- Członkowie UAW przygotowują się do głosowania w sprawie umowy o pracę z firmą Mack Trucks, będącą własnością Volvo Group.
- Pracownicy ci mają nadzieję, że uzyskają takie same korzyści, jakich oczekują ich bracia od producentów samochodów z Detroit.
- Ale Mack Trucks – który oferuje 19% podwyżki, premie za rekomendacje, zwiększone wypłaty dla firm na podstawie 401(k) i inne świadczenia – nie jest na tym samym poziomie, co trójka największych producentów samochodów.
Pracownicy United Auto Workers pikietują przed fabryką General Motors Lansing Delta w Delta Township w stanie Michigan, 29 września 2023 r.
Rebecca Cook | Reutera
DETROIT – Członkowie stowarzyszenia United Auto Workers, które jest właścicielem ciężarówek Mack należących do Volvo Group, będą w ten weekend głosować nad wstępnym kontraktem, zamiast żądania związku w negocjacjach z producentami samochodów z Detroit.
Niedzielne głosowanie, w którym wzięło udział około 3900 członków związku, może przetestować gotowość pracowników do ratyfikacji niższej umowy w porównaniu ze zwiększonymi oczekiwaniami określonymi przez prezesa UAW Seana Fine’a w zakresie podwyżek stawek godzinowych, równej płacy za taką samą pracę, ochrony przed inflacją i krótszych tygodni pracy.
Chociaż Make Trucks jest odrębną firmą i inną częścią związku zawodowego niż oddział obejmujący członków General Motors, Ford Motor i Stellandis, niektórzy pracownicy producentów samochodów z Detroit spodziewali się takich samych podwyżek i świadczeń jak ich związkowi bracia.
„Moim zdaniem umowa Master nie jest straszna. Nie jest zła, ale odbiega od tego, czego się spodziewaliśmy” – powiedział CNBC 12-letni pracownik firmy Mack zajmujący się ciężarówkami w oddziale firmy w Lehigh Valley w Pensylwanii.
Pracownik ciężarówek Mack i kilku innych członków UAW, którzy poprosili o zachowanie anonimowości w obawie przed odwetem ze strony związku lub firmy, oświadczyli, że planują głosować przeciwko umowie. Powodem jest niespełniająca oczekiwań umowa tymczasowa, długość umowy o rok dłuższa niż dotychczas oraz podwyżki i premie, które nie wystarczają na pokrycie inflacji lub wynagrodzenie za pracę w czasie pandemii Covid-19.
„Kiedy weszliśmy, zasadniczo podążaliśmy tą samą ścieżką, co producenci samochodów” – powiedział Worker. „Zmienili pewne rzeczy na lepsze, ale moim zdaniem to nie wystarczy”.
Umowa tymczasowa Mac Trucks różni się w zależności od lokalizacji i stanowiska, ale Dla wielu pracowników Obejmuje podwyżkę wynagrodzenia o około 19% w ciągu pięcioletniego kontraktu, w tym o 10% po ratyfikacji; Premia za poparcie w wysokości 3500 dolarów; zwiększone płatności firmowe 401(k); i inne korzyści. Nie obejmuje eliminacji poziomów wynagrodzeń (obejmuje jedynie roczną obniżkę, co oznacza, że kroki wydłużą się do pięciu lat); Przywrócenie tradycyjnych emerytur; korekty kosztów utrzymania w związku z inflacją; lub krótszy tydzień pracy.
Wstępna umowa z Mack Trucks nie jest zła, ale zapewnia podwyżkę płac o 40%, ochronę przed inflacją, równowagę między pracą a życiem prywatnym oraz inne premie i świadczenia, które Fine ustanowiło jako standard w negocjacjach z producentami samochodów z Detroit. W przypadku producentów samochodów z Detroit w ciągu ośmiu lat o połowę obniżono także płace, co jest „nie do przyjęcia” – powiedział w piątek Fine, były pracownik samochodowy.
Mack Trucks i UAW ogłosiły wstępne porozumienie wczesnym rankiem w poniedziałek, a pod koniec tygodnia przekazały członkom „najważniejsze informacje” z umowy. Ani UAW, ani Mack Trucks nie opublikowały publicznie wstępnego porozumienia przed spotkaniami pracowników w ten weekend, aby omówić szczegóły umowy i głosować.
Inny pracownik Mack Trucks określił to jako „haniebne” i „haniebne” w porównaniu z ich oczekiwaniami oraz że międzynarodowi przywódcy UAW prowadzą obecnie negocjacje z producentami samochodów z Detroit, znanymi również jako Wielka Trójka.
„Jesteśmy najniższym człowiekiem na słupie totemu i nie otrzymujemy żadnego wsparcia ze strony międzynarodowej” – powiedział technolog materiałów z ponad 10-letnim stażem. „Naciskają na to [tentative agreement] Nie muszą się z nami kontaktować, gdy negocjuje wielka trójka.
Prezydent United Auto Workers Shawn Fine podczas transmisji online informującej członków związku o negocjacjach z producentami samochodów z Detroit, 6 października 2023 r.
Zrzut ekranu
UAW odmówił komentarza w sprawie porównania kontraktów pomiędzy Mack Trucks a producentem samochodów z Detroit. Prezes Mack Trucks Stephen Roy powiedział w poniedziałkowym oświadczeniu, że wstępna umowa „zapewni znaczną podwyżkę wynagrodzeń i zapewni najwyższej klasy świadczenia pracownikom Mack i ich rodzinom”.
Inny starszy pracownik Mack Truck’s Lehigh Valley Operations w Pensylwanii powiedział, że nie spodziewa się takich samych podwyżek i świadczeń, jakie wynegocjowano z producentami samochodów z Detroit, ale większych niż to, co przewidziano w obecnej wstępnej umowie.
„Płacimy składki tak jak Wielka Trójka” – powiedział pracownik Mack Trucks z około 20-letnim stażem, który zajmował kilka stanowisk w firmie. „Musimy uzyskać co najmniej takie same opcje negocjacyjne”.
Jedną z „opcji”, o których wspominali pracownicy ciężarówek Mack, jest zorganizowanie ukierunkowanych strajków przeciwko producentom samochodów z Detroit w celu walki o wyższe płace i świadczenia, w szczególności o przywrócenie dostosowań do kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji.
„Moim szczerym zdaniem myślałem, że rozpoczniemy strajk, ponieważ nie było w nim coli” – powiedział pracownik. Zatem za pięć lat znów znajdziemy się w tej samej dziurze.
Marik Masters, profesor biznesu na Uniwersytecie Stanowym Wayne’a Jako ekspert ds. prawa pracy w Detroit stwierdził, że należy zauważyć, że firma Mack Trucks nie jest w takiej samej sytuacji, jak producenci samochodów z Detroit. Problemem mogą być jednak zwiększone oczekiwania członków związku.
„UAW może paść ofiarą własnego sukcesu” – powiedział. „Wszyscy powiedzą, że dostają tu dobrą ofertę, a my chcemy tego samego… ale oni działają w różnych branżach lub różnych segmentach większej branży i mają różne względy finansowe, i myślę, że o to właśnie chodzi widzę tutaj.”
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
Murray unika faulu technicznego po rzuceniu poduszką rozgrzewającą
Próba startu podjęta przez załogę Boeinga Starliner została odwołana na kilka godzin przed końcowym odliczaniem
Uniwersytet Columbia w wyniku protestów anuluje studia magisterskie