5 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Red Bull żałuje, że nie ostrzegł Verstappena o śledztwie Norrisa podczas Grand Prix Austrii

Red Bull żałuje, że nie ostrzegł Verstappena o śledztwie Norrisa podczas Grand Prix Austrii

Helmut Marko uważa, że ​​niepowiadomienie przez Red Bulla Maxa Verstappena, że ​​Lando Norris ma dochodzenie w sprawie ograniczeń toru, mogłoby uniknąć jego wypadku podczas Grand Prix Austrii 2024 pod koniec sezonu.

Verstappen i Norris zderzyli się na końcowych etapach niedzielnego wyścigu na Red Bull Ring, po tym jak kierowca McLarena trzykrotnie wypadł z toru i otrzymał czarno-białą flagę ostrzegawczą, zanim opuścił wyścig w drugiej potyczce na Red Bull Ring. Zakręt 3.

Doprowadziło to później do ukarania Norrisa pięcioma sekundami, jak ma to miejsce automatycznie w przepisach Formuły 1 po wydaniu ostrzeżenia o ograniczeniach toru, ale zanim to nastąpiło, obaj kierowcy zderzyli się w trzecim zakręcie – tym razem gdy kierowca McLarena zaatakował zza zakrętu poza. Linia się przesunęła i Verstappen był na niej.

W rozmowie z kanałem telewizyjnym Servus Red Bulla po wyścigu Marko powiedział: „Straciliśmy zwycięstwo z kilku powodów.

„Fakt, że [second Verstappen] Wystąpił błąd w pit stopie, w wyniku którego Lando wsunął się w okno DRS, a także założyliśmy, że twarde opony będą lepszą opcją w czasie upałów, co nie było prawdą.

„Temperatury były niższe, co oznaczało, że Lando miał niedawno nowe opony, a my używaliśmy opon, co również miało znaczenie.

„Ale powiedziałbym, że obaj jechali niepotrzebnie za szybko i być może jesteśmy za to winni: wiedzieliśmy, że przeciwko Lando toczy się dochodzenie w sprawie ograniczeń toru.

Max Verstappen w Red Bull Racing

Zdjęcia: Mark Sutton

„Ale nie wiedzieliśmy, czy zostanie ukarany, czy nie, jak to się stanie. Więc po zapoznaniu się z tym mogliśmy powiedzieć: «OK, wypuść go».

„Ale spójrzmy na lepszą stronę, powiększyliśmy naszą przewagę w mistrzostwach, zarówno w mistrzostwach konstruktorów, jak i w mistrzostwach kierowców”.

Doradca Red Bull ds. sportów motorowych, Marko, również wyraził opinię, że pit stop Verstappena i niemal wykolejenie po jego drugim postoju to kolejny czynnik, który „uczynił to wszystko możliwym” i pozwolił Norrisowi zyskać szansę na zwycięstwo, która przez długi czas wydawała się mało prawdopodobna. .

READ  Billy Moore: Pionier kobiecej koszykówki zmarł w wieku 79 lat

Verstappen dominował w wyścigu aż do tego momentu, a jego prędkość na średnich oponach podczas pierwszego przejazdu była znacznie lepsza niż Norrisa, zanim zespół McLarena zaczął zbliżać się do końca po zakończeniu drugiego przejazdu na twardych oponach.

Marko uważał ich ostatnią bitwę za „czasami naprawdę świetną bitwę”, dopóki „w jakiś sposób nie przerodziła się w to, kto na kogo bardziej naciska, kto naruszał więcej ograniczeń toru, zamiast skupiać się na ukończeniu targów wyścigowych”.

Przeczytaj także: