Jeśli tak się stanie, będzie to największy i najbardziej destrukcyjny strajk w kraju od kilkudziesięciu lat.
Związek kierowców kierowców nie może już dłużej dławić krajowego systemu transportu ciężarowego, jak to miało miejsce w latach 60., kiedy kierował nim ojciec Hoffy. Ale nadal zatrudnia 327 000 pracowników w UPS, największej w kraju firmie zarządzającej transportem i transportem.
Wygląda na to, że O’Brien psuje walkę. „Nie wchodź w żadną sytuację, w której chcesz strajku”, powiedział w tym tygodniu CNN Business. „Ale ci pracodawcy muszą zrozumieć, że w razie potrzeby nie będziemy się bać pociągnąć za spust”.
„UPS odniósł sukces”, powiedział O’Brien. „Będziemy budować na tym sukcesie”. „Ludzie są zmęczeni widząc, jak te firmy zarabiają miliardy i nie dzielą się bogactwem”.
Pomimo rekordowych zysków UPS twierdzi, że potrzebuje konkurencyjnej umowy
UPS nie skomentował bezpośrednio stanowiska O’Briena, ale powiedział, że firma wierzy, że może znaleźć sposób na współpracę ze związkiem.
„UPS i Teamsters współpracują ze sobą od prawie 100 lat, aby sprostać potrzebom pracowników UPS, klientów i społeczności, w których żyjemy i pracujemy” — podała firma w oświadczeniu dla CNN Business. „Wierzymy, że nadal będziemy znajdować wspólną płaszczyznę z Teamsterami i osiągnąć porozumienie, które jest dobre dla wszystkich zaangażowanych”.
Oświadczenie firmy wydaje się wskazywać, że nie zgodzi się ona na wycofanie niektórych swoich zdobyczy z poprzednich dziesięcioleci, które zdenerwowały krytyków przywództwa Teamster, takich jak O’Brien, takich jak dwupoziomowy system wynagrodzeń dla niektórych członków związków zawodowych w UPS.
„Branża dostaw i logistyki staje się coraz bardziej konkurencyjna. Podczas negocjacji skupimy się na uzgodnieniu kontraktu, który zapewni UPS elastyczność niezbędną do utrzymania wiodącego w branży rejestru niezawodnych usług” – dodała firma.
„prawie pewny” cios
Niektórzy zewnętrzni obserwatorzy uważają, że strajk UPS w przyszłym roku jest nieunikniony.
„Nie mam kryształowej kuli, ale dopóki UPS nie przeczyta napisów na ścianie, prawie na pewno dojdzie do strajku”, powiedział Todd Vachon, profesor nadzwyczajny i dyrektor ds. edukacji zawodowej na Uniwersytecie Rutgers.
Vachon wskazuje na inne niedawne strajki, gdy robotnicy odrzucali lukratywne, pryncypialne porozumienia między kierownictwem związkowym a kierownictwem firmy.
Obecna umowa UPS została sporządzona w 2018 r. ze względu na sprzeciw 54% pracowników, którzy głosowali przeciwko niej. Ówczesne przepisy unijne pozwoliły na wejście w życie umowy Jeżeli w głosowaniu zatwierdzającym uczestniczy mniej niż dwie trzecie wszystkich członków.
Brązowe ciężarówki generują 6% PKB USA
Cios dla UPS byłby wystarczająco duży, aby zniszczyć część całej gospodarki USA. UPS szacuje, że jego ciężarówki generują ponad 6% PKB Stanów Zjednoczonych, co jest najszerszą miarą aktywności gospodarczej kraju. Firma obsługuje również 2% światowego PKB.
UPS znacznie się rozwinął od czasu ostatniego, 16-dniowego strajku w 1997 r., kiedy związek reprezentował 180 000 pracowników. Według statystyk Departamentu Pracy było to największe zwolnienie w Stanach Zjednoczonych od 30 lat.
Strajk UPS będzie teraz największym od dziesięcioleci – i być może największym w historii strajkiem USA przeciwko jednej firmie.
Przeszłość O’Briena bardzo różni się od historii Jamesa Hoffy, który był prawnikiem związkowym, zanim został prezydentem. O’Brien to kierowca czwartej generacji, który dołączył do federacji w wieku 18 lat jako kierowca ciężkiego sprzętu w rejonie Greater Boston.
„Jedną rzeczą jest to, że będziemy mieli kapitana, który przebił się przez szeregi i akta” – powiedział O’Brien zapytany o największą różnicę między nim a jego poprzednikiem.
O’Brien jest zadowolony z ostatnich oznak siły w amerykańskim ruchu robotniczym i uważa, że obecne środowisko prawdopodobnie stanie się punktem zwrotnym w stosunkach pracy z zarządzaniem po latach akceptacji przez związki ustępstw, takich jak dwupoziomowy system płac.
„Istnieje chęć walki z prezydentem” – powiedział O’Brien. „[Workers] Chcą zbierać owoce swojej pracy, a nie być ofiarą zysków bilansowych”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych