25 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ramcharger Ram 1500 będzie hybrydą na wzór lokomotywy spalinowej

Ramcharger Ram 1500 będzie hybrydą na wzór lokomotywy spalinowej

Stellantis

2025 Ram 1500 Ram Ładowarka Wolfram



CNN

Jak twierdzi firma, nowy pickup Stellantis Ramcharger, który ma wejść do sprzedaży pod koniec przyszłego roku, będzie pojazdem „elektrycznym”. Ale w rzeczywistości samochód będzie hybrydą, z silnikiem benzynowym pod maską, ogłosiła we wtorek firma.

Będzie sprzedawany razem z Ram REV, w pełni elektryczną ciężarówką firmy, która ma wejść do sprzedaży mniej więcej w tym samym czasie.

Tim Kuniskis, prezes marki samochodów ciężarowych Ram firmy Stellantis, podczas konferencji prasowej upierał się, że ładowarka Ram 1500 nie jest hybrydą. Według niego główna różnica polega na tym, że sześciocylindrowy silnik Ramchargera o pojemności 3,6 litra nie jest w żaden sposób połączony z kołami ciężarówki. Jest podłączony jedynie do generatora, który może ładować akumulatory, a w niektórych przypadkach przesyłać energię do silników elektrycznych, które następnie napędzają koła.

Jednak taka konfiguracja jest nazywana „hybrydą szeregową”, aby odróżnić ją od bardziej powszechnej „hybrydy równoległej”, w której silnik benzynowy może bezpośrednio napędzać koła, jak w Toyocie Prius. Chevrolet Volt, produkowany do 2019 roku, był głównie hybrydą seryjną, podobnie jak Fisker Karma i kilka lokomotyw spalinowo-elektrycznych.

Dzięki w pełni naładowanym akumulatorom ładowarka Ram może przejechać do 240 km bez konieczności korzystania z benzyny. To znacznie więcej niż większość samochodów hybrydowych dostępnych obecnie na rynku. Większość samochodów może przejechać jedynie 30 lub 40 mil na pełnym naładowaniu, zanim będzie konieczne użycie benzyny.

Według Stellantis z w pełni naładowanym akumulatorem i pełnym zbiornikiem paliwa Ramcharger powinien przejechać łącznie około 1100 km, zanim będzie trzeba go ponownie naładować lub napełnić. Pod względem całkowitego zasięgu jest on podobny do mniejszych i lżejszych hybryd, takich jak Hyundai Sonata i Toyota Camry.

Ciężarówka Ram może również korzystać z szybkich ładowarek prądu stałego, aby szybko naładować swoje akumulatory. Większość samochodów hybrydowych nie obsługuje szybkich ładowarek, które w ciągu kilku minut zwiększają zasięg do 160 km.

Ram ujawnił już wcześniej elektryczną ciężarówkę Ram REV, która również trafi do sprzedaży pod koniec przyszłego roku. Ta ciężarówka będzie w stanie przejechać do 500 mil na pełnym naładowaniu, ale nie jest wyposażona w silnik benzynowy Ram Charger.

Kuniskis powiedział, że firma sprzedaje zarówno Ram REV, jak i Ramcharger, dzięki czemu może mieć inny produkt, który będzie mógł sprzedać osobom, które chcą kupić elektrycznego pickupa, ale nadal obawiają się problemów związanych z zasięgiem.

„Pojazd elektryczny na akumulator ma wiele zalet. Ale są pewne rzeczy, które spowalniają ludzi. Jeśli mogę powiedzieć, że rzeczy, które spowalniają, to czas ładowania, obawy dotyczące zasięgu i infrastruktura, to nie musisz się martwić o tym” – powiedział.

Hybrydowo-elektryczna ciężarówka Ram wejdzie na rynek długo po wejściu konkurencji do sprzedaży. Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, powiedział, że chce wykorzystać opóźnienie na korzyść Ram, ponieważ będzie mógł zobaczyć, co konsumenci myślą o innych elektrycznych ciężarówkach. Ford i General Motors mają na sprzedaż elektryczne ciężarówki Niedawno został zmniejszonyLub Wzrost produkcji opóźniony. Pojazdy elektryczne były na ogół Sprzedaje z dużymi rabatami w ostatnich miesiącach, co sugeruje, że konsumenci mogą być zaniepokojeni stosunkowo wysokimi cenami wczesnych pojazdów ciężarowych zasilanych akumulatorowo.

Chociaż Stellantis nie ogłosił cen żadnej elektrycznej ciężarówki, Kuniskis zasugerował, że ceny Ramcharger mogą być niższe niż Ram REV, ponieważ ciężarówka o większym zasięgu ma mniejszy akumulator. Akumulatory są najdroższą częścią samochodu elektrycznego.

Ramcharger napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, jednym napędzającym przednie koła, a drugim tylnym, co zapewnia pojazdowi napęd na wszystkie koła. Łącznie oba silniki mogą wytwarzać do 663 koni mechanicznych i momentu obrotowego 615 funtów na stopę, co jest miarą siły uciągu. Odpowiada to 268 KM i 172 Nm więcej niż w przypadku pickupa Ram napędzanego benzyną V8.

Ponieważ silnik gazowy Ramchargera nie jest mechanicznie połączony z kołami, a pod kabiną pasażerską nie ma skrzyni biegów ani półosi napędowych, Ramcharger ma taką samą płaską podłogę wewnętrzną jak Ram REV. Dzięki temu w środku jest więcej miejsca Dla wygody i dodatkowego miejsca do przechowywania. Większość ciężarówek na gaz ma garb w podłodze, aby zrobić miejsce na te elementy mechaniczne.