7 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pracownicy UAW i Mack Trucks będą głosować nad umową

Pracownicy UAW i Mack Trucks będą głosować nad umową
  • Członkowie UAW przygotowują się do głosowania w sprawie umowy o pracę z firmą Mack Trucks, będącą własnością Volvo Group.
  • Pracownicy ci mają nadzieję, że uzyskają takie same korzyści, jakich oczekują ich bracia od producentów samochodów z Detroit.
  • Ale Mack Trucks – który oferuje 19% podwyżki, premie za rekomendacje, zwiększone wypłaty dla firm na podstawie 401(k) i inne świadczenia – nie jest na tym samym poziomie, co trójka największych producentów samochodów.

Pracownicy United Auto Workers pikietują przed fabryką General Motors Lansing Delta w Delta Township w stanie Michigan, 29 września 2023 r.

Rebecca Cook | Reutera

DETROIT – Członkowie stowarzyszenia United Auto Workers, które jest właścicielem ciężarówek Mack należących do Volvo Group, będą w ten weekend głosować nad wstępnym kontraktem, zamiast żądania związku w negocjacjach z producentami samochodów z Detroit.

Niedzielne głosowanie, w którym wzięło udział około 3900 członków związku, może przetestować gotowość pracowników do ratyfikacji niższej umowy w porównaniu ze zwiększonymi oczekiwaniami określonymi przez prezesa UAW Seana Fine’a w zakresie podwyżek stawek godzinowych, równej płacy za taką samą pracę, ochrony przed inflacją i krótszych tygodni pracy.

Chociaż Make Trucks jest odrębną firmą i inną częścią związku zawodowego niż oddział obejmujący członków General Motors, Ford Motor i Stellandis, niektórzy pracownicy producentów samochodów z Detroit spodziewali się takich samych podwyżek i świadczeń jak ich związkowi bracia.

„Moim zdaniem umowa Master nie jest straszna. Nie jest zła, ale odbiega od tego, czego się spodziewaliśmy” – powiedział CNBC 12-letni pracownik firmy Mack zajmujący się ciężarówkami w oddziale firmy w Lehigh Valley w Pensylwanii.

Pracownik ciężarówek Mack i kilku innych członków UAW, którzy poprosili o zachowanie anonimowości w obawie przed odwetem ze strony związku lub firmy, oświadczyli, że planują głosować przeciwko umowie. Powodem jest niespełniająca oczekiwań umowa tymczasowa, długość umowy o rok dłuższa niż dotychczas oraz podwyżki i premie, które nie wystarczają na pokrycie inflacji lub wynagrodzenie za pracę w czasie pandemii Covid-19.

READ  Pożary na Maui: Urzędnicy obawiają się, że liczba ofiar śmiertelnych może wzrosnąć, ponieważ przeszukano tylko 25% spalonego obszaru

„Kiedy weszliśmy, zasadniczo podążaliśmy tą samą ścieżką, co producenci samochodów” – powiedział Worker. „Zmienili pewne rzeczy na lepsze, ale moim zdaniem to nie wystarczy”.

Umowa tymczasowa Mac Trucks różni się w zależności od lokalizacji i stanowiska, ale Dla wielu pracowników Obejmuje podwyżkę wynagrodzenia o około 19% w ciągu pięcioletniego kontraktu, w tym o 10% po ratyfikacji; Premia za poparcie w wysokości 3500 dolarów; zwiększone płatności firmowe 401(k); i inne korzyści. Nie obejmuje eliminacji poziomów wynagrodzeń (obejmuje jedynie roczną obniżkę, co oznacza, że ​​kroki wydłużą się do pięciu lat); Przywrócenie tradycyjnych emerytur; korekty kosztów utrzymania w związku z inflacją; lub krótszy tydzień pracy.

Wstępna umowa z Mack Trucks nie jest zła, ale zapewnia podwyżkę płac o 40%, ochronę przed inflacją, równowagę między pracą a życiem prywatnym oraz inne premie i świadczenia, które Fine ustanowiło jako standard w negocjacjach z producentami samochodów z Detroit. W przypadku producentów samochodów z Detroit w ciągu ośmiu lat o połowę obniżono także płace, co jest „nie do przyjęcia” – powiedział w piątek Fine, były pracownik samochodowy.

Mack Trucks i UAW ogłosiły wstępne porozumienie wczesnym rankiem w poniedziałek, a pod koniec tygodnia przekazały członkom „najważniejsze informacje” z umowy. Ani UAW, ani Mack Trucks nie opublikowały publicznie wstępnego porozumienia przed spotkaniami pracowników w ten weekend, aby omówić szczegóły umowy i głosować.

Inny pracownik Mack Trucks określił to jako „haniebne” i „haniebne” w porównaniu z ich oczekiwaniami oraz że międzynarodowi przywódcy UAW prowadzą obecnie negocjacje z producentami samochodów z Detroit, znanymi również jako Wielka Trójka.

„Jesteśmy najniższym człowiekiem na słupie totemu i nie otrzymujemy żadnego wsparcia ze strony międzynarodowej” – powiedział technolog materiałów z ponad 10-letnim stażem. „Naciskają na to [tentative agreement] Nie muszą się z nami kontaktować, gdy negocjuje wielka trójka.

Prezydent United Auto Workers Shawn Fine podczas transmisji online informującej członków związku o negocjacjach z producentami samochodów z Detroit, 6 października 2023 r.

READ  McCarthy zaprzecza doniesieniom, że opuszcza Kongres

Zrzut ekranu

UAW odmówił komentarza w sprawie porównania kontraktów pomiędzy Mack Trucks a producentem samochodów z Detroit. Prezes Mack Trucks Stephen Roy powiedział w poniedziałkowym oświadczeniu, że wstępna umowa „zapewni znaczną podwyżkę wynagrodzeń i zapewni najwyższej klasy świadczenia pracownikom Mack i ich rodzinom”.

Inny starszy pracownik Mack Truck’s Lehigh Valley Operations w Pensylwanii powiedział, że nie spodziewa się takich samych podwyżek i świadczeń, jakie wynegocjowano z producentami samochodów z Detroit, ale większych niż to, co przewidziano w obecnej wstępnej umowie.

„Płacimy składki tak jak Wielka Trójka” – powiedział pracownik Mack Trucks z około 20-letnim stażem, który zajmował kilka stanowisk w firmie. „Musimy uzyskać co najmniej takie same opcje negocjacyjne”.

Jedną z „opcji”, o których wspominali pracownicy ciężarówek Mack, jest zorganizowanie ukierunkowanych strajków przeciwko producentom samochodów z Detroit w celu walki o wyższe płace i świadczenia, w szczególności o przywrócenie dostosowań do kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji.

„Moim szczerym zdaniem myślałem, że rozpoczniemy strajk, ponieważ nie było w nim coli” – powiedział pracownik. Zatem za pięć lat znów znajdziemy się w tej samej dziurze.

Marik Masters, profesor biznesu na Uniwersytecie Stanowym Wayne’a Jako ekspert ds. prawa pracy w Detroit stwierdził, że należy zauważyć, że firma Mack Trucks nie jest w takiej samej sytuacji, jak producenci samochodów z Detroit. Problemem mogą być jednak zwiększone oczekiwania członków związku.

„UAW może paść ofiarą własnego sukcesu” – powiedział. „Wszyscy powiedzą, że dostają tu dobrą ofertę, a my chcemy tego samego… ale oni działają w różnych branżach lub różnych segmentach większej branży i mają różne względy finansowe, i myślę, że o to właśnie chodzi widzę tutaj.”