyseria to „szalona” praca

Robert Acres w „The Northman”: Reżyseria to „szalona” praca

Czy Robert Acres jest gatunkiem zagrożonym?

38-letni reżyser wyprodukował stylizowane filmy artystyczne, takie jak Czarownica, który zdobył nagrodę Acres dla najlepszego reżysera na Festiwalu Filmowym w Sundance i zdobył nagrody Black i „Latarnia morska”. Człowiek o białych umysłach z Robertem Pattinsonem i Willemem Duffo. Zwykle jest to punkt penetracji, gdy wyjątkowy filmowiec łagodzi swoją pasję do tworzenia filmu o superbohaterach lub wchodzi do serwisu streamingowego w poszukiwaniu kreatywnej kontroli przy wysokim budżecie.

Zamiast tego został załadowany Eggers ”.Północy„Opowieść Wikingów o wartości 70 milionów dolarów zadebiutuje w piątek w kinach. Gwiazdy filmowe Aleksander Scorskard Amlet, jako książę władający mieczem, zabija swojego ojca (Ethan Hawke) i wraz z matką (Nicole Kidman) szuka zemsty na tajemniczym wujku, który podróżuje do odległej islandzkiej wioski. Chociaż fabuła jest prostsza niż poprzednie filmy Eggersa, w tworzeniu filmów nie ma żadnej wyższości.

Akry przy kawie w Los Angeles powiedziały mi: „Z bycia reżyserem trzeba być dumnym. To szalone zajęcie: trzeba zaprzeczyć rzeczywistości i uczynić ją własną”.

Oczywiście w produkcji „The Northman” nie było nic łatwego, od prowadzenia zakrojonych na szeroką skalę wojen zewnętrznych po konflikty reżysera o kontrolę twórczą z firmą producencką New Regency. Choć film był gotowy do zdjęć w marcu 2020 roku, produkcja epidemii została opóźniona o kilka miesięcy.

Jednak ta ostatnia wpadka miała kilka drobnych zalet: realistycznie pozwolono na wietrzenie zewnętrznych zestawów, a brody wikingów zdążyły urosnąć dłużej, chociaż Acres nie pozwolił, aby ich starannie przystrzyżony zarost wypadł z rąk. : „Reżyser nigdy nie powinien mieć długiej brody”, powiedział mi. „Nauczyłem się podczas kręcenia „Latarni morskiej: Musisz mieć brodę Alfa”.

Zredagowane fragmenty naszej rozmowy znajdują się tutaj.

W drodze na ten wywiad wysłałem ci dwa billboardy do twojego filmu. Muszę sobie wyobrazić, że będzie to dla Ciebie nowe doświadczenie.

To zdecydowanie surrealistyczne. Nie spodziewałem się, że zrobię taki billboardowy film przez ostatnie 10 czy 15 lat mojego życia.

Dlaczego nie?

Ponieważ odkąd w wieku 10 lat zająłem się mniej ważnymi zainteresowaniami, nigdy nie sądziłem, że zrobię film dla szerszej publiczności. Cieszę się, że tak się stało, to przemyślany wybór.

Czy zaskoczyła Cię publiczność, która zobaczyła Twoje dwa pierwsze zdjęcia?

Czułem, że „Czarodziejka” [2016] Mam nadzieję, że zdobędę trochę dystrybucji i wystarczająco dobre recenzje, ktoś pozwoli mi zrobić kolejny film. Nie spodziewałem się, że nudny horror Pilgrimage odniesie sukces, na pewno.

Czy Twój film jest nudny?

Nienawidzę „czarownic”, ale to już inna historia. Ale teoretycznie taki film nigdy by mnie nie znudził. W rzeczywistości lubię oglądać nudne filmy bardziej niż moje dwa filmy.

Ale wygląda na to, że masz samoświadomość, by powiedzieć: „Tak mogą myśleć kluczowi odbiorcy o mojej pracy”.

