Rivian ogłosił, że przyjmie standard ładowania pojazdów elektrycznych Tesli dla swojej przyszłej gamy pojazdów. Umowa daje właścicielom Rivian dostęp do tysięcy stacji Tesla Supercharger w całym kraju i przybliża Teslę o krok do stania się de facto standardem ładowania pojazdów elektrycznych w USA.
Począwszy od 2024 r. Rivian będzie dostarczać swoim klientom adaptery, dzięki którym będą mogli uzyskać dostęp do stacji Tesla Supercharger, które korzystają z wtyczki i gniazdka North American Charging Standard (NACS). W 2025 roku Rivian rozpocznie produkcję ciężarówek R1T i SUV-ów R1S z portem ładowania Tesli, eliminując potrzebę stosowania adaptera.
„Ta umowa ułatwia posiadanie pojazdu elektrycznego, zapewniając więcej sposobów szybkiego ładowania pojazdu Rivian i wspiera naszą wspólną misję dekarbonizacji transportu”, powiedział Rivian w e-mailu do klientów.
Ogłoszenie Riviana następuje po podobnych ogłoszeniach Forda i General Motors o przyjęciu przez Teslę NACS, co daje firmie Elona Muska wyraźną przewagę nad obecnym standardem ładowania CCS, znanym również jako Integrated Charging Standard. CCS to uzgodniony standard, który większość producentów pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej przyjęła w zakresie szybkiego ładowania prądem stałym.
Rivian powiedział, że umowa nie wpłynie na plany zainstalowania 3500 szybkich ładowarek w 600 lokalizacjach w ciągu najbliższych kilku lat. Firma Adventure Network wymaga instalacji ponad 10 000 stacji ładowania, w tym wolnych ładowarek poziomu 2.
Sieć Tesli Supercharger jest powszechnie uznawana za lepszą niż wiele zewnętrznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których większość jest wyposażona w wtyczki CCS i rzadziej używany standard ładowania CHAdeMO. Firma twierdzi, że ma 45 000 Superchargerów na całym świecie, z czego 12 000 w Stanach Zjednoczonych. Według Departamentu Energii Tesla obsługuje prawie 2000 stacji szybkiego ładowania prądem stałym i prawie 5000 ładowarek poziomu 2 w Stanach Zjednoczonych.
Tesla twierdzi, że jej doładowania są niemal idealne pod względem niezawodności
Podczas gdy inne stacje ładowania pojazdów elektrycznych borykają się z usterkami oprogramowania i wadliwymi ładowarkami, Tesla twierdzi, że ich Superchargery są niemal idealne pod względem niezawodności. Średni czas pracy witryn Supercharger w zeszłym roku wyniósł 99,95 procent, a w 2021 roku wyniesie 99,96 procent, mówi firma.
Do niedawna Superchargery Tesli były dostępne wyłącznie dla właścicieli Tesli – ale zaczęło się to zmieniać kilka lat temu, kiedy firma zaczęła oferować dostęp do pojazdów elektrycznych innych niż Tesla. Na początku tego roku administracja Bidena ogłosiła, że Tesla zacznie to robić w USA jako warunek wstępny otrzymania 7,5 miliarda dolarów za ładowanie pojazdów elektrycznych w ramach ponadpartyjnego prawa dotyczącego infrastruktury.
W przeciwieństwie do Europy, doładowania Tesli w USA używają zastrzeżonego złącza — „konkurencyjnej fosy” Tesli, która początkowo zapewniała ochronę przed innymi producentami samochodów. Aby umożliwić dostęp do ładowarek pojazdom innych niż Tesla, firma zainstalowała urządzenie o nazwie „”magiczny pies”, w którym w złączu zastosowano adapter CCS.
Ale teraz NACS Tesli zyskuje na popularności w porównaniu z CCS i może wkrótce stać się de facto standardem ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej. Gdy Ford, GM i Rivian łączą siły, pytanie brzmi: który producent samochodów będzie następny?
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji