Zimowa burza zakłóciła weekendowe plany podróży i spowodowała ogromną liczbę odwołanych lotów dla Southwest Airlines, pozostawiając pasażerów przewoźnika „ponad zdesperowanymi”. Ktoś wrzucił to do CBS DFW. Tysiące rodzin utknęło w martwym punkcie, czekając kilka dni na wejście na pokład samolotu.
Według strony internetowej Flight Tracker, do godziny 7:30 we wtorek linia Southwest odwołała 62% swoich lotów, a pozostałe 88% było opóźnionych. FlightAware.com.
Talia Jones, klientka Southwest Air, powiedziała CBS DFW, że jest „sfrustrowana i zraniona, ponieważ nie mogę zobaczyć się z tatą. Tak, to bardzo rozczarowujące”. W poniedziałek po południu znak na Love Field w Dallas informował o odwołaniu każdej wizyty, poinformowała reporterka Kelly Lago.
Na międzynarodowym lotnisku Midway w Chicago – głównym lotnisku Southwest – czas oczekiwania był długi, a cierpliwość krótka w poniedziałek wieczorem. CBS Chicago powiedział.
Podróżnik opisał tę sytuację. Oprócz długich kolejek zajmujących miejsce, setki toreb czekały na odbiór, ponieważ odwołania i opóźnienia wciąż się piętrzyły.
„To piekło” – powiedział Denzil Smothers, którego lot został odwołany.
Federalny Departament Transportu powiedział w poniedziałek, że jest „zaniepokojony nieproporcjonalnymi i niedopuszczalnymi odwołaniami i opóźnieniami Southwest Airlines oraz brakiem odpowiedniego wsparcia klientów doświadczających odwołań lub opóźnień”.
„Gdy dostępnych będzie więcej informacji, departament dokładnie zbada, czy anulowanie można kontrolować i czy Southwest przestrzega swojego programu obsługi klienta i wszystkich innych przepisów DOT” – powiedział departament w oświadczeniu.
Pasażer Michael Basson i jego rodzina planowali wylecieć z międzynarodowego lotniska w Orlando w piątek, aby wrócić do domu w Indianapolis na Boże Narodzenie w niedzielę. Zamiast tego cała czwórka spędziła wakacje w hotelu po odwołaniu lotu, powiedział Bauzon stowarzyszonej z CBS WKMG i wróciła na lotnisko w poniedziałek – gdzie nadal czekali.
„Dotarliśmy tutaj o 4:30 na lot o 7:05 dziś rano i widzieliśmy, że jest odwołany” – powiedział, wskazując kolejkę przed ladą obsługi Southwest. „To kolejka od czterech do pięciu godzin… zanim wsadzą nas do samolotu – jeśli uda im się wsiąść do samolotu” – powiedział.
Powszechna burza, przestarzała technologia
W oświadczeniu, które rozpoczęło się w poniedziałek od „szczerych przeprosin”, Southwest powiedział, że jego położenie geograficzne jest „wyjątkowo” podatne na burzę, a połowa lotnisk, na które lata, jest dotknięta zimową pogodą.
„Byliśmy w pełni obsadzini i przygotowani na świąteczny weekend, kiedy surowa pogoda przetoczyła się przez kontynent, gdzie Southwest jest największym przewoźnikiem na 23 z 25 największych rynków podróży w USA, wymuszając codzienne zmiany w naszym rozkładzie lotów. Nasze załogi wciąż mają narzędzia do przywrócić zdolny samolot. ” Raport powiedział.
„Gdy zbliżamy się do nadchodzącego świątecznego sezonu podróży noworocznych, przewidujemy dodatkowe zmiany w już ograniczonych lotach” – zauważono.
Firma obwinia również brak technologii. „Częścią tego, z czym się borykamy, jest brak narzędzi. Dużo rozmawialiśmy o modernizacji operacji i potrzebie jej wykonania” – powiedział dyrektor generalny Bob Jordan w niedzielnej wiadomości wewnętrznej, o której poinformowało wiele mediów . Stowarzyszenie Outletów i Stewardów.
Przeciążone linie telefoniczne, systemy
Firma Southwest odciągała klientów od przeciążonych linii telefonicznych, zauważając, że doświadcza „system Problemy” w obliczu zwiększonego popytu.
Rzecznik Chris Perry powiedział, że systemy rezerwacji i odprawy online linii lotniczej nadal działają, ale ich strona doświadczyła „niezwykle” dużego ruchu. „Ponownie przyjmujemy jak najwięcej klientów w oparciu o dostępną przestrzeń” – powiedział CBS News.
Ponieważ Southwest obwiniało problemy technologiczne, związek stewardów Transit Workers Union 556 oskarżył linię lotniczą o przyczynienie się do problemu poprzez niedoinwestowanie technologii na przestrzeni lat.
„Brak technologii zmusił linie lotnicze do polegania na ręcznych rozwiązaniach i osobistych rozmowach telefonicznych, pozostawiając stewardessy zawieszone do 17 godzin na raz w Southwest Airlines próbujące wrócić do domu po locie lub zachować bezpieczeństwo podczas próby znalezienia hotelu” pokoju lub gdzie odbędzie się ich następny lot” – napisano w oświadczeniu związku. „Podczas gdy alternatywy i zmiany tras są rozumiane jako część pracy linii lotniczej, ogromna skala niepowodzeń w ciągu ostatnich kilku dni wskazuje na lata rezygnacji z odpowiedzialności za inwestowanie w technologię i wdrażanie wielu problemów, które dotyczą zarówno stewardów, jak i pasażerów”.
Związek i linia lotnicza negocjują kontrakt od czterech lat.
– Z raportami Zel Elvi, Kathryn Krupnik, Kris Van Cleave i Brian Dakss.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji