20 kwietnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Producenci samochodów walczą, gdy zamyka się Szanghaj

Producenci samochodów walczą, gdy zamyka się Szanghaj

Nowe logo GM pojawia się na fasadzie siedziby GM w Detroit, Michigan, USA, 16 marca 2021 r. REUTERS / Rebecca Cook

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

SZANGHAJ (Reuters) – Zamknięcie Szanghaju przez koronawirusa utrudniło we wtorek produkcję samochodów, ponieważ dwóch głównych dostawców dołączyło do Tesli. (TSLA.O) Zamykanie fabryk w celu dostosowania się do środków kontroli rozprzestrzeniania się wirusa Corona.

General Motors Corporation (GM.N) Dwie osoby zaznajomione z tą sprawą powiedziały, że spółka joint venture w Szanghaju utrzymywała produkcję, wymagając od pracowników spania na halach fabrycznych i uzyskiwania zezwoleń dla ciężarówek na kontynuowanie dostaw.

Główny dostawca motoryzacyjny, Aptiv PLC (APTV.N), powiedział pracownikom jednego z zakładów w Szanghaju, który zaopatruje szanghajską spółkę joint venture Tesli i General Motors, aby we wtorek udali się do domu ze względu na konieczność egzekwowania kontroli COVID, ludzie poinformowali o procedurze. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

thyssenkrupp (TKAG.DE) Powiedział, że zamknął zakład produkcyjny układów napędowych w Szanghaju do 6 kwietnia, aby zachować zgodność z lokalnymi przepisami dotyczącymi koronawirusa.

Zamknięcie Aptiv i Thyssenkrupp nastąpiło drugiego dnia blokady w Szanghaju, który jest domem dla 26 milionów ludzi i głównym ośrodkiem produkcji pojazdów i innych towarów. Miasto wprowadziło ścisłą kontrolę ruchów ludzi, aby spróbować kontrolować rozprzestrzenianie się wysoce zaraźliwego wariantu Omicron.

Zamknięcie, jeden z największych testów chińskiej strategii „zero COVID”, zmusiło producentów samochodów i dostawców do podjęcia ekstremalnych środków w celu utrzymania fabryk w ruchu lub do zamknięcia i ryzyka opóźnionych dostaw w czasie, gdy popyt na pojazdy jest duży.

Niemiecki dostawca samochodów Bosch powiedział we wtorek, że jego dwie fabryki w Szanghaju pracują z mniejszą liczbą pracowników. „Dokładamy wszelkich starań, aby utrzymać łańcuchy dostaw w jak największym stopniu i sprostać wymaganiom naszych klientów” – napisano w oświadczeniu firmy.

READ  Kishida i Yoon chwalą się poprawą stosunków po wznowieniu „dyplomacji wahadłowej”.

Dla globalnych producentów samochodów i dostawców najnowsze zakłócenia związane z koronawirusem w Chinach, największym rynku na świecie, nakładają się na problemy spowodowane wojną na Ukrainie. Czytaj więcej

Środki podjęte przez General Motors w celu utrzymania otwartego zakładu w Szanghaju są równoznaczne z procesem zarządzania „zamkniętym obiegiem”, który chińskie centrum finansowe wymagało od firm przyjęcia, aby pozostały otwarte podczas dwufazowego zamknięcia w celu zwalczania epidemii.

W układzie przypominającym bańkę pracownicy śpią, żyją i pracują w izolacji od reszty świata, aby zapobiec przenoszeniu wirusa. Podobny system został użyty na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie, aby odizolować obsługę imprezy od publiczności.

Obiekty, które są obsługiwane przez General Motors w ramach joint venture z chińskim państwowym producentem samochodów SAIC Motor Corp. (600104.SS)Produkujemy samochody Buick, Chevrolet i Cadillac. Obiekty znajdują się na obszarach na wschód od rzeki Huangpu w Szanghaju, które były zamknięte od poniedziałku do piątku.

plany awaryjne

GM, który powiedział w poniedziałek, że jego spółka joint venture w Szanghaju produkuje normalnie, odmówił komentarza na temat ustaleń w swoim zakładzie. Rzecznik firmy powiedział, że firma i jej spółki joint venture opracowały plany awaryjne i wdrażają je u swoich dostawców, aby złagodzić niepewność związaną z COVID-19. SAIC nie miał natychmiastowego komentarza.

Zdolność SAIC-GM do utrzymania linii produkcyjnych w Szanghaju kontrastuje ze zdolnością Tesla Inc (TSLA.O)Jak podał Reuters, produkcja wstrzymała się na cztery dni. Jedno ze źródeł podało, że firma nie była w stanie zapewnić swoim pracownikom wystarczających rezerw, aby osiągnąć zamknięty zarząd. Czytaj więcej

Cztery źródła powiedziały agencji Reuters, że pracownikom dotkniętej katastrofy w zakładzie Abtiv powiedziano, że mają zostać w domu w środę i czekać na dalsze zawiadomienie. Dwa źródła podały, że uszkodzony związek został wyprodukowany dla spółki joint venture pomiędzy Tesla i General Motors w Szanghaju z SAIC.

READ  Wybuch rozdziera rosyjski gazociąg podczas naprawy

Zakłady Aptiv w Szanghaju znajdują się na zachód od miasta i nie zostały dotknięte blokadą miasta, która rozpoczęła się we wschodnich regionach. Źródła podały, że pracownikom dotkniętego chorobą obiektu powiedziano, że należy go zamknąć z powodu problemów z COVID-19.

Optiv odmówił komentarza w sprawie zawieszenia produkcji. „Mogę potwierdzić, że przestrzegamy wszystkich poleceń rządowych i nie wpływamy na produkcję klienta” – powiedział rzecznik Aptiv. Tesla, General Motors i SAIC nie odniosły się od razu.

TCL .firma (000100.SZ) I Apple Dostawcy Foxconn (2317.TW) Shenzhen Deren Electronic Co., Ltd. (002055.SZ) W tym miesiącu udało się utrzymać produkcję w południowych Chinach dzięki zarządzaniu w obiegu zamkniętym po tym, jak centra produkcyjne, takie jak Shenzhen i Dongguan, zostały poddane podobnym środkom związanym z zamknięciem. Czytaj więcej

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(Sprawozdanie Zhang Yana i Norihiko Shiroso) Dodatkowa relacja Christopha Stitza i Ilony Weisenbach we Frankfurcie, Brendy Goh; Montaż przez Paula Simao, Jonathana Otisa i Sama Holmesa

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.