Mam dużo „wiedźmy” [expletive] Fałszywy marketing horroru. To znaczy myślę, że to horror, ale rozumiem, że ci, którzy szukają określonej formuły, nie są usatysfakcjonowani. Ale „The Northman” był wyzwaniem, ponieważ próbowałem zrobić jedno i drugie.

Więc jak nawlec tę igłę? Gdzie twoje uczucia przecinają się z głównym nurtem?

Chcesz, żeby był tak znajomy, jak ludzie mogą to zrozumieć, ale musi być inny, żeby był nowy, myślę, że wszyscy w tym filmie poszli w jego ślady. A dla mnie najważniejsze jest to, że surowce są właściwie czytelnymi i przystępnymi tekstami. Wiem, że dzieci nie przychodzą do Barnes & Noble po kopie islandzkich opowieści, ale literatura średniowieczna jest zupełnie inna i magiczna, a te rzeczy nie.

Rzadko jednak zdarza się, aby filmowiec z twoim doświadczeniem ukończył studia na tak wysokobudżetowym filmie, chyba że odbierze prawa, które już posiada.

Wiedziałem, że nie zrobię ostatecznego cięcia ze względu na rozmiar filmu. To było ryzyko, które byłem gotów podjąć, ale postprodukcja była trudna, ponieważ ze studia zawsze było więcej presji i głosu niż wcześniej. W „Czarownicy” miałem notatki inwestora – dobre i złe – więcej”Latarnia morska” [2019]Ale tutaj była duża presja. SjonMój współautor powiedział: „Naszym obowiązkiem jest interpretowanie notatek studyjnych w sposób, z którego jesteśmy dumni. Jeśli nie możemy tego zrobić, nie pracujemy wystarczająco ciężko.

Myślę, że bez presji studia nie byłbym w stanie przekazać tego, co zrobiłem, czyli „bardzo zabawnego filmu Roberta Ackersa”, ponieważ rozrywka nie jest moim pierwszym instynktem. W rzeczywistości z moich pierwszych dwóch filmów był to mój piąty lub piętnasty priorytet, podczas gdy był numerem 1. W końcu, chociaż boli i bardzo mnie od tego szarpie, jestem wdzięczna. Nacisk ze strony studia ma na celu zrobienie tego zdjęcia w jego obecnej formie. Blu-ray nie będzie jeszcze miał wersji niektórych reżyserów. To jest film, który chciałem zrobić.

Czego się z tego nauczyłeś?

Wszystko. Po nakręceniu tego filmu naprawdę czuję się filmowcem.

Nie czułaś się tak po skończeniu innych zdjęć?

Nie. Czułem się, jakbym próbował Przekonać Byłem filmowcem. Nie odmówiłem – jestem naprawdę dumny z „latarni morskiej” – ale teraz, kiedy myślę, że mogę zrobić film z klatki, nie jest tak źle. Ten film dał mi pełniejsze zrozumienie procesu niż kiedykolwiek wcześniej.

Opowiedz mi o skali wyzwań, jakie podjąłeś w filmie „The Northman”.

Zrobiliśmy setki dodatkowych żołnierzy i kaskaderów oraz wspaniały przegląd wioski z końmi i krowami, sztorm na morzu na statku wikingów w nocy, kolejka w odległym miejscu, gdzie obsada musiała zostać zabrana helikopterem. Kiedy się pakowaliśmy, Ethan Hawke objął mnie i Zarinę [Blaschke, the director of photography] Dodał: „Gratulacje. Zrobiłeś w filmie wszystko, co mogłeś, więc teraz możesz zrobić wszystko. Oczywiście po jego odejściu Jarin i ja powiedzieliśmy: „Tak, jesteśmy gotowi Ten Zdjęcie. „

The Village Raid jest kręcony w długiej, zawiłej scenie tanecznej. Kiedy jest tyle zamieszania, kiedy aktorzy muszą tak precyzyjnie wybijać wszystkie rytmy, jak się czujesz, kiedy w końcu wiesz, że to zrobiłeś?

Czuję się świetnie, jestem uzależniony od uderzania w monitor na biało, aby zrobić zdjęcie. Było wiele scen, które były zaplanowane jako trzy lub cztery ujęcia, przerobiłem je na jedno i do pewnego stopnia uzależniłem się od takiej pracy. Jeśli metoda opowiedzenia sceny nie jest najlepsza, nie powinieneś tego robić, ale kiedy już to zrobiliśmy, zrobiliśmy to, ponieważ jest w tym dyscyplina.

Mam nadzieję, że jeszcze trudniej będzie zrobić te ujęcia podczas kręcenia na zewnątrz w trudnych warunkach pogodowych, bez ograniczonej sceny dźwiękowej.

Słuchaj, filmowanie nie jest łatwe. Poprzez moje filmy celowo staram się sfilmować najbardziej karzące, brutalne miejsca, bo tego wymaga fabuła. To sprawia, że ​​wszystko jest trudniejsze dla wszystkich, ale warto. Lubię wyzwania. Jeśli to łatwe, nie chcę tego robić.

Zanim zostałeś reżyserem, występowałeś w produkcjach teatralnych. Czy odzwierciedla to sposób, w jaki teraz pracujesz ze swoimi aktorami?

Chcę być reżyserem aktorskim, ale czasami jestem niegrzeczny. Alexander Scorskard przez pierwsze dwa tygodnie czuł się jak robot, ale rozumiał, dlaczego tak biegam.

Czy był sfrustrowany, że musiał zdobyć konkretne wyniki?

Tak. Poza tym nie angażuję się w dużo pracy przy stole – po prostu rozmawiam o twojej postaci, o tym, jak dorastała i tak dalej. Jeśli chodzi o aktorstwo, bardziej interesuje mnie robienie niż rozmowa.

Jest to interesujące, ponieważ podczas projektowania swojego świata przeprowadzasz wiele badań. Myślę, że będzie ci żal aktora, który chce przeprowadzić te same badania dla swojej postaci.

Tak, ale myślę, że to ich praca. „Latarnia morska”, mawiał czasami Pattinson, „to jest… Ten Albo to To„Powiedziałem:” Wiesz co? Wybierz ten, który Ci odpowiada, ale spraw, aby ta scena była o 25 procent szybsza.

Jak pracowałeś z Alexandrem Scorskardem? To szalona pozycja, której nigdy nie widziałem u niego na ekranie. Osobiście jest zaskakująco delikatny – do tego stopnia, że ​​powiedziałbym Darky.

Jest bardzo słodkim, nudnym facetem. Alex interesował się Wikingami od dzieciństwa, więc bardzo go to interesowało i zażądał, aby się uzupełnił. Przez pierwsze dwa tygodnie Jarin i ja próbowaliśmy zrozumieć, jak to działa, i był sfrustrowany, ale gdy tylko zajęliśmy się szamańską sceną tańca wojennego, wszystko się zmieniło. Gniew, szaleństwo i szkody, które musiał pokazać, myślę, że to na coś otworzyło. W dalszej części sesji każdy tag był w porządku.

Ile zainwestowałeś w przychody ze sprzedaży tego filmu?

Dużo. Z powodu Govt ludzie oczekują, że nie zrobi tego, co wszyscy chcą robić, ale fakt, że ten film został nakręcony – a mojemu zespołowi pozwolono nakręcić duży film – nie jest to film o superbohaterach właściciela – był sukcesem.

Jestem niesamowicie skromny i entuzjastyczny, ponieważ wczesne recenzje były tak pozytywne, ale nawet jeśli absolutnie nienawidzisz tego filmu, inni filmowcy powinni mieć szansę, aby to zrobić, a obowiązkiem społeczności jest zapewnienie widzom takiej szansy to. Możliwość zobaczenia innych rzeczy poza zdjęciami superbohaterów. Nawet nie żartuję z filmów o superbohaterach, ale musi być jakieś inne miejsce.