16 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ponowne uruchomienie GoldenEye to dziwnie złożona sprawa

Ponowne uruchomienie GoldenEye to dziwnie złożona sprawa

GoldenEye w końcu wraca na konsole. Ale ta dobra wiadomość została wkrótce przyćmiona przez nadchodzącą premierę, która dotyczyła czegoś innego. Istnieją dwie wersje ponownego wydania, z różnymi wersjami na Nintendo Switch i Xbox, podobnie jak długo oczekiwane ponowne wydanie, które wyciekło w zeszłym roku. To dziwnie skomplikowana sytuacja.

W ramach niedawnego Nintendo Direct, na Nintendo Switch Online zapowiedziano klasyczną strzelankę N64 GoldenEye. Podobnie jak w przypadku innych gier z kolekcji online, jest to emulowana wersja oryginalnego N64, a nie remake lub przeróbka. Ma jednak jedną nową funkcję: multiplayer online.

Mniej więcej w tym samym czasie Rare — studio należące do Microsoftu, które stworzyło oryginalną wersję GoldenEye — Na Twitterze ogłoszono ponowne wydanie GoldenEye Pojawi się również na Xbox za pośrednictwem Game Pass i będzie dostępny za darmo dla posiadaczy kolekcji Rare Replay. Jednak opis gry przygotowany przez studio od razu dał do zrozumienia, że ​​wersje na Switcha i Xboksa to nie to samo. Wersja na Xbox zawiera „osiągnięcia, rozdzielczość 4K i płynniejszą liczbę klatek na sekundę – nawet w lokalnym trybie wieloosobowym na podzielonym ekranie”. Nie ma absolutnie żadnej wzmianki o grze online dla wielu graczy.

Później oficjalna strona Bonda 007.com Potwierdzono, że tryb wieloosobowy online jest dostępny wyłącznie w wersji na Switch. Zauważył również, że wersja na Xbox różni się od wersji na Switcha, nazywając ją „remasterem 4K”, a nie reedycją.

Jednak ta zmodyfikowana wersja GoldenEye jest Nie Przełącznik, który od lat jest tajemnicą poliszynela w branży gier. W erze Xbox 360 firma Rare stworzyła w pełni zmodyfikowaną wersję GoldenEye ze zaktualizowaną grafiką i funkcjonalnością, która pozwalała graczom błyskawicznie przełączać się między oryginalną i zaktualizowaną grafiką, taką jak remastery Halo 1 i 2.

READ  NVIDIA GeForce RTX 4090 Zamówienia w przedsprzedaży i gdzie znaleźć zapasy — relacja na żywo

Ta wersja ostatecznie wyciekła do Internetu w 2021 roku. Po wycieku członkowie zespołu programistów ujawnili, że prace nad zmianą nazwy GoldenEye zostały w dużej mierze zakończone i gra była gotowa do wydania, ale Nintendo wkroczyło i anulowało ją. Nintendo podobno nie spodobał się pomysł wydania gry N64 na konsolę Microsoftu.

W ciągu ostatniego roku wiele przecieków ujawniło osiągnięcia Xboxa dla GoldenEye. To mogło dać niektórym ludziom nadzieję, że pełny remaster Rare jest wreszcie w drodze. Wiadomość, że gra jest w stanie zawieszenia z powodu wojny na Ukrainie, tylko podsyciłaby tę nadzieję. Zamiast tego wersja, która ma zostać wydana, jest tylko wersją HD oryginalnego Nintendo 64. Dostajesz tę samą grafikę z lat 90., po prostu posprzątaną. Zaktualizowany mod wizualny wydaje się być (oficjalnie) tylko dla oczu Rare.

Są to więc dwie wersje GoldenEye: jedna z trybem wieloosobowym online na konsoli często używanej w podróży, a druga bez niej na platformie znanej z wiodącej na świecie infrastruktury online. A Rare nie jest tak bardzo potrzebnym remasterem ery Xbox 360. Biorąc pod uwagę długi czas ponownego uruchomienia GoldenEye (z powodu sporów licencyjnych na wielu frontach), może powinniśmy uczcić fakt, że mamy już wszystko – ale to brzmi jak dziwny rodzaj uroczystości.

Matt Purslow jest brytyjskim redaktorem wiadomości i funkcji w IGN.