Federalna Administracja Lotnicza pozwała pasażerkę American Airlines, która kopała i pluła na stewardesy i pasażerów, a także próbowała otworzyć drzwi kabiny, zanim została przypięta taśmą do siedzenia, na kwotę 81 950 dolarów. Największa kara, jaką agencja kiedykolwiek nałożyła za niesforne zachowanie.
Pasażerka, 34-letnia Heather Wells z San Antonio, podróżowała pierwszą klasą z międzynarodowego lotniska Dallas-Fort Worth w Teksasie do międzynarodowego lotniska Charlotte Douglas w Charlotte w Karolinie Północnej 7 lipca 2021 r., około godziny po rozpoczęciu lotu. Poprosiła o Jacka Danielsa, rozgniewała się i oświadczyła, że „chce wysiąść z samolotu” – wynika z pozwu złożonego 3 czerwca w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Zachodniego Okręgu Teksasu.
Pani Wells zaczęła biec w stronę tyłu samolotu, gdzie uklękła w przejściu i zaczęła „nieskładnie mówić do pasażerów, po czym poczołgała się z powrotem do głównej kabiny” – czytamy w pozwie.
Kiedy jedna ze stewardów odebrała, pani Wells „stała się agresywna werbalnie i powiedziała stewardowi, że zrobi mu krzywdę, jeśli nie zejdzie jej z drogi” – wynika z dokumentu sądowego.
Następnie popchnęła go i przeniosła się na przód samolotu, gdzie „rzuciła się w stronę drzwi kabiny i próbowała go złapać, krzycząc i wykrzykując przekleństwa”.
Stało się to, gdy dwie stewardessy i pasażer próbowały fizycznie unieruchomić panią Wells, która kilka razy uderzyła jedną ze stewardów w głowę, jak stwierdzono w pozwie.
Udało im się unieruchomić ją taśmą klejącą i elastycznymi kajdankami, a następnie posadzić na ławce. Jednak według pozwu nadal „kopała, pluła i próbowała gryźć oraz gryźć tył głowy”, co „koniecznie wymagało” dalszego unieruchomienia pani Wells taśmą klejącą, w tym także zasłaniania jej ust – jak wynika z pozwu.
Kapitan uznał, że najszybszym rozwiązaniem będzie lądowanie w Charlotte i jak wynika z pozwu, na przylot samolotu czekali funkcjonariusze organów ścigania.
Kiedy funkcjonariusze weszli na pokład samolotu, pani Wells w dalszym ciągu zachowywała się agresywnie i złamała siedzenie przed nią, zanim została odurzona narkotykami i zabrana z samolotu.
Pani Wells 5 Kens powiedział W San Antonio miała problemy psychiczne i w oświadczeniu przeprosiła.
„Wiem, że to nie było racjonalne i tak naprawdę nie groziło mi żadne zewnętrzne niebezpieczeństwo, ale wtedy naprawdę bałam się o swoje życie” – czytamy w oświadczeniu. „Słowa nie potrafią wyrazić, jak bardzo mi przykro z powodu strachu, który wywołałem, i ludzi, których skrzywdziłem”.
Pani Wells, do której nie udało się uzyskać komentarza, powiedziała stacji informacyjnej, że po wyjściu z samolotu została umieszczona w szpitalu na obserwację i że nie ma prawnika.
W dokumentach sądowych nie wymieniono żadnego prawnika, a w sobotę linie American Airlines nie odpowiedziały na prośbę o komentarz. Nie było jasne, czy pani Wells została formalnie postawiona w stan oskarżenia.
Zgodnie z pozwem pani Wells podlega karze cywilnej w wysokości 45 000 dolarów za agresywne zachowanie wobec załogi i pasażerów. 27 950 dolarów za próbę otwarcia drzwi kabiny; oraz 9 000 dolarów za ingerencję w wykonywanie obowiązków członka załogi, na łączną kwotę 81 950 dolarów.
Grzywny Zaproponuje go Federalna Administracja Lotnicza (FAA) w 2022 rokuNastępnie Wells miała 30 dni na udzielenie odpowiedzi.
Przyszli później Polityka zerowej tolerancji Jego celem jest skupienie się na coraz większej liczbie zgłoszeń dotyczących agresywnego zachowania pasażerów.
Według danych Federalnej Administracji LotniczejLiczba tych incydentów znacznie spadła: w 2021 r. zgłoszono prawie 6000 przypadków niesfornych pasażerów, w 2022 r. liczba ta spadła do 2455, a w 2023 r. – 2075. Do tej pory w tym roku zgłoszono 885 przypadków.
Agencja ostrzegła jednak w wydanym w tym tygodniu oświadczeniu Złe zachowanie Wraz z rozpoczęciem letnich podróży.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